Info gevraagd: Nederland in den oorlog 16 delig

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Info gevraagd: Nederland in den oorlog 16 delig

Bericht door LKP »

Hallo allemaal,

ik heb vandaag alle delen van de serie "Nederland in den Oorlog" Historisch Document samengesteld door F. Vervooren aangeboden gekregen. In deze serie zijn reproducties van originele documenten vanuit WO2 toegevoegd.

Kan iemand mij vertellen in welke periode deze bladen zijn geschreven(oorlogsjaren of postwar)?
Door bepaalde opmerkingen in het voorwoord (bijvoorbeeld het laatste deel 15/16) krijg ik het idee dat dit tijdens de oorlog al is samengesteld. De bladen zelf zien er ook uit alsof zij al een hele tijd ergens op zolder hebben gelegen. Dus oud zijn ze zeker.

Verder iemand toevallig de bezitter van deze bladen en die mij kan vertellen wat een redelijke prijs is voor deze complete serie. Heb online bedragen van 7,50 euro (1 blad) tot 118 dollar! (voor deel 15/16) gezien en daar zit toch een aardig verschil in prijs in.

Dus als iemand mij meer kan vertellen over deze serie, heel graag. Internet zelf kan ik niet veel op vinden, behalve dan op de verkoopsites.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Info gevraagd: Nederland in den oorlog 16 delig

Bericht door michiel01 »

volgens mij is dit een na-oorlogse uitgave, van wanneer exact weet ik niet precies.

De bijgevoegde documenten worden nog wel eens geprobeerd als echt te verkopen.
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Info gevraagd: Nederland in den oorlog 16 delig

Bericht door patrickh »

Heb ze ook compleet,is gemaakt in 1945,doch NA de bevrijding.Is een pracht van een boek,helaas worden veel affiches die in dit boek staan vaak als origineel op MP aangeboden (zoals michiel01 ook al zegt)!Boek kost per serie rond de €7,50/€12,50 per deel.Heb zelf voor de compete serie ingebonden €75,00 betaald.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Re: Info gevraagd: Nederland in den oorlog 16 delig

Bericht door LKP »

ok bedankt voor de reactie!

De prijs is voor mij 45 euro, dus heb ze maar gelijk aangeschaft. Wel valt het mij op dat niet in elk blad de documenten ernog bijzit. Kan dit kloppen of bevat elke uitgave extra documenten?

Ben overigens wel benieuwd hoe jouw gebonden uitgave eruit ziet! Die van mij zijn gewoon los geleverd.
Plaats reactie