Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Sander89 schreef:Ik ken alleen sanitäters
Ik niet: Sanitäter is enkel- en meervoud. Sanitäters bestaat wel maar alleen als vervoeging: bijvoorbeeld: "gedanken eines Sanitäters"). :wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Ruimteaapje schreef:Ik niet: Sanitäter is enkel- en meervoud. Sanitäters bestaat wel maar alleen als vervoeging: bijvoorbeeld: "gedanken eines Sanitäters"). :wink:
Sorry Sander, maar daar moet ik Ruimteaapje toch echt gelijk geven.
Grenadier Markus Schenk
woudric
Lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:40

Re: Duits Re-enactment

Bericht door woudric »

Ach ja, LOI doet wonderen... :lol: _/-\o_
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Sander89 »

Ruimteaapje schreef:
Sander89 schreef:Ik ken alleen sanitäters
Ik niet: Sanitäter is enkel- en meervoud. Sanitäters bestaat wel maar alleen als vervoeging: bijvoorbeeld: "gedanken eines Sanitäters"). :wink:
Nederlandse vervoeging van een buitenlandse term ;) O-)
marinus vd Waal
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2008, 10:47

Re: Duits Re-enactment

Bericht door marinus vd Waal »

Meine Herren,

SS is ook geschiedenis net zoals werhmacht.Door onderzoek en verhalen van veteranen moet ik concluderen dat niet elke ss'er een misdadiger
was.Wat mij opvalt is de hysterische houding :? van juist wehrmacht re-enacters die beweren dat het niet kan,dat het crimineel is enz. :lol:

Wij hebben pas een nederlandsche vereniging opgericht die het Freiwilligen Legioen Niederlande wil gaan uitbeelden 8) .
Het kan dus wel.....dat wij de meeste evenementen in tjechie doen nemen we op de koop toe.

Nieuwe recruten moeten tussen de 18 en 33 jaar zijn,sportief, zonder politieke motieven en enigzins kennis van Duits militaria.

interesse :yes: ?

Marinus vd Waal
rottenfuhrer.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Meer nog dan de Wehrmacht staat de SS in Nederland symbool voor bezetting, onderdrukking en terreur. Daar komt bovenop dat Nederlandse SS'ers ook nog symbool staan voor landverraad en terreur tegen hun eigen landgenoten. Wehrmacht reenactors hebben het in Nederland al heel moeilijk door de publieke opinie en het schaadt hun eigen positie als zij in verband worden gebracht met reenactment van (Nederlandse) SS'ers. Ik kan daarom wel begrijpen dat Wehrmacht reenactors niet zitten te wachten op SS groepen.

Hoe gaan jullie trouwens controleren op politieke motieven?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
marinus vd Waal
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2008, 10:47

Re: Duits Re-enactment

Bericht door marinus vd Waal »

Hoe gaan jullie trouwens controleren op politieke motieven?[/quote]

Dat heb je door.....vroeg of laat....maar dat heb je bij de wehrmacht ook.Voor mij is er een verschil tussen algemene ss
en de waffen ss.'Terreur' en of bezetting vallen onder oorlog.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Alleen zijn terreur, bezetting en landverraad wel precies die zaken waarmee het Nederlandse publiek jullie zal associëren. Hoe leg je het doel van jullie hobby aan die mensen uit?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Duits Re-enactment

Bericht door sobel »

@marinus vd Waal:

Geen oproepen meer over deze vereniging, je hebt reeds 1 topic op dit forum en dat is voldoende, overige berichten met een wervendeinhoud worden zonder pardon verwijdert.

Sobel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Marinus,

ik denk dat je een belangrijk punt mist van het re-enactment:
je beeldt een bepaald tijdvak en bepaald kader uit .
Hierin portretteer je een groep zoals deze over het algemeen uit zag.

Je hebt gelijk dat niet alle SS-ers misdadigers waren, net zoals er ook misdadigers bij de Wehrmacht zaten.
Als we het zo gaan spelen kan ik ook een Amerikaans uniform met duitse helm dragen, er zijn verhalen van groepjes duitse soldaten die na een aanval halfnaakt de kleding van gesneuvelde Amerikanen hebben gepakt.

Punt is, dit is niet het algemene beeld.
Daarbij waren veel SS-vrijwilligers niet misdadig, maar lieten zich wel in met dingen die niet kunnen (en dan kijk ik naar landverraad e.a. "asociale" handelingen).
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Rick de G. schreef:Punt is, dit is niet het algemene beeld.
Daarbij waren veel SS-vrijwilligers niet misdadig, maar lieten zich wel in met dingen die niet kunnen (en dan kijk ik naar landverraad e.a. "asociale" handelingen).
SS'ers waren niet per definitie misdadig maar wel per definitie lid van een misdadige organisatie. Als je SS'ers als eenheid uitbeeldt dan beeld je die misdadige organisatie uit. Maar dat is allemaal juridische praat. Voor het grote publiek reenact je gewoon een bende landverraders.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

Ruimteaapje schreef:SS'ers waren niet per definitie misdadig maar wel per definitie lid van een misdadige organisatie. Als je SS'ers als eenheid uitbeeldt dan beeld je die misdadige organisatie uit. Maar dat is allemaal juridische praat. Voor het grote publiek reenact je gewoon een bende landverraders.
Kijk, wij begrijpen elkaar. ;)
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Dasreich
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 mei 2008, 16:50
Locatie: heythuysen

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Dasreich »

maar ik vraag me af he
als L.niederlande landveraders zijn.
wat zijn dan de nederlanders in het leger van napoleon ?
en laat de mensen toch doen wat ze willen
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Ten tijde van het leger van keizer Napoleon hadden we hier het Koninkrijk Holland en koning Lodewijk Napoleon (Bonaparte, de broer van keizer Napoleon). Soldaten in de Grande Armee waren inwoners van dit koninkrijk. Nederland bestond nog niet (voor het koninkrijk Holland hadden we de Bataafse Republiek). Tijdens de Tweede Wereldoorlog bestond Nederland uiteraard wel en Nederlanders waren onderdanen van koningin Wilhelmina en de regering in ballingschap. Derhalve waren Nederlanders in Duitse dienst landverraders.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Dasreich
Lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 mei 2008, 16:50
Locatie: heythuysen

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Dasreich »

nou en de nederlandse koningin is toch ook snel weg gegaan of niet dan ?
en ik vind de soldaten van L niederlande meer respect verdienen dan een ''koningin'' die snel weg rent als haar land word over genomen
Heute wollen wir marschieren.
Einen neuen Marsh probieren.
In dem schönen Westerwald
Ja da pfeift der Wind so kalt
Plaats reactie