Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door Ruimteaapje »

Precies, half en kwart jood bestonden alleen volgens de Nurenberger rassenwetten. En ik neem niet aan dat iemand die als norm wil nemen voor een discussie.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door merkloos »

dvaupell schreef: Ik vind trouwens dat er geen beelden van Goebbels, Hitler en andere dergelijke types in een museum thuishoren.
Als een museum een beeld van iemand wilt neer zetten in een museum om mensen te laten zien hoe hij
er uit zag. Of gewoon een van de belangrijkste mensen op de aarde wilt aftonen in een vorm van een
beeld (belangrijk op een negatief manier) dan moet dat gewoon kunnen. Ik bedoel er wordt met gemak
een beeld van stalin ergens de grond in geplant ter wijl hij gewoon net ze erg was als hitler. Maar dat
is mijn mening.
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door dvaupell »

merkloos schreef: Als een museum een beeld van iemand wilt neer zetten in een museum om mensen te laten zien hoe hij
er uit zag. Of gewoon een van de belangrijkste mensen op de aarde wilt aftonen in een vorm van een
beeld (belangrijk op een negatief manier) dan moet dat gewoon kunnen. Ik bedoel er wordt met gemak
een beeld van stalin ergens de grond in geplant ter wijl hij gewoon net ze erg was als hitler. Maar dat
is mijn mening.
Daar zou ik het helemaal mee eens kunnen zijn als er niet nog steeds een hele beweging actief zou zijn die zich als volgelingen zien van deze figuur. Neonazi's bedoel ik dan.
Er zijn bij mijn weten geen organisaties die beweren dat ze volgelingen van Stalin zijn.
Ik vind dat zo'n museum moet voorkomen dat ze een bedevaartsoord wordt voor (rechts)extremisten.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door JimK »

sorry dat dit een beetje off topic is
dvaupell schreef:
merkloos schreef: Als een museum een beeld van iemand wilt neer zetten in een museum om mensen te laten zien hoe hij
er uit zag. Of gewoon een van de belangrijkste mensen op de aarde wilt aftonen in een vorm van een
beeld (belangrijk op een negatief manier) dan moet dat gewoon kunnen. Ik bedoel er wordt met gemak
een beeld van stalin ergens de grond in geplant ter wijl hij gewoon net ze erg was als hitler. Maar dat
is mijn mening.
Er zijn bij mijn weten geen organisaties die beweren dat ze volgelingen van Stalin zijn.
Maar wel een heel land :P , ik weet niet of je iets meegekregen had van de grootste rus verkiezingen. Stalin ging al snel aan kop, maar dit is daarna toch op de een of andere manier teruggedraaid uit angst voor een daadwerkelijke 1ste plaats voor Stalin. Dit zou voor Rusland niet erg geweldig zijn naar de buitenwereld als een massamoordenaar door het volk als hun held werd gekozen.
Stalin valt verdacht snel terug in verkiezing grootste Rus.
Afbeelding
Bij de verkiezing van de grootste Russische held aller tijden heeft de aanvankelijk leidende dictator Jozef Stalin onder mysterieuze omstandigheden zijn voorsprong ingeboet.

Manipulatie
Luisteraars van de Moskouse radiozender Echo Moskvy deden vandaag hun beklag over een kennelijke manipulatie bij de stemmentelling, waarbij de staatstelevisie een voor Rusland pijnlijk resultaat wil voorkomen. Zo zou de nu nipt op kop liggende laatste Russische tsaar Nicolaas II per uur tienduizenden stemmen gekregen hebben, terwijl voor Stalin nog slechts zelden gestemd wordt.

Lenin op drie
In de actie 'Historische Verkiezing 2008' van de staatstelevisie Rossija, het Instituut voor Geschiedenis en het Fonds voor de Publieke Mening zijn er van de oorspronkelijk 500 kandidaten nog 50 in de race. Ruim 2,4 miljoen mensen hebben intussen hun stem uitgebracht. Achter tsaar Nicolaas en Stalin bezet de revolutionaire leider Lenin momenteel de derde plaats.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door coco »

