Vlaams belang / blok

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door jurgen »

Je zou wel bijna beschaamd zijn om te zeggen dat je Belg bent
Ik beschouw mij zelf dan ook niet als Belg maar als Vlaming.

@Westwall,
waar baseer je dit allemaal op dat je plots een topic opent hierover?
Ik zie dat je 13 hebt dus dan kom ik automatisch met de vraag of er eventueel een leerkracht is die daarover heeft verteld? Zo had ik er in het 3de middelbaar ook eentje, die kwam ons daar is even gauw vertellen op welke partij we zeker niet mochten stemmen, mijn goesting om die les mee te werken was ook snel over.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, pro of contra, maar als je al leerkracht toch wel een "machts"positie hebt dan vind ik niet dat je zoiets mag vertellen, schandelijk vind ik dat zelfs.
Ik hoor en zie alleen wat er leeft bij de mensen rond mij en als iedereen die het VB gunstig gezind een racist en een neonazi is, dan zijn er nu in België meer nazi's dan in Duitsland in de jaren 30.....
Even een eenvoudig rekensommetje maken. Vlaanderen telt om en bij de 6 miljoen inwoners.
Waarvan er ongeveer 5 miljoen gaan stemmen (zelfs nog minder als ik kijk naar het aantal opgetelde stemmen bij de verkiezingsuitslag van 2004).
Van die 5 miljoen stemmen er gemiddeld 950.000-1.000.000 mensen op het Vlaams belang.
Dan is volgens Westwall 20% van de Vlamingen racistisch en hebben ze neonazistische ideëen? Dat lijkt me wel erg naiëf om dat te gaan beweren.
Gebruikersavatar
koos24
Lid
Berichten: 964
Lid geworden op: 10 aug 2005, 20:49

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door koos24 »

Ik denk dat Filip Dewinter eerder thuis hoort in de lijst met rechts-populisten dan met neo-nazi's
En bij rechts-populisten denk ik dan aan Pim Fortuyn, Wilders en misschien Verdonk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

jurgen schreef:
Je zou wel bijna beschaamd zijn om te zeggen dat je Belg bent
Ik beschouw mij zelf dan ook niet als Belg maar als Vlaming.

@Westwall,
waar baseer je dit allemaal op dat je plots een topic opent hierover?
Ik zie dat je 13 hebt dus dan kom ik automatisch met de vraag of er eventueel een leerkracht is die daarover heeft verteld? Zo had ik er in het 3de middelbaar ook eentje, die kwam ons daar is even gauw vertellen op welke partij we zeker niet mochten stemmen, mijn goesting om die les mee te werken was ook snel over.

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening, pro of contra, maar als je al leerkracht toch wel een "machts"positie hebt dan vind ik niet dat je zoiets mag vertellen, schandelijk vind ik dat zelfs.
Ik hoor en zie alleen wat er leeft bij de mensen rond mij en als iedereen die het VB gunstig gezind een racist en een neonazi is, dan zijn er nu in België meer nazi's dan in Duitsland in de jaren 30.....
Even een eenvoudig rekensommetje maken. Vlaanderen telt om en bij de 6 miljoen inwoners.
Waarvan er ongeveer 5 miljoen gaan stemmen (zelfs nog minder als ik kijk naar het aantal opgetelde stemmen bij de verkiezingsuitslag van 2004).
Van die 5 miljoen stemmen er gemiddeld 950.000-1.000.000 mensen op het Vlaams belang.
Dan is volgens Westwall 20% van de Vlamingen racistisch en hebben ze neonazistische ideëen? Dat lijkt me wel erg naiëf om dat te gaan beweren.
Ach wat moet er gebeuren met België? Splitsen? Samen blijven? Nog meer bevoegdheden overhevelen?

