Duitse helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Duitse helm

Bericht door jeroen wo2 »

Eindelijk het is weer zo ver, zo'n heerlijke discussie!
Mensen proberen elkaar lekker af te zeiken en het lijkt nog te lukken ook! :)
We gaan van een kopie helm naar het geloof toe...
Omgitsme, ik wil je er even op wijzen dat je beter kan nadenken voor dat je iets zegt.
Je probeert in eerste instantie mensen duidelijk te maken dat je het vervelend vind dat er gescholden word en dat ze moeten indimmen maar daarna als iemand je maar een keer op je spelling wijst begin je al met Jezus dit etc. je ontploft als het ware.
Wat is er mis met het feit dat mensen je op je spelfouten wijzen? Hier kan men toch alleen maar van leren toch?
Niks persoonlijks tegenover jou bedoeld maar ik denk dat je beter moet nadenken voor je iets zegt zoals ik al eerder zei..
Ik weet dat het moeilijk is voor sommige verzamelaars maar probeer je is volwassen te gedragen.
Never Back Down
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

Ik gedraag me volwassener dan andere. Want dankzij Heavy Fuel op mijn eigen topic wat ik geopend had is waarschijnlijk dankzij hem gesloten geworden waardoor ik niet meer informatie kan krijgen van andere verzamelaars of kenners.
Het is een spellingsfoutje en dan heb je gelijk weer Edgar die er een probleem van maakt.
Het enigste wat ik zeg is jezus.. Wat is daar erg aan?? Wat maakt mij het nou uit of iemand zegt jezus? Mij boeit dat dus niks.
Maar goed.. Ik ga hier niet verder op in..
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Duitse helm

Bericht door jeroen wo2 »

Jou boeit dat jou inderdaad niks, zoals ik gemerkt hebt.
Maar voor andere gelovige mensen kan dit irriterend overkomen.
Wat jij met mijn tip doet moet je uiteraard zelf weten maar ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt.
Uit je reactie maak ik gelijk op dat je dit als een belediging opvat waar ik immers niet op doel.
Succes!
Never Back Down
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

jeroen wo2 schreef:Jou boeit dat jou inderdaad niks, zoals ik gemerkt hebt.
Maar voor andere gelovige mensen kan dit irriterend overkomen.
Wat jij met mijn tip doet moet je uiteraard zelf weten maar ik hoop dat je wat aan mijn feedback hebt.
Uit je reactie maak ik gelijk op dat je dit als een belediging opvat waar ik immers niet op doel.
Succes!
Ik vat het niet op als belediging ;)
Maar wat mij wel stoort is dat als mensen op iets reageren hun gelijk worden "afgekraakt" of naar hun wordt gereageerd alsof die andere wat de discussie begonnen zijn niet meer op gereageerd wordt. En ook die mensen waar het over gaat als iemand hun wat zegt hun gelijk er een heel andere draai aan geven of het uit de weg gaan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Duitse helm

Bericht door Doornewaard »

Dit heeft alles te maken met wederzijds respect voor elkaar. Zelf ben ik wel gelovig, maar ik ben er ook van bewust dat er niet-gelovigen zijn. En het voor die mensen gewoon normaal is om jezus overal voor te gebruiken. Maar als dan iemand vraagt, wat daar mis mee is?. Volgensmij ligt dat dan aan je leeftijd. En de hele dag band of brothers kijken. Of call of duty achter de pc te spelen, tja en dat bevorderd je algemene ontwikkeling natuurlijk ook niet. En wat lowlands-forum betreft, dat is een selectief clubje. En als je daar buiten de boot valt door wat voor reden dan ook. Wordt je gebanned.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Duitse helm

Bericht door S1991 »

Ik heb zeker wel respect voor anderen hoor.
Maar als anderen geen respect hebben voor mij, heb ik ook geen respect voor die.
Tja, zelf speel ik ook call of duty.. Maar niet de gehele dag.. Mijn algemene ontwikkeling is wel bevorderd.. Maar als dit na mij gericht was.. sorry dan ;)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Duitse helm

Bericht door Edgar »

omgitsme schreef:
Edgar schreef:
Nu beter Edgar? Jezus zeg.. Dat je om een klein spellingsfoutje je druk om gaat maken..
Zucht...maar goed, hier zijn der wel meerdere van
Wie maakt er zich hier nou druk? :roll:
Van types zoals jou zijn er ook meerdere ja, helaas....
En van jou zijn er ook meerdere types die op alles letten en menen dat ze alles weten..
Gelijk commentaar geven als een woord niet goed geschreven is. :r
Sterker nog, het zijn wel meerdere woorden...
Volgensmij ligt dat dan aan je leeftijd. En de hele dag band of brothers kijken. Of call of duty achter de pc te spelen, tja en dat bevorderd je algemene ontwikkeling natuurlijk ook niet.
En dat vind ik een mooie quote als afsluiting voor mijn deelname aan dit topic.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse helm

Bericht door coco »

Doornewaard schreef:voor die mensen gewoon normaal is om jezus overal voor te gebruiken. Maar als dan iemand vraagt, wat daar mis mee is?. Volgensmij ligt dat dan aan je leeftijd.
Hoezo ligt het aan leeftijd?
Ikzelf ben 17 en ben ook gelovig, dus leeftijd heeft er niets mee te maken hoor :?
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

