Wie weet wat dit is?

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Bart kl
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2008, 19:28

Wie weet wat dit is?

Bericht door Bart kl »

Hallo,

Een tijdje geleden had ik deze vondst gedaan en ik dacht , laat ik hem eens posten om te kijken of iemand hier iets meer overweet want ik wil wel graag weten wat het is. op de achterkant staan de letters: ooLoo , ik heb zelf geen idee waar het voor staat. Dus als je weet wat het is, welke tijd, materiaal , of het een mooie vondst is enz .... laat het mij weten. alvast bedankt


Afbeelding

mvg,
bart
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door sniper snoop »

Zijn dit geen strepen voor de Duitse "Oberleutnant"? Die ze op hun kragen droegen?
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door JimK »

inderdaad, officiers strepen van het Oost Duitse leger.
Deze horen op een DDR kraagspiegel. Heeft ongeveer geen waarde in deze toestand.
Bart kl
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 nov 2008, 19:28

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door Bart kl »

Oke bedankt,

mvg,
bart
Gebruikersavatar
hastafidel
Lid
Berichten: 762
Lid geworden op: 21 apr 2008, 16:02
Locatie: Karl-Marx-Stadt (DDR)
Contacteer:

Re: Wie weet wat dit is?

Bericht door hastafidel »

Lijkt inderdaad op een kraagspiegel van de NVA (Nationale Volksarmee). Deze werden gedragen vanaf de rang Fähnrich tot en met Oberst. Een dergelijke kapotte kraagspiegel van de NVA verkoop je met veel mazzel voor 10 ct. De foto is echter erg onduidelijk waardoor ik twijfel want ik kan niet goed zien welk materiaal het is. Eind jaren 70 en in de jaren 80 werden deze kraagspiegels van metaal gemaakt, voor die tijd werden ze met metaaldraad gestikt.
Mein Arbeitsplatz - Mein Kampfplatz für den Frieden!
Plaats reactie