Wie weet het? Het VB? CD en V? VLD? PS? Neen die weten het niet. Weet de koning het? Hij is tegen zijn zin koning dus weet hij het? RTBF is dat betrouwbaar? Vlaams Belang zijn dat neonazi's? LDD zijn dat neonazi's? Ik weet het niet. Ik zal er ook nooit als armzalige 16 jarige een oordeel over kunnen vellen. Maar ik weet wel dat er verschillende mensen zijn die een afkeer hebben gekregen van de politiek. Ik hoor bij die mensen. Elke keer als de problemen op TV komen, zet ik die uit. Het enigste wat Belgische politici in mijn ogen doen is kibbelen over kwesties als Brussel Halle Vilvoorde terwijl dat er onder een Brusselse brug misschien wel een landloper ligt te sterven door hun gekibbel. En het geen waar ik mij deze tijden druk om maak en ik vermoed dat er zo verschillende Vlamingen zijn is mijn geld en mijn job. Het behouden en het niet raken van het Belgische Sociale vangnet...

Trouwens volgens meneer Willaert kloppen de persberichten over het Vlaams Belang niet. Kloppen die kiescijfers over het Belang dan? Ik ben benieuwd naar verdere reacties want ik weet het niet meer.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door LEO »

Beste HMS Renown, U weet het niet meer als 16-jarige. Wees gerust, ik als 60 plusser weet het ook niet. U heeft nog een toekomst tegemoet te gaan, dus blijf je informeren en geloof zeker de kranten niet. Die zijn politiek gebonden
Ik ben " Fin de Carriére" en zou graag in pensioen willen gaan. Indien ik dat doe halveer ik mijn maandelijks inkomen en wordt ik een overtollige vergrijsde waar jij zal moeten voor opdraaien, want de opéénvolgende regeringen hebben de pensioenkas geplunderd. Tracht te voorkomeen dat bij jou hetzelfde gebeurt. Moet je daarbij aanleunen bij het VB of LDD doe het dan, want een politieker zal jou niet sparen, spaar hem ook niet. Tracht hun achterliggende bedoelingen te achterhalen want ze spreken steeds met gespleten tong. Een voorbeeldje :

Leterme en De Gucht willen troepen sturen naar Oost-Congo. Mooi initiatief nietwaar, de negertjes gaan helpen en bekeren. Dat geloof je toch zelf niet. België wil troepen sturen om Umicore (het vroegere Union Miniére) te vrijwaren zodat de toevoer van Congolese grondstoffen geen gevaar loopt. Onze ministers vangen hiervoor bot bij de andere Europese landen, wat maar normaal is. Waarom zouden ze gevaar lopen om belgië's kroonjuweel te beschermen.

Google eens op Umicore en kijk wie in de beheeraad zit.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

LEO schreef:Beste HMS Renown, U weet het niet meer als 16-jarige. Wees gerust, ik als 60 plusser weet het ook niet. U heeft nog een toekomst tegemoet te gaan, dus blijf je informeren en geloof zeker de kranten niet. Die zijn politiek gebonden
Ik ben " Fin de Carriére" en zou graag in pensioen willen gaan. Indien ik dat doe halveer ik mijn maandelijks inkomen en wordt ik een overtollige vergrijsde waar jij zal moeten voor opdraaien, want de opéénvolgende regeringen hebben de pensioenkas geplunderd. Tracht te voorkomeen dat bij jou hetzelfde gebeurt. Moet je daarbij aanleunen bij het VB of LDD doe het dan, want een politieker zal jou niet sparen, spaar hem ook niet. Tracht hun achterliggende bedoelingen te achterhalen want ze spreken steeds met gespleten tong. Een voorbeeldje :

Leterme en De Gucht willen troepen sturen naar Oost-Congo. Mooi initiatief nietwaar, de negertjes gaan helpen en bekeren. Dat geloof je toch zelf niet. België wil troepen sturen om Umicore (het vroegere Union Miniére) te vrijwaren zodat de toevoer van Congolese grondstoffen geen gevaar loopt. Onze ministers vangen hiervoor bot bij de andere Europese landen, wat maar normaal is. Waarom zouden ze gevaar lopen om belgië's kroonjuweel te beschermen.