dvaupell schreef:
merkloos schreef: Als een museum een beeld van iemand wilt neer zetten in een museum om mensen te laten zien hoe hij
er uit zag. Of gewoon een van de belangrijkste mensen op de aarde wilt aftonen in een vorm van een
beeld (belangrijk op een negatief manier) dan moet dat gewoon kunnen. Ik bedoel er wordt met gemak
een beeld van stalin ergens de grond in geplant ter wijl hij gewoon net ze erg was als hitler. Maar dat
is mijn mening.
Daar zou ik het helemaal mee eens kunnen zijn als er niet nog steeds een hele beweging actief zou zijn die zich als volgelingen zien van deze figuur. Neonazi's bedoel ik dan.
Er zijn bij mijn weten geen organisaties die beweren dat ze volgelingen van Stalin zijn.
Ik vind dat zo'n museum moet voorkomen dat ze een bedevaartsoord wordt voor (rechts)extremisten.
Er zijn natuurlijk nog wel aanhangers van Stalin maar gewoon niet zo erg als neonazi's en toch vind ik dat Merkloos wel een punt heeft. Ik bedoel één beeld van Hitler hele opschudding. en Stalin zou je bijwijzen van spreken overal neer kunnen zetten en geen haan die ernaar kraait, terwijl er nog mensen genoeg (zeker in het oostblok) zijn die familie leden zijn verloren aan de gruweldaden van Stalin.
Ik sta hier echt geen goed woordje te doen voor neonazi's ofzo hoor, ik vind die mensen net zo walgelijk als menig mens op dit forum, maar toch vind ik met mijn bescheiden mening dat er best een wassenbeeld van Hitler mag staan, en dan natuurlijk niet in zijn top jaren, maar 'gewoon' aan het einde van alles, vlak voordat hij (volgens de theorieën) zelfmoord pleegde en of dat nu in Berlijn of Amsterdam of weet ik het waar nog meer wassenbeelden musea zijn is, maakt allemaal niets uit, zolang de mensen maar door hebben wat voor verschrikkelijke dingen deze man heeft gedaan, en hem niet zien als een man die alleen maar goede dingen heeft gedaan.

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Stalin tot grootste Rus ooit verkozen

Bericht door asjemenou »

De verkiezing van grootste Rus aller tijden heb ik ook vernomen. Dat Stalin nummer 1 zou zijn geworden vind ik weliswaar triest maar niet onbegrijpelijk. In het hedendaagse Rusland zijn er nog steeds veel mensen die terug verlangen naar de dagen van de Sovjet Unie. Door de ingevoerde vrije markt economie kan er veel in Rusland er zijn er veel Russen financieel op vooruit gegaan maar de gepensioneerden (lees WOII veteranen) hebben het er nog steeds niet breed. Dit was ten tijde van de Sovjet Unie en de Stalin periode wel anders. Alles werd immers geregeld door de staat. Onder Stalin werd de grote patriottische oorlog (WOII) gewonnen en werd de Sovjet Unie een wereldmacht. De WOII veteranen waren de verdedigers (helden)van het communistische systeem geweest en werden ook zo behandeld maar door Poetin zijn ze eenvoudig weg aan de kant geschoven. Ondanks dat Stalin een dictator was word hij nog steeds door velen als een held gezien.
Vergelijk het maar met dictators uit vroegere tijden. Hoe denkt de Fransman van vandaag de dag over Napoleon Bonaparte? Zouden ze hem ook tot de grootste Fransman ooit verkiezen? De man zijn praalgraf is nog steeds te zien in het Dôme des Invalides in Parijs. We roemen hem o.a. om de invoering van het metriek stelsel. Maar ook Napoleon was een dictator en een oorlogszuchtig man. Hoe zouden de Duitsers over ongeveer 100 jaar denken over Adolf Hitler? De veteranen en de slachtoffers van WOII zijn er dan allang niet meer. Praat men dan ook nog maar alleen over zijn grote veldtochten, wonderwapens e.d? En zullen de slachtoffers van het Hitler regime dan ook als een bijzaak of iets wat onvermijdelijk was worden gezien?
Zouden de Russen dat dan ook met Stalin hebben? Een groot man van zijn tijd maar goed... de vele slachtoffers die hij maakte wogen niet af tegen het feit dat hij een grote oorlog won en de Sovjet Unie tot een wereldmacht maakte.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door dvaupell »

Best interessant hoor, die grootste Rus verkiezing, maar deze discussie gaat over een wassen beeld van Hitler bij Madame Tussauds... Kunnen we een beetje on-topic blijven? (Of is alles hier wel over gezegd?)
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door merkloos »

dvaupell schreef:Daar zou ik het helemaal mee eens kunnen zijn als er niet nog steeds een hele beweging actief zou zijn die zich als volgelingen zien van deze figuur. Neonazi's bedoel ik dan.
Er zijn bij mijn weten geen organisaties die beweren dat ze volgelingen van Stalin zijn.
Ik vind dat zo'n museum moet voorkomen dat ze een bedevaartsoord wordt voor (rechts)extremisten.
Dat dingen een bedevaarts oord worden dat is nooit uit te sluiten. Maar er zijn zat dingen uit
het derde rijk wat nog over eind staat en wat geen bedevaarts oord is geworden.
Het zou wel kunnen maar het lijkt me niet echt logies, want de entree kost toch wel
weer 18,50 per keer. (ben ook een echte hollander)
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door merkloos »

coco schreef:Er zijn natuurlijk nog wel aanhangers van Stalin maar gewoon niet zo erg als neonazi's
Ik vraag me eerder af weten we wel hoe het gesteld staat met de aanhang van stalin in rusland?
Ik denk dat we er eerder niks van af weten, dan dat ze minder erg zijn inverhouding met de neo-nazi's.

