Duitse helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

jurgen schreef:sorry hoor heavyfuel, maar ik kan me niet van de indruk onttrekken dat iedereen die niet jouw mening deelt onprofessioneel is en maar uit zijn nek lult. Zo komen je reacties tenminste bij mij over.

Kun je misschien ook zeggen waar jij je kennis vandaan haalt? Verzamel je reeds jaar en dag originele Duitse militaria/helmen?
Wat wilt u dan graag lezen?
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door magicdutchmen »

Moet me aansluiten bij Willem's conclusie dat Niels a.k.a. killingspree van diverse fora's is geband.
Verder zitten er erg veel mooie helmen in zijn verzameling. Om hem af te schilderen als "een bal gehakt" gaat me een beetje te ver.
Er zijn nou eenmaal veel meningsverschillen als het gaat om Duitse camo's e.d.
@ Robbie, koop een goed boek en verdiep je eens in de wereld die Duitse camouflage-helmen heet. Het is een mijnenveld tegenwoordig!
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Duitse helm

Bericht door jurgen »

Heavy Fuel schreef:
jurgen schreef:sorry hoor heavyfuel, maar ik kan me niet van de indruk onttrekken dat iedereen die niet jouw mening deelt onprofessioneel is en maar uit zijn nek lult. Zo komen je reacties tenminste bij mij over.

Kun je misschien ook zeggen waar jij je kennis vandaan haalt? Verzamel je reeds jaar en dag originele Duitse militaria/helmen?
Wat wilt u dan graag lezen?
Mvg
Willem
Ik wil niet "iets graag lezen" om te horen wat ik graag wil horen, want ik denk dat u daarop doelt.

Ik zie in je reacties beledigingen naar andere personen (of ze al dan niet terecht zijn laat ik in het midden) maar je geeft geen redenen waarom die helm nu compleet fout is, daar wilde ik gewoon even op reageren.
zero
Lid
Berichten: 143
Lid geworden op: 06 jul 2005, 13:15
Locatie: noordbergum

Re: Duitse helm

Bericht door zero »

[quote="robbiexaan"]kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie[/quote


Over de helmen van mijn achterbuurman,
ik vroeg hem ook: hoe weet U dat ze echt zijn.
vervogens pakte hij een paar helmen (repro's) en liet mij zien wat
de verschillen waren,hij vertelden ook dat hij verschillende keren repro's had gekocht
waar hij later achter kwam, maar hij was er niet echt boos om maar heeft
er juist veel van geleerd.hij heeft me de hele avond de verschillen laten zien
en verteld waar ik op moest letten,
Ik heb foto's gemaakt van heel zijn verzameling maar de eigenaar wilde niet dat ze
op internet terecht komen.

gr robbie


Waarom vraag je dat niet even aan je buurman.
Die heeft er toch verstand van.
Lieve mensen ga ook eens naar de site van onze engeltje
http://www.bieuwkjemaaike.vlindersite.nl
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

jurgen schreef:
Heavy Fuel schreef:
jurgen schreef:sorry hoor heavyfuel, maar ik kan me niet van de indruk onttrekken dat iedereen die niet jouw mening deelt onprofessioneel is en maar uit zijn nek lult. Zo komen je reacties tenminste bij mij over.

Kun je misschien ook zeggen waar jij je kennis vandaan haalt? Verzamel je reeds jaar en dag originele Duitse militaria/helmen?
Wat wilt u dan graag lezen?
Mvg
Willem
Ik wil niet "iets graag lezen" om te horen wat ik graag wil horen, want ik denk dat u daarop doelt.

Ik zie in je reacties beledigingen naar andere personen (of ze al dan niet terecht zijn laat ik in het midden) maar je geeft geen redenen waarom die helm nu compleet fout is, daar wilde ik gewoon even op reageren.
De helm getoond in dit topic,is een gehele fake.Daar kan ik niets meer aan toevoegen,de andere leden hebben dat al gedaan. Het is wel jammer dat personen die bewust creaties de wereld insturen(om anderen een loer te draaien) nog enige aandacht krijgen.
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Duitse helm

Bericht door Von Brand »

Mag ik vragen wat de nickname op WAF is van deze persoon. Als dat blackadder is kan ik alleen maar zeggen dat hij zeer goed te vertrouwen is en dat er niets op aan te merken valt. Bij hem heb ik ook een m42 sd gekocht. Goed contact en snelle levering, prima.

Als ik het over iemand anders heb wijs me er ook aub even op dan verwijder ik het bericht weer zsm :mrgreen:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: Duitse helm

Bericht door robbiexaan »

zero schreef:
robbiexaan schreef:kan iemand mij mischien een foto van een gelijksoortige echte helm bezorgen?
Of hier posten,zodat ik kan kijken waarom het bij deze niet klopt en hoe het wel moet zijn!

