Duits Awardcase?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Duits Awardcase?

Bericht door christiaan1989 »

Hallo,

Ik krijg dit doosje aangeboden. Nu wil ik er graag achterkomen waar dit voor gebruikt is,
Ik dacht zelf aan een award case van de luftwaffe, maar volgens mij is deze daar iets te groot voor.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Sorry voor de slecht kwaliteit foto's, ik hoop dat het duidelijk te zien is

Bvd

Gr Chris
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Duits Awardcase?

Bericht door Westwall »

Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duits Awardcase?

Bericht door coco »

Westwall schreef:Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
ehm...:
´door christiaandenhertog op 10-11-2008 11:25

Hallo,
Ik krijg dit doosje aangeboden. Nu wil ik er graag achterkomen waar dit voor gebruikt is,
Ik dacht zelf aan een award case van de luftwaffe, maar volgens mij is deze daar iets te groot voor.´
Ooit gehoord van lezen?

Maar even on-topic: ik vind het zelf beetje vreemd doosje, het lijkt mij meer een na-oorlogs doosje met een Luftwaffe adelaar er ingestempeld ofzo..?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Duits Awardcase?

Bericht door Westwall »

coco schreef:
Westwall schreef:Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
ehm...:
´door christiaandenhertog op 10-11-2008 11:25

Hallo,
Ik krijg dit doosje aangeboden. Nu wil ik er graag achterkomen waar dit voor gebruikt is,
Ik dacht zelf aan een award case van de luftwaffe, maar volgens mij is deze daar iets te groot voor.´
Ooit gehoord van lezen?

Maar even on-topic: ik vind het zelf beetje vreemd doosje, het lijkt mij meer een na-oorlogs doosje met een Luftwaffe adelaar er ingestempeld ofzo..?
Wat ehm...: Wat is er mis met mijn reactie?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duits Awardcase?

Bericht door jurgen »

Westwall schreef:Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
Dat woordje "ook" is daar erg belangrijk, de reactie van Westwall is gewoon bevestigend bedoeld.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duits Awardcase?

Bericht door coco »

jurgen schreef:
Westwall schreef:Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
Dat woordje "ook" is daar erg belangrijk, de reactie van Westwall is gewoon bevestigend bedoeld.
Ja, sorry ik dacht dat Westwall niet had gelezen dat jij dacht dat het een Lw doosje is ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Duits Awardcase?

Bericht door Westwall »

coco schreef:
jurgen schreef:
Westwall schreef:Ik weet het niet zeker maar ik denk ook een doosje om een luftwaffe-onderscheiding in te bewaren.
Dat woordje "ook" is daar erg belangrijk, de reactie van Westwall is gewoon bevestigend bedoeld.
Ja, sorry ik dacht dat Westwall niet had gelezen dat jij dacht dat het een Lw doosje is ;)
Geen probleem :)
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Duits Awardcase?

Bericht door christiaan1989 »

Ik heb nog even op weitze.net zitten te kijken.
De enige doosjes die ik kan vinden van min of meer gelijke grootte zijn doosjes voor niet draagbare medailles.

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding

Ik weet niet alleen niet of dit soort dingen ook voor de luftwaffe gemaakt zijn.

Alvast bedankt iedereen
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Duits Awardcase?

Bericht door Doornewaard »

Hier zijn ook heel veel fakes in. Awards werden uitgegeven in doosjes of zakjes. Maar ook vaak prive aangekocht, daardoor wordt het moeilijk om met zekerheid te zeggen of dit orgineel is. Veelal waren dit LDO doosjes, wat garant stondt voor kwaliteit. Maar dit lijkt er in de verste verte niet op, heb trouwens ook nog nooit zo'n logo op een doosje gezien. Verder heb ik ook nog nooit een adelaar aan de binnenkant gestempelt gezien. Hier stond alleen een makermerk, of 1 van de ldo organisatie. Betere foto's zijn wel makkelijker, maar ga er maar vanuit dat het niet veel is.
Gebruikersavatar
christiaan1989
Lid
Berichten: 549
Lid geworden op: 27 aug 2006, 20:28

Re: Duits Awardcase?

Bericht door christiaan1989 »

Hartelijk dank voor dit antwoord.
Ik laat het erbij zitten.
gr
"In the absence of orders, go find something and kill it." Erwin Rommel
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duits Awardcase?

Bericht door JimK »

christiaandenhertog schreef:Ik laat het erbij zitten.
Dat lijkt mij ook een goed idee :wink:

Een adelaar kan iedereen erin zetten. Voor de rest lijkt het doosje niet echt op hoe het er normaal uitziet.
Mijn mening is dat het een slechte fake is.

Gr.
Plaats reactie