Duitse helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

Is dit een goeie helm?

Ik zou graag jullie mening horen over deze helm.

Thank robbie :)
Bijlagen
100_1955.JPG
helm1.JPG
helm4.JPG
helm3.JPG
helm2.JPG
Laatst gewijzigd door robbiexaan op 04 dec 2008, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door magicdutchmen »

Eerst veel betere foto's (close-ups).
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

en nog 1 :)
Bijlagen
100_1957.JPG
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Duitse helm

Bericht door Ivo Wilms »

:frownno:
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door JimK »

Nee. Afblijven :r

Heel misschien een originele binnenring van het binnenwerk :lol:

Maar, verf is niet goed, gaas niet. Decal dus ook niet (laten we maar vanuit gaan, en anders heeft die ook geen waarde op de helm). Leer is ook niet goed.

Grt. Jim
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

de helm is ook niet te koop.
Hij is van een kennis van mij.
En hij dacht al dat het niet zou kloppen, maar we hadden niet verwacht dat het zo erg zou zijn.

groetjes robbie :lol:
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door JimK »

Kijk even naar de collectie van killingspree, daar zitten genoeg voorbeelden tussen. Net zo makkelijk.
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

mgschutze schreef:Kijk even naar de collectie van killingspree, daar zitten genoeg voorbeelden tussen. Net zo makkelijk.
Sinds wanneer is Niels intressant als referentie punt? Als kenner stelt hij niks voor,meneer is geband van diverse fora als opleuker van helmen. Dus wat kennis berteft is het een niets weter,drijvend op onnozelheid,en vooral doordrukken van zijn eigen mening(let eens op zijn onderschrift op WAF) Staat ook bekend om een copie camo helm 2 keer terug te kopen(GHW) In klaar Nederlands,meneer is een bal gehakt.
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
Norden
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2008, 20:04

Re: Duitse helm

Bericht door Norden »

robbiexaan schreef:kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie
Afbeelding
The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic.
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

Norden schreef:
robbiexaan schreef:kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie
Afbeelding
Het kan toch niet zo zijn dat er een referentie gemaakt word naar de site van Bell? Duidelijk iemand die de donkere kant bewandeld,van de verzamelaars wereld.De getoonde helm heeft ook niets te maken,met de helm van het topic,een peer is geen appel,1 ding hebben ze wel gemeen,het is fruit.
Mvg
Willem
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duitse helm

Bericht door jurgen »

sorry hoor heavyfuel, maar ik kan me niet van de indruk onttrekken dat iedereen die niet jouw mening deelt onprofessioneel is en maar uit zijn nek lult. Zo komen je reacties tenminste bij mij over.

Kun je misschien ook zeggen waar jij je kennis vandaan haalt? Verzamel je reeds jaar en dag originele Duitse militaria/helmen?
Gebruikersavatar
Norden
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2008, 20:04

Re: Duitse helm

Bericht door Norden »

Heavy Fuel schreef:
Norden schreef:
robbiexaan schreef:kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie
Afbeelding
Het kan toch niet zo zijn dat er een referentie gemaakt word naar de site van Bell? Duidelijk iemand die de donkere kant bewandeld,van de verzamelaars wereld.De getoonde helm heeft ook niets te maken,met de helm van het topic,een peer is geen appel,1 ding hebben ze wel gemeen,het is fruit.
Mvg
Willem
Kan u me dan vertellen wat er zoal mis is met de site van Bell?
En i.v.m. de getoonde helm ben ik zuiver uitgegaan van de camo en de Wehrmacht decal, dat het niet 100% dezelfde is weet ik ook.
The death of one man is a tragedy. The death of millions is a statistic.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door JimK »

Heavy Fuel schreef:
mgschutze schreef:Kijk even naar de collectie van killingspree, daar zitten genoeg voorbeelden tussen. Net zo makkelijk.
Sinds wanneer is Niels intressant als referentie punt? Als kenner stelt hij niks voor,meneer is geband van diverse fora als opleuker van helmen. Dus wat kennis berteft is het een niets weter,drijvend op onnozelheid,en vooral doordrukken van zijn eigen mening(let eens op zijn onderschrift op WAF) Staat ook bekend om een copie camo helm 2 keer terug te kopen(GHW) In klaar Nederlands,meneer is een bal gehakt.
Mvg
Willem
Ik ken hem of zijn collectie/verleden verder niet. Wat ik wel weet is dat er bij de pas getoonde helmen meerdere mooie originele camo's staan. Hier kan robbie prima even naar kijken. Ik zie er geen problemen in.

Grt. Jim
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

Bedankt voor de foto,

Maar hoort het gaas orgineel wel over deze helm?
Ik neem aan dat dit gebruikt wordt om de helm beter te camoufleren
met takken en bladeren enz.
(Omdat de 2e helm dit er niet overheen heeft zitten.)
Of werdt dit door de soldaten zelf gedaan?

Groetjes robbie :)
Gesloten