Google eens op Umicore en kijk wie in de beheeraad zit.
Dank je voor de raad maar ik denk dat je daar verkeerd zit. Umicore draait volledig op erts uit Peru. De vesting in Balen staat op sluiten en de vesting in Overpelt is zo goed als technisch werkloos. Veel kroonjuweel vind ik daar eerlijk gezegd niet meer aan... Ale de vesting in Overpelt werkt bij mijn weten toch op erts uit Peru maar die sluit nog niet omdat ze daar pas zwaar investeringen in hebben gedaan om zo "schoon" mogelijk te produceren.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door jurgen »

Het gaat niet enkel om erts, Congo is nog steeds een grote aanvoer van ruwe diamant, koper, kobalt en enorme houtvoorraden. Waarom denk je dat Leterme die Waal (hoe heet hij nu weer?) naar Kabilla heeft gestuurd, dik tegen De Gucht zijn zin in...
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

jurgen schreef:Het gaat niet enkel om erts, Congo is nog steeds een grote aanvoer van ruwe diamant, koper, kobalt en enorme houtvoorraden. Waarom denk je dat Leterme die Waal (hoe heet hij nu weer?) naar Kabilla heeft gestuurd, dik tegen De Gucht zijn zin in...
Ja natuurlijk waarom denk je dat wij Congo ooit gekoloniseerd hebben? Stanley zag de Congo al als een opvangmiddel tegen de overbevolking in1880. Het probleem van de Congo is de uitgestrektheid van het gebied en de ruzies tussen de verschillende bevolkingsgroepen die nooit niks anders als oorlog hebben gekend.

Maar we zijn aan het afwijken...
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door jurgen »

Toch nog even iets zeggen daarover.

Het vreemde daarvan is, dat Congo als als grootste land met de meeste natuurrijkdommen van Afrika (bijna) als allerlaatste gekoloniseerd is, dat is het enigste wat Leopold II nog te pakken kon krijgen.
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat het zo diep in Afrika ligt, maar toch.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

jurgen schreef:Toch nog even iets zeggen daarover.

Het vreemde daarvan is, dat Congo als als grootste land met de meeste natuurrijkdommen van Afrika (bijna) als allerlaatste gekoloniseerd is, dat is het enigste wat Leopold II nog te pakken kon krijgen.
Het zal wel iets te maken hebben met het feit dat het zo diep in Afrika ligt, maar toch.
Ik wil dat wel is uitleggen maar niet in deze topic. Als je dat echt graag wil weten lees boeken over Sir Henry Morton Stanley of ga is langs in het Afrikamuseum in Tervuren. Het onderwerp Congo is een weinig behandeld ( en onbemind? ) thema. Maar bijzonder delicaat.

Back on topic.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door JimK »

Ik zou de politiek niet uit de weg gaan. Jou toekomst hangt er van af. Wat jij moet gaan betalen of wat jij gaat krijgen. Het zijn uiteindelijk toch allemaal dingen die jou aangaan. Want alles wat de overheid beslist komt min of meer uit je portemonnee.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

mgschutze schreef:Ik zou de politiek niet uit de weg gaan. Jou toekomst hangt er van af. Wat jij moet gaan betalen of wat jij gaat krijgen. Het zijn uiteindelijk toch allemaal dingen die jou aangaan. Want alles wat de overheid beslist komt min of meer uit je portemonnee.
Ik ga de politiek niet uit de weg ik ben enkel mijn geloof er in verloren. Ik zou nooit willen dat er iets extreem aan de macht komt in België. Extreem rechts of extreem links, extreem katholiek of extreem verdraagzaam. Iets extreem is nooit goed. Ik zou nooit stemmen voor het Vlaams Belang. Al kan ik mijn mening wel bijschaven als ze aan de macht komen en ze goed regeren voor iedereen want het is een beginsel van de Belgische grondwet Iedere belg is gelijk. Of dat nu een man is, een vrouw, een neger, een Turk een Chinees of een mentaal gehandicapte.

