laat je Re-enact ment outfit zien

Plaats hier alles met betrekking tot militariareproducties en re-enactment.

Moderator: Kugelblitz

Plaats reactie
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

Geen enkele club is 'heilig'! Ook wij niet. Iedereen heeft zijn fouten, maar het hangt eerder af van de grootte van de fouten en de hoeveelheid!
Ikzelf zit bij vzw Frontleven 40-45 en ook daar zijn wij zeker niet perfect, dat zal je me zeker niet horen zeggen! Maar wij doen ons uiterste best om een behoorlijk streng reglement op te leggen en zo een behoorlijke graad van historische correctheid te hebben. En ik denk dat dit behoorlijk lukt.
Hopelijk is je vraag hiermee opgelost. :wink:
Gebruikersavatar
Pvt. Mike
Lid
Berichten: 178
Lid geworden op: 08 apr 2008, 18:19
Locatie: LIMBURG!
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Pvt. Mike »

Mooie foto Erik,
@ Thomas V: mijn US vlag is van mijn 35th ID jacket af.. je had gelijk :P
Fuck Hitler And The Rest, 35th The Best!
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

Pvt. Mike schreef:@ Thomas V: mijn US vlag is van mijn 35th ID jacket af.. je had gelijk :P
Héél goed!! Zo mag ik het horen!
the.warlord1944
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2008, 16:50

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door the.warlord1944 »

Thomas V schreef:Geen enkele club is 'heilig'! Ook wij niet. Iedereen heeft zijn fouten, maar het hangt eerder af van de grootte van de fouten en de hoeveelheid!
Ikzelf zit bij vzw Frontleven 40-45 en ook daar zijn wij zeker niet perfect, dat zal je me zeker niet horen zeggen! Maar wij doen ons uiterste best om een behoorlijk streng reglement op te leggen en zo een behoorlijke graad van historische correctheid te hebben. En ik denk dat dit behoorlijk lukt.
Hopelijk is je vraag hiermee opgelost. :wink:
ik vind reenacment toch een beetje soldaatje spelen en dit wordt vaak gedaan voor t uniform en de wapens en men zegt altijd dat ze t doen voor de geschiedenis maar in werkelijkheid zie je er weinig van terug.
In nederland heeft men ook teveel reglementen gemaakt en de lplg heeft ook zn fouten en een te groot monopolie in nederland.
Reden voor mij dat ik 8 jaar heb gereenact in het buitenland.
Maar het verzamelen, het echt behouden van de geschiedenis is voor mij belangrijker dan het soldaatje spelen.
Ligt aan de leeftijd denk ik ook en ben blij dat ik die periode achter me heb gelaten.

In nederland ook teveel oudere en te dikke mensen in uniform.
iemand van 50 als een willychauffeur met burgerkloffie of gedeeltelijk uniform is gewoon te triest voor woorden.
Ook weer een reden dat voertuigclubs zoals keep em rolling en de reenacment nooit samen zal gaan en niet samen willen werken met elkaar.
Altijd op zoek naar
militaire spullen vn missies, uniformen,patches,uitrusting
Nederlands baretembleem Nationale Reserve.
Nederlandse straatnamen jaren 50
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