:) bedankt robbie[/quote


Over de helmen van mijn achterbuurman,
ik vroeg hem ook: hoe weet U dat ze echt zijn.
vervogens pakte hij een paar helmen (repro's) en liet mij zien wat
de verschillen waren,hij vertelden ook dat hij verschillende keren repro's had gekocht
waar hij later achter kwam, maar hij was er niet echt boos om maar heeft
er juist veel van geleerd.hij heeft me de hele avond de verschillen laten zien
en verteld waar ik op moest letten,
Ik heb foto's gemaakt van heel zijn verzameling maar de eigenaar wilde niet dat ze
op internet terecht komen.

gr robbie


Waarom vraag je dat niet even aan je buurman.
Die heeft er toch verstand van.
Dat heb ik als eerste gedaan natuurlijk,maar ik wilde jullie mening ook graag horen.
mijn achterbuurman vertelde al dat het niet orgineel is,
maar het is mogelijk dat dit door de soldaat zelf gemaakt kan zijn tijdens de wo2.
sommige soldaten waren erg creatief vertelde hij me.
Hij vond het wel een leuke helm. :) (Maar hij is ook een helmen verzamelaar he)
gr robbie
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door JimK »

robbiexaan schreef: Dat heb ik als eerste gedaan natuurlijk,maar ik wilde jullie mening ook graag horen.
mijn achterbuurman vertelde al dat het niet orgineel is,
maar het is mogelijk dat dit door de soldaat zelf gemaakt kan zijn tijdens de wo2.
sommige soldaten waren erg creatief vertelde hij me.
Hij vond het wel een leuke helm. :) (Maar hij is ook een helmen verzamelaar he)
gr robbie
Het is niet mogelijk dat dit door de soldaat is gemaakt tijdens wo2. Dit is namelijk na de oorlog gebeurt, en niet zo lang geleden.
In de oorlog werd er zeker gaas op helmen gemaakt en camo etc. Maar deze helm is er zeker niet een van.
Als helmen verzamelaar zou je het geen leuke helm moeten vinden (is mijn mening), want dan ga je voor origineel lijkt mij. En dat is dit niet.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helm

Bericht door killingspree »

Hier ga ik dan dus toch even op reageren.
Meneer Heavy Fuel handeld hier uit eigen frustratie uit het verleden.
Ik ben inderdaad op 2 fora geband en dat is inderdaad jammer... maar uit onderzoek is gebleken dat op beide fora Willem nou betrokken is bij de moderators of er zelfs 1 is. Zijn persoonlijke frustratie met de al om bekende camo helm die door mij gevonden is komen daarom dus ook telkens terug.
Ik ken de collectie van Willem niet en het interesseert me ook bar weinig wat andere verzamelen, maar de manier waarop Willem mij probeert in kwaad dag licht te stellen is simpel weg zielig te noemen. Kennelijk heeft deze persoon zeer veel ervaring maar ik heb uit zijn collectie nog niet meer gezien dan een bodemvondst SS helm en wat prullaria. Als men daar zijn kennis uit moet putten, vraag ik me persoonlijk af hoe men mij dan als slechte referentie kan noemen.

Op WAF ga ik inderdaad door het leven als Blackadder en ja dat zit ik ook gewoon netjes op.
wellicht is het interessant voor jullie om de andere kant van het verhaal ook te horen in plaats van meteen iedere nood kreet als waardig te beschouwen.

Willem wat bij jij een zielig persoontje... sorry dat ik het zeg. Ik heb met je toe doen jonge :roll:
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Duitse helm

Bericht door luc »

killingspree schreef: Kennelijk heeft deze persoon zeer veel ervaring maar ik heb uit zijn collectie nog niet meer gezien dan een bodemvondst SS helm en wat prullaria.
Dan hebt u nog niet alles gezien :) Niet iedereen zet alles op forums om ohh en ahh te krijgen van andere leden
Hoe denkt u dat hij mod geworden is op een ander forum als hij alleen maar de kennis heeft van een bodemvondst SS helm en wat prullaria .
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helm

Bericht door killingspree »

Dat vraag ik mij zelf af Luc, maar als je toch moderator bent... hoort kinderachtige en beledigingende berichten plaatsten daar dan ook bij ?
Hoe dan ook, mij zwart maken is iets waar ik heel slecht tegen kan en heb dit dus reeds gemeld. Helaas, maar het schijnt nodig te zijn.
Gebruikersavatar
luc
Lid
Berichten: 606
Lid geworden op: 05 apr 2005, 18:04
Locatie: eeklo , oost vlaanderen
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Re: Duitse helm

Bericht door luc »

killingspree schreef: maar als je toch moderator bent... hoort kinderachtige en beledigingende berichten plaatsten daar dan ook bij ?
Voor zover ik weet is hij hier geen mod :?
Door sommigste personen word u opgehemelt als de allesweter en durven niet tegen uw been schoppen
Ander daarintegen schoppen door ....
http://meetjesland1940.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helm

Bericht door killingspree »

Ik wil helemaal niet op gehemeld worden en met mij valt heus een potje te breken en kan bij mij altijd terecht, zelfs thuis.
Maar ga me niet in de zeik zetten of vals beschuldigen want dan heeft men aan mij een hele zware dobber.
Daar heb ik Willem zojuist nog heel even aan herinnert.
met betrekking tot de Mods, niet hier op lowlands-forum.


Verder wil ik hier eigelijk niet eens over door gaan, het is nog te zielig voor woorden en het opraken van oude koeien is sowieso niet echt professioneel.

Voor wat betreft deze helm, dit is duidelijk een kopie.
Decal is kopie en ook het gaas wat er op aan gebracht is niet als origineel te omschrijven. Het leer werk is eveneens niet echt origineel te noemen en dan zijn we zowat rond.
Waar vind je een originele Chickenwire... tja dat is een goeie. Deze zijn schaars, veel na gemaakt en erg duur als je ze vind.
Wire helmets zijn 1 groot mijnen veld waar ik je eigenlijk niet echt van adviseer in te lopen.

Mvg
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Duitse helm

Bericht door Von Brand »

Goed dan blijf ik achter mijn eerdere reply staan, dat je wel degelijk te vertrouwen bent en goede kwaliteit levert.

Sorry voor off-topic maar ik wilde dit even melden omdat hier nu onterecht een persoon zwart wordt gemaakt :!:
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Duitse helm

Bericht door mtdr »

:roll:
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gesloten