Het mooie aan het land Belgie vind ik de sociale zekerheid. Als er ooit een partij of persoon is die om welke reden dan ook raakt aan het Belgische sociale vangnet, die heeft voor mij definitief afgedaan.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Shifty »

Westwall schreef:
Robin V schreef:
Westwall schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van filip dewinter en zijn partij het Vlaams belang?
Ik vind het een racistische partij met veel nazistische standpunten...
Zucht. Ik vind SP.a een partij vol communisten, omdat ooit een partijlid naar Cuba is gegaan... :roll:
??
Steve Stevaert is in 2005 op 'vakantie' geweest in Cuba waar hij F. Castro is gaan fêteren. In België kraait daar geen haan om ondanks dat Castro toch een knaap is met communistische dictatoriale allures. Als je daarintegen op bezoek gaat bij Degrelle, een foto met diens signatuur bezit of een versie van Mein Kampf in huis hebt ben je een negationist/racist/nazist. Natuurlijk moet dat dan uitgebreid in de media komen. Op de Waalse zenders doen ze er dan nog een tikkeltje bovenop wat normaal is aangezien in Wallonië ne PS'er me een strikske de plak zwaait.

Ter verduidelijking, ik ben geen aanhanger van het Vlaams Belang. Echter, ik vind wel dat men het begrip "vrij meningsuiting" in België op een rare manier hanteert. Je mag hier alleen een vrije mening hebben als het in het kraam past van de 'main stream'-gedachte.
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Von Pratt »

HMS Renown schreef:
mgschutze schreef:Ik zou de politiek niet uit de weg gaan. Jou toekomst hangt er van af. Wat jij moet gaan betalen of wat jij gaat krijgen. Het zijn uiteindelijk toch allemaal dingen die jou aangaan. Want alles wat de overheid beslist komt min of meer uit je portemonnee.
Ik ga de politiek niet uit de weg ik ben enkel mijn geloof er in verloren. Ik zou nooit willen dat er iets extreem aan de macht komt in België. Extreem rechts of extreem links, extreem katholiek of extreem verdraagzaam. Iets extreem is nooit goed. Ik zou nooit stemmen voor het Vlaams Belang. Al kan ik mijn mening wel bijschaven als ze aan de macht komen en ze goed regeren voor iedereen want het is een beginsel van de Belgische grondwet Iedere belg is gelijk. Of dat nu een man is, een vrouw, een neger, een Turk een Chinees of een mentaal gehandicapte.

Het mooie aan het land Belgie vind ik de sociale zekerheid. Als er ooit een partij of persoon is die om welke reden dan ook raakt aan het Belgische sociale vangnet, die heeft voor mij definitief afgedaan.
Prachtig verwoord, vooral dan hetgeen je op het einde zegt over het feit dat iedere belg gelijk is.

Je gelooft mss niet meer in de politiek die momenteel heerst, maar het is duidelijk dat je er wel erg mee bezig bent.
Of je nu 12, 16 of 85 jaar oud bent, maakt niet uit, je bent er mee bezig en je denkt er logisch over na.
De toekomst van Belgie is nog lang niet verloren mochten er meer zoals jij bezig zijn met de zaak.

Ben dan ook blij dat er hier volop over gediscussieerd wordt.
Iedereen is de huidige situatie beu, maar de politiek leeft nog sterk onder ons.

