Vraagje over foto

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Vraagje over foto

Bericht door de korte golf »

ik heb een foto van een persoon met een luftwaffe dolk. alleen weet iemand wat voor rang die heeft en of de persoon van Flak, FJ oid is
Afbeelding
(foto rechts onder)
Laatst gewijzigd door de korte golf op 15 nov 2008, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Vraagje over foto

Bericht door Sturmkreuz »

In ieder geval hoger als Uffz.
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Vraagje over foto

Bericht door de korte golf »

oke, bedankt:). mij leek het flak klopt dat?
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Vraagje over foto

Bericht door Sturmkreuz »

Moeilijk te zien, maar is voor mij geen FLAK officier.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vraagje over foto

Bericht door coco »

Als je op mouw kijkt, zie je een mouwembleem, als nou eens weet van welk onderdeel die is ben je al stuk verder ;)
Nu weet ik (toevallig) dat de Korte Golf daarop het antwoord zoekt ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Vraagje over foto

Bericht door JimK »

Je kunt aan zijn Schirmutze zien dat het geen officier is. Ook zie je de zilveren bies om de kraag lopen. Dus kan hij de rangen hebben van Unteroffizier/Oberjäger tot Stabsfeldwebel. Kijkend naar zijn schouderstukken lijkt het of er sterretjes op zitten (slecht te zien op de foto). ik denk dat deze persoon, ook gezien zijn dolk de rang heeft van Feldwebel, Stabsfeldwebel of Oberfeldwebel. Kan ik niet met zekerheid zeggen.

Op zijn mouw zit het embleem Flakartillerie, en zo lijkt het een kordel er omheen, ik weet niet zeker of dat bij flakartillerieemblemen ook gebruikelijk was. Je zou hier nog een betere scan van kunnen maken.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Vraagje over foto

Bericht door Sturmkreuz »

Embleem van de Flak lijkt het me ook. Maar de kraagspiegels zijn voor mij part te licht om inderdaad FLAK te zijn.
mgschutze schreef:Je kunt aan zijn Schirmutze zien dat het geen officier is. Ook zie je de zilveren bies om de kraag lopen. Dus kan hij de rangen hebben van Unteroffizier/Oberjäger tot Stabsfeldwebel. Kijkend naar zijn schouderstukken lijkt het of er sterretjes op zitten (slecht te zien op de foto). ik denk dat deze persoon, ook gezien zijn dolk de rang heeft van Feldwebel, Stabsfeldwebel of Oberfeldwebel. Kan ik niet met zekerheid zeggen.

Op zijn mouw zit het embleem Flakartillerie, en zo lijkt het een kordel er omheen, ik weet niet zeker of dat bij flakartillerieemblemen ook gebruikelijk was. Je zou hier nog een betere scan van kunnen maken.

Gr. Jim
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vraagje over foto

Bericht door coco »

Sturmkreuz schreef:Embleem van de Flak lijkt het me ook. Maar de kraagspiegels zijn voor mij part te licht om inderdaad FLAK te zijn.
mgschutze schreef:Je kunt aan zijn Schirmutze zien dat het geen officier is. Ook zie je de zilveren bies om de kraag lopen. Dus kan hij de rangen hebben van Unteroffizier/Oberjäger tot Stabsfeldwebel. Kijkend naar zijn schouderstukken lijkt het of er sterretjes op zitten (slecht te zien op de foto). ik denk dat deze persoon, ook gezien zijn dolk de rang heeft van Feldwebel, Stabsfeldwebel of Oberfeldwebel. Kan ik niet met zekerheid zeggen.

Op zijn mouw zit het embleem Flakartillerie, en zo lijkt het een kordel er omheen, ik weet niet zeker of dat bij flakartillerieemblemen ook gebruikelijk was. Je zou hier nog een betere scan van kunnen maken.

Gr. Jim
Zo licht zijn die Kraagspiegels niet hoor, en zo donker rood zijn FLAK kraagpspiegels niet, dus grote kans dat het gewoon FLAK persoon is ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Vraagje over foto

Bericht door Sturmkreuz »

FLAK kragenspiegels: http://www.lowlandsmilitaria.be/forums/ ... #post31986

Van ver zie je ze bijna niet, als je hier ziet is het bijna evenlicht als de zilveren bries.
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Vraagje over foto

Bericht door de korte golf »

hier nog het mouwembleem en een grote versie van de hele foto. het is alleen niet echt goed te zien.
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Vraagje over foto

Bericht door coco »

Sturmkreuz schreef:FLAK kragenspiegels: http://www.lowlandsmilitaria.be/forums/ ... #post31986

Van ver zie je ze bijna niet, als je hier ziet is het bijna evenlicht als de zilveren bries.
De site die jij gaf (mooie foto's trouwens) zijn studio opnames, en over het algemeen is het wel bekend dat in de buitenlucht kleuren nogal kunnen verschillen (als bijv. de zon erop staat) en de foto is van ver af gemaakt en niet zoals bij de studio foto's redelijk dichtbij ;).

groeten,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Vraagje over foto

Bericht door Ruimteaapje »

Sturmkreuz schreef:Weiger langer op dit forum te blijven. De waardeloze kwaliteit van het forum komt steeds hoger te liggen
Wel knap dat je zelf inziet dat door jouw vertrek de kwaliteit van het forum hoger komt te liggen :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vraagje over foto

Bericht door HMS Renown »

Ruimteaapje schreef:
Sturmkreuz schreef:Weiger langer op dit forum te blijven. De waardeloze kwaliteit van het forum komt steeds hoger te liggen
Wel knap dat je zelf inziet dat door jouw vertrek de kwaliteit van het forum hoger komt te liggen :wink:
Hahaha geen discussie helemaal mee eens! :lol:
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Vraagje over foto

Bericht door Ruimteaapje »

Of bedoelt hij dat hij het hier prima vond toen het nog waardeloos was maar weigert te blijven nu de kwaliteit omhoog gaat? :yes:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vraagje over foto

Bericht door HMS Renown »

Ruimteaapje schreef:Of bedoelt hij dat hij het hier prima vond toen het nog waardeloos was maar weigert te blijven nu de kwaliteit omhoog gaat? :yes:
Wie zal daar een antwoord op kunnen geven? Hij zelf misschien? neen dat hij maar weg blijft :bonk:
Plaats reactie