ik vind reenacment toch een beetje soldaatje spelen en dit wordt vaak gedaan voor t uniform en de wapens en men zegt altijd dat ze t doen voor de geschiedenis maar in werkelijkheid zie je er weinig van terug.
Dat is uw mening en daar heb ik alle respect voor. Ik ben het er volledig mee eens dat het overgrote deel van de Belgische re-enactors dit doen om inderdaad soldaatje te spelen. Dit is inderdaad een ambetante situatie die zich voordoet, maat er is helaas niets aan te doen. Meer en meer zou je inderdaad zin krijgen om ermee te stoppen, want het betert echt niet, het wordt erger en erger en als je opmerkingen durft maken, ja dan ben je de snotaap en weet je er niets van...
Bij mij gaat het wel om de geschiedenis. Ik kan het helaas niet bewijzen, want er zullen altijd mensen zijn die zeggen dat ik soldaatje speel. Nou goed, daar heb ik mee leren leven.
In nederland heeft men ook teveel reglementen gemaakt en de lplg heeft ook zn fouten en een te groot monopolie in nederland.
Kan ik zeker inkomen. LPLG is een overkoepelende organisatie, maar heeft zoals iedere club zijn fouten. Zoals ik al zei, niemand is perfect. Maar ergens zou het handig zijn in België ook een overkoepelende organisatie te hebben die gewoon regels stelt op evenementen en voor de deelnemers, regels die dan ook moeten gevolgd worden. Het zou het niveau stukken opkrikken, maar ik vrees dat dit helaas onmogelijk is. Zoals ik al eerder zei, als je een opmerking durft maken op een fout, ken je er gewoon niets van. Punt uit.
Reden voor mij dat ik 8 jaar heb gereenact in het buitenland.Ligt aan de leeftijd denk ik ook en ben blij dat ik die periode achter me heb gelaten.
Kan ik perfect begrijpen. Ik heb ook al op het punt gestaan om te stoppen, maar ik heb me telkens kunnen opkrikken aan het feit dat we met onze club enkele privé-events houden en waar het niveau stukken hoger ligt en waar alles goed is. Je kan er mooie foto's trekken, er is geen drank-en feesttent, er lopen geen zatlappen rond, er rijden geen 50 Willys-jeeps rond met loeiende sirenes, etc... De privé -events zijn momenteel de reden waarom ik nog verder doe. De grote, gekende events zijn voor mij eerder een reden om te stoppen (ze zijn niet allemaal slecht, er zitten enkele toffe events tussen!!)
Maar het verzamelen, het echt behouden van de geschiedenis is voor mij belangrijker dan het soldaatje spelen.
Verzamelen bij mij niet, maar geschiedenis is inderdaad het belangrijkste voor mij. Daarom heb ik er ook mijn studies aan gewijd. Maar ik denk dat het perfect mogelijk is om re-enactment te gebruiken om de buitenwereld iets bij te brengen over de geschiedenis? Maar dan moet je het wel op een correcte manier doen en niet zoals het overgrote deel van de FARB's!
In nederland ook teveel oudere en te dikke mensen in uniform.
iemand van 50 als een willychauffeur met burgerkloffie of gedeeltelijk uniform is gewoon te triest voor woorden.
Ook weer een reden dat voertuigclubs zoals keep em rolling en de reenacment nooit samen zal gaan en niet samen willen werken met elkaar.
Ben ik ook volledig akkoord mee! Als je eenmaal 50 bent moet je geen para of gewone infanterist meer uitbeelden. Dat ziet er inderdaad niet uit. Nuja, zolang ze dat zelf niet beseffen, ben je natuurlijk nergens.
En het probleem met voertuigenclubs is echt eenvoudig op te lossen, ze moeten zichzelf gewoon voertuigenclubs noemen voor oldtimer voertuigen en geen re-enactmentclubs!
Voertuigenclubs moeten er zeker zijn, want voor vele mensen is het een ontspanning als een andere om rond te toeren met een Willys of een Dodge,... Maar zij horen helaas niet thuis op een re-enactment treffen! Het zijn 2 totaal verschillende hobby's, maar dat blijken velen niet te snappen.
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Bram.T. »

ligt het ook niet aan de organisatoren die liever de zoveelste airborne cowboy club vragen in plaats van een vereniging die weet waar ze mee bezig zijn
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Thomas V »

SPEARHEAD schreef:ligt het ook niet aan de organisatoren die liever de zoveelste airborne cowboy club vragen in plaats van een vereniging die weet waar ze mee bezig zijn
Volledig mee eens!!!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
the.warlord1944
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2008, 16:50

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door the.warlord1944 »

Alleen jammer van dat bgs helmnetje voor de rest ziet t er super uit !!
Altijd op zoek naar
militaire spullen vn missies, uniformen,patches,uitrusting
Nederlands baretembleem Nationale Reserve.
Nederlandse straatnamen jaren 50
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door SJORS-SJORS »

Die jongen heeft dat netje zelf geknoopt.. en zulke netjes zag je ook in wo2
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

the.warlord1944 schreef:Alleen jammer van dat bgs helmnetje voor de rest ziet t er super uit !!

Dit is een helmnet zoals ze ook in de oorlog hadden, van groen touw, met rijgkoord, en geen platte haakjes, maar haakjes uit draad :)

Maar ik heb de ring aan het uiteinde van het rijgkoord niet bij de uiteindes bij elkaar gesoldeerd. Dus je zult blijven zien dat het een repro is.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
svdwal
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 09 jun 2006, 14:24
Locatie: Renkum
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 4 keer
Contacteer:

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door svdwal »

Ziet er netjes uit,

Sjoerd
Verzamelaar en uitbeelder van de Nederlandsche mobilisatie periode 1939-1940.
the.warlord1944
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2008, 16:50

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door the.warlord1944 »

SJORS-SJORS schreef:Die jongen heeft dat netje zelf geknoopt.. en zulke netjes zag je ook in wo2
die 5 of 6 fotos van Normandie zijn niet overtuigend genoeg om aan te nemen dat ze zo massaal gedragen werden als men je wil doen geloven.
De brotbeutelriem of kippengaasmethode zou beter overkomen maar dat is mijn mening om het wat echter/realistischer te maken.
Altijd op zoek naar
militaire spullen vn missies, uniformen,patches,uitrusting
Nederlands baretembleem Nationale Reserve.
Nederlandse straatnamen jaren 50
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door Erik S. »

Afbeelding

Er zijn wel degelijk Helmnetten aan het front gedragen.

Het was ook een van de standaard uitrustingsstukken van "Scharfschutzen".
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
the.warlord1944
Lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 nov 2008, 16:50

Re: laat je Re-enact ment outfit zien

Bericht door the.warlord1944 »

scharfschutzen was een zeer klein onderdeel van het geheel.
elke sniper had persoonlijk gemaakte uitrusting wat men tot nu toe nog steeds heeft.

snipers had je misschien 4 of 5 in een divisie van een paar duizend man.
Altijd op zoek naar
militaire spullen vn missies, uniformen,patches,uitrusting
Nederlands baretembleem Nationale Reserve.
Nederlandse straatnamen jaren 50
Plaats reactie