Nu er alleen nog voor zorgen dat de mensen in de Wetstraat alles anders en beter gaan aanpakken en nu eindelijk wat meer gaan luisteren naar het volk, het volk dat hen nota bene aan de macht heeft geholpen...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door LEO »

Een land heeft de politiekers die het kiest. Herinner de euforie bij het opstarten van Leterme I. Alles ging beter worden, veel beloftes en weinig daden. De huidige politieke kaste is bezig met zichzelf, niet met de noden van het volk. En opnieuw worden de oude krokodillen ( in mijn ogen hagedisjes) uit de kast gesleurd. Herman van Rompuy in de media : Nee, nee, nee ik wil geen premier worden. Tegen de koning : Ja sire, onmiddelijk sire, met volle inzet sire.....Nu nog de postjes verdelen en we kunnen weer enkele maanden verder.
Leterme I is gevallen door inmenging van de politiek in de justitie.Is men de politieke slangenkuil rond het onderzoek in de Bende van Nijvel vergeten in de jaren '80. Politiek en magistratuur rolden toen gezamelijk door het Brusselse nachtleven. Ons kent ons. Zolang de magistratuur politiek benoemd wordt zal de burger op zijn honger blijven zitten.
Crisis, hoezo ? Benzine, diesel en huisbrandolie zijn goedkoper geworden. Huizen en appartementen kopen wordt weer interessanter. Belangrijke gegevens voor mij.
Dat bedrijven en multinationals nu plots massaal beginnen te ontslagen is niet aan de crisis te danken maar aan het feit dat de loonkost door opéénvolgende inhalige regeringen kunstmatig hoog wordt gehouden.
Dat er mensen zijn die hun (zwart) geld in risikovolle beleggingen investeerden om snel winst te maken raakt mijn koude kleren niet. Dat enkele onderkoningen van het land (Lippens, Davignon en co) hun kapitaal gehalveerd is stoort me niet.
De politiek moet er zijn voor het volk. Het volk moet er niet zijn voor de politiek.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

LEO schreef:Een land heeft de politiekers die het kiest. Herinner de euforie bij het opstarten van Leterme I. Alles ging beter worden, veel beloftes en weinig daden. De huidige politieke kaste is bezig met zichzelf, niet met de noden van het volk. En opnieuw worden de oude krokodillen ( in mijn ogen hagedisjes) uit de kast gesleurd. Herman van Rompuy in de media : Nee, nee, nee ik wil geen premier worden. Tegen de koning : Ja sire, onmiddelijk sire, met volle inzet sire.....Nu nog de postjes verdelen en we kunnen weer enkele maanden verder.
Leterme I is gevallen door inmenging van de politiek in de justitie.Is men de politieke slangenkuil rond het onderzoek in de Bende van Nijvel vergeten in de jaren '80. Politiek en magistratuur rolden toen gezamelijk door het Brusselse nachtleven. Ons kent ons. Zolang de magistratuur politiek benoemd wordt zal de burger op zijn honger blijven zitten.
Crisis, hoezo ? Benzine, diesel en huisbrandolie zijn goedkoper geworden. Huizen en appartementen kopen wordt weer interessanter. Belangrijke gegevens voor mij.
Dat bedrijven en multinationals nu plots massaal beginnen te ontslagen is niet aan de crisis te danken maar aan het feit dat de loonkost door opéénvolgende inhalige regeringen kunstmatig hoog wordt gehouden.
Dat er mensen zijn die hun (zwart) geld in risikovolle beleggingen investeerden om snel winst te maken raakt mijn koude kleren niet. Dat enkele onderkoningen van het land (Lippens, Davignon en co) hun kapitaal gehalveerd is stoort me niet.
De politiek moet er zijn voor het volk. Het volk moet er niet zijn voor de politiek.
Heb je daar bronnen van? Het feit dat er zoveel ontslagen vallen is volgens mij niet omwille van het kunstmatig hoog houden van de loonlast door de Belgische regering. Er vallen wereldwijd zoveel ontslagen omwille van de crisis. Het feit dat GM en Ford in de problemen zitten is omwille van tegen vallende verkoopscijfers. Moest de loonlast in Belgie zo hoog zijn dan hadden Volvo Gent, Ford Genk, GM Antwerpen en Audi Vorst volgens mij al lang niet meer bestaan.

Vergeet ook niet dat de prijs van stookolie in Belgie nog steeds één van de laagste prijzen is van heel West-Europa.
Plaats reactie