Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Gesloten
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door Charly1975 »

Aangezien dit topic is gesloten maar dit er wel op aansluit maar een nieuw topic geopend.
Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet(Novum) - Joop Glimmerveen is woensdag in België veroordeeld voor het brengen van de Hitlergroet tijdens een bijeenkomst op een Duits militair kerkhof in Lommel. Ook werd de 80-jarige extreem rechtse oud-politicus schuldig bevonden aan het tijdens een toespraak oproepen tot haat in de samenleving. De rechtbank in Hasselt legde Glimmerveen elfhonderd euro boete op, bevestigt de persrechter.

Het verweer van Glimmerveen dat hij niet de Hitlergroet maar een soortgelijke Germaanse groet bracht, verwees de rechtbank 'gelet op de context' naar de prullenbak.

Hitler-lookalike Stefan Wijkamp stond terecht voor hetzelfde vergrijp en kreeg eveneens een boete van elfhonderd euro. Wijkamp verkeert regelmatig in het gezelschap van voormalig NVU-voorman Glimmerveen.
Bron
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door JimK »

En terecht! (voor beiden)
Wijkamp zorgt alleen maar voor smet op ons als verzamelaars door beurzen te bezoeken.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door jurgen »

Met al die artikels die de laatste tijd verschijnen over nazivlaggen in voetbalstadions en hitlergroeten door deze personen nu moest ik denken aan liedjes die ik reeds gehoord heb van bij ons op school, of van jongere mannekes ook, 2de middelbaar en dergelijke.

En dan heb ik het niet enkel over dat bekende liedje dat in de film "american history X" wordt gezongen.

Er zijn (bij mijn weten) 2 sinterklaasvarianten die over hitler en nazipraktijken gaan.
Om geen mensen onnodig te willen provoceren typ ik dit in een erg klein lettertype dat het enkel te lezen is als je het omzet naar iets groter. Mensen die het dus NIET willen lezen uit eender welke overweging zullen hier dus niet plots mee geconfronteerd worden, want dat is het laatste dat ik wil.

Nu wil ik tevens ook wel eens vragen aan andere leden of ze dit nog al eens gehoord hebben, of er weet van hebben dat zulke liedjes gemaakt worden door jongeren?

Versie 1 is op de melodie van "zie ginds komt de stoomboot".

-- Edit DV - "Liedje" verwijderd vanwege wansmaak en gebrek aan relevantie. --

En vandaag kwam mijn kleine broer met nog een ander liedje aan dat hij van een klasgenoot had gehoord.
Deze keer met de melodie van "zie de maan schijnt door de bomen".

-- Edit DV - "Liedje" verwijderd vanwege wansmaak en gebrek aan relevantie. --

De tweede strofe bestaat enkel uit twee zinnetjes geloof ik...
Laatst gewijzigd door jurgen op 20 nov 2008, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door fallschirmjager »

nog nooit gehoord enkel eerste maal hier dus

wel ziekelijk
LoD
Lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 15 jul 2006, 16:07

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door LoD »

En wat heeft dat met het onderwerp te maken, of wil je gewoon stoer en ondeugend een stout en shockerend liedje posten ?
Treurig, dit. :frownno:
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door Charly1975 »

Aangezien hier weer niet normaal op gereageerd kan worden, is het verzoek om een slotje al (weer) gedaan bij de moderator.
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
dvaupell
Lid
Berichten: 1606
Lid geworden op: 30 jul 2002, 10:06
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Glimmerveen in België beboet om Hitlergroet

Bericht door dvaupell »

Volstrekt terecht, dit verzoek om slotje.

"Liedjes" heb ik ook maar even verwijderd - Hebben niets met het onderwerp te maken en alles met wansmaak.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand - als hij/zij zich ook maar enigzins in WO2 heeft verdiept - iets dergelijks plaatst.

Slotje maar dus.
AfbeeldingAfbeelding
Driekwart van de mensen is gek, dus voor die ene kwart moet je uitkijken - Simon Carmiggelt.
Gesloten