Maar voor de rest ben ik het met je eens. :)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door Ruimteaapje »

merkloos schreef:Dat plaatsen een bedevaartsoord worden dat is nooit uit te sluiten. Maar er zijn genoeg dingen uit het Derde Rijk die nog overeind staan en wat geen bedevaartsoorden zijn geworden.
Het zou wel kunnen maar het lijkt me niet echt logisch, want de entree kost toch wel
weer 18,50 per keer. (ben ook een echte Hollander)
Dat het een bedevaartsoord wordt lijkt mij inderdaad niet erg waarschijnlijk (al denk ik niet dat neo's zich laten afschrikken door de toegangsprijs). Eigenlijk vind ik het maar een hoop gedoe om niets. Hitler is een historisch figuur, zoals Stalin, Lenin, Napoleon, Caesar en al die andere in was getoonde mensen historisch zijn. En die hebben ook bloed aan hun handen. Verschil vind ik wel dat Hitler onnoemelijk leed veroorzaakt heeft in West-Europa onder mensen die zich dat - door eigen ervaringen of door het verdriet van hun ouders en grootouders - nog goed kunnen herinneren. De misdaden van Stalin leven wat dat betreft veel minder sterk in onze westerse samenleving.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door Charly1975 »

coco schreef: ...., maar toch vind ik met mijn bescheiden mening dat er best een wassenbeeld van Hitler mag staan, en dan natuurlijk niet in zijn top jaren, maar 'gewoon' aan het einde van alles, vlak voordat hij (volgens de theorieën) zelfmoord pleegde en of dat nu in Berlijn of Amsterdam of weet ik het waar nog meer wassenbeelden musea zijn is, ....
In Londen staat ie gewoon als in zijn 'top jaren'

Ik heb er op zich geen probleem dat ie er zo bij staat. Er stonden ook wassen beelden van Saddam Hoessein (in zijn top jaren) en de grootste criminelen die Groot-Brittannië zelf ooit heeft gehad (seriemoordenaars) en ze (Madame Tussauds) zijn er trots op dat ze er staan. En waarom ook niet, ze staan er niet voor extremisten o.i.d. ze staan er als kunstvoorwerpen. En zo zie ik ze ook.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door merkloos »

Charly1975 schreef:
coco schreef: ...., maar toch vind ik met mijn bescheiden mening dat er best een wassenbeeld van Hitler mag staan, en dan natuurlijk niet in zijn top jaren, maar 'gewoon' aan het einde van alles, vlak voordat hij (volgens de theorieën) zelfmoord pleegde en of dat nu in Berlijn of Amsterdam of weet ik het waar nog meer wassenbeelden musea zijn is, ....
In Londen staat ie gewoon als in zijn 'top jaren'

Ik heb er op zich geen probleem dat ie er zo bij staat. Er stonden ook wassen beelden van Saddam Hoessein (in zijn top jaren) en de grootste criminelen die Groot-Brittannië zelf ooit heeft gehad (seriemoordenaars) en ze (Madame Tussauds) zijn er trots op dat ze er staan. En waarom ook niet, ze staan er niet voor extremisten o.i.d. ze staan er als kunstvoorwerpen. En zo zie ik ze ook.
Inderdaad een museum is er om iets te laten zien en niet om iest te verzwijgen.
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door LoD »

dvaupell schreef: Ik vind trouwens dat er geen beelden van Goebbels, Hitler en andere dergelijke types in een museum thuishoren.
Totaal niet mee eens,
een museum geeft de geschiedenis van een land, periode of wat dan ook neer en daar horen deze figuren ook gewoon bij, of je het nou leuk vindt of niet. Over de context kun je dan nog discussieren ( ergo: Hitler verkleed als McDonaldsclown in een overzichtstentoonstelling van 25 jaar McDonalds gaat te ver ) , maar ik vind niet dat je selectief bepaalde figuren uit die tijd wel en bepaalde figuren niet kunt tentoonstellen. En wat betreft bedevaartsoord ( los van het feit dat dat aan het museum is om daartegen op te treden ) , liever dat huidhoofdjes zich daar aan AH komen vergapen dan dat ze activistisch door de straten gaan marcheren en iets als de Kristallnacht opnieuw gaan uitvinden.
Toch?
Gebruikersavatar
jenkov
Lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 24 apr 2009, 23:00

Re: Hitler bij Madame Tussauds in Berlijn

Bericht door jenkov »

werkloos schreef :
Ik vraag me eerder af weten we wel hoe het gesteld staat met de aanhang van stalin in rusland?
Ik denk dat we er eerder niks van af weten, dan dat ze minder erg zijn inverhouding met de neo-nazi's.
Ik denk dat in Rusland heel veel Russen naar een man als Josef Stalin verlangen . Hij ging wel ongeveer het zelfde om met zijn soldaten maar daardoor konden in w02 Duitse stellingen worden ingenomen .
Plaats reactie