Wel nu aangaande dit door mij aangeslingerde gebeuren,mijn laatste reactie. Wat betreffende Niels,meneer is gebleken onbetrouwbaar te zijn in het aanbieden van militaria(weet je nog een paar jaar geleden?) Niels bouwt op internet een brede schaal contacten aan,maar is gevoelig voor complimenten aangaande zijn collectie. Kritiek word niet gewaardeerd. Denk eens aan fake fj,kleding,camo. Daarvoor zoekt Niels medestanders(iets anders word niet getolereerd).En dan zijn er mensen die zich ooit met hem hebben ingelaten,en dus geen weg meer terug zien(mee huilen met de wolfen in het bos). Dan de nieuwkomers (verzamelaars) staren zich blind op foto,s(collectie is banaal te koop,kennis soms niet) Conclusie,ach Niels toen jij in de balzak,van je vader zwom,verzamelde ik al. De punten aangaande de handel en wandel van Niels zijn feiten,geen verzinsel, Personen die zich graag met hem,geassocieerd zien wens ik veel succes En nog iets,het verschil van klassikaal onderwijs,en dat van jouw is duidelijk Niels.(verloren generatie) Denk nou maar eens na,wie ik ben,je kent me(of is het ook niet gebeurd)
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Duitse helm

Bericht door mtdr »

coco schreef:
Doornewaard schreef:voor die mensen gewoon normaal is om jezus overal voor te gebruiken. Maar als dan iemand vraagt, wat daar mis mee is?. Volgensmij ligt dat dan aan je leeftijd.
Hoezo ligt het aan leeftijd?
Ikzelf ben 17 en ben ook gelovig, dus leeftijd heeft er niets mee te maken hoor :?
Hij bedoelt denk ik niet iedereen die jong is, alleen mensen die zeggen dat het toch niet boeit als ze Jezus gebruiken...
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helm

Bericht door killingspree »

Heavy Fuel schreef:Wel nu aangaande dit door mij aangeslingerde gebeuren,mijn laatste reactie. Wat betreffende Niels,meneer is gebleken onbetrouwbaar te zijn in het aanbieden van militaria(weet je nog een paar jaar geleden?) Niels bouwt op internet een brede schaal contacten aan,maar is gevoelig voor complimenten aangaande zijn collectie. Kritiek word niet gewaardeerd. Denk eens aan fake fj,kleding,camo. Daarvoor zoekt Niels medestanders(iets anders word niet getolereerd).En dan zijn er mensen die zich ooit met hem hebben ingelaten,en dus geen weg meer terug zien(mee huilen met de wolfen in het bos). Dan de nieuwkomers (verzamelaars) staren zich blind op foto,s(collectie is banaal te koop,kennis soms niet) Conclusie,ach Niels toen jij in de balzak,van je vader zwom,verzamelde ik al. De punten aangaande de handel en wandel van Niels zijn feiten,geen verzinsel, Personen die zich graag met hem,geassocieerd zien wens ik veel succes En nog iets,het verschil van klassikaal onderwijs,en dat van jouw is duidelijk Niels.(verloren generatie) Denk nou maar eens na,wie ik ben,je kent me(of is het ook niet gebeurd)
Mvg
Willem
Willem, lees je PM nog maar eens even heel aandachtig terug. Beschouw dit tevens als een definitieve laatste waarschuwing.
Moderators zijn reeds ingelicht want als jij het op deze manier wil spelen... kan dat !
Bel me anders maar eens op als je wat te zeggen hebt. :full:
Heavy Fuel

Re: Duitse helm

Bericht door Heavy Fuel »

Mijne heren,
Hierbij een errata. Ik had het onderschrift van Niels op WAF te berde gebracht. Deze is niet correct (althans de verwijzing)Hierbij het onderschrift van Niels( na bannen van GHW) Oftewel hoe ziet Niels de verzamelaars gemeenschap
`Elkar ge inne hol kroepe det kintje gae allemaol verrekkes goed naolaopers`
Dit uiteraard gepresenteerd in haast onleesbare kleine rode letters( op een rode achtergrond) de held.Maar uiteraard is dit ook niet gebeurd of wel Niels?
Mvg
Willem
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Duitse helm

Bericht door okke »

Ik ben geschokt door de strijd en verwijten die hier over en weer gaan. Ik heb het topic teruggelezen en hier en daar wat waarschuwingen uitgedeeld. Ik ben er nog niet over uit of er berichten gemodereerd moeten worden. Ik vind het onfatsoenlijk hoe mensen hier beoordeeld worden op hun verleden en op hun gedrag op andere plekken. Dat je zelf dan voorzichtiger met mensen bent, kan ik begrijpen, maar hier worden fatsoennormen met voeten getreden. Schande!

Als iemand op dit forum de dingen doet, waarvoor hij op andere fora is verbannen, dan heb je recht van spreken. Zover ik weet is de staf door niemand geattendeerd dat iets dergelijks zich hier zou voordoen.

Ik verzoek iedereen, zonder uitzondering, verder ontopic te reageren in dit bericht. Als er andere zaken besproken moeten worden, zijn daarvoor voldoende alternatieven; nieuw topics of persoonlijk berichten bijvoorbeeld.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Duitse helm

Bericht door okke »

Bericht van koen verwijderd. Het topic gaat over twee al dan niet authentieke Duitse helmen en niet over religie. Er is verzocht ontopic te blijven en ik verwacht dat jullie dit kunnen.
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: Duitse helm

Bericht door mtdr »

Ik denk dat het meeste wel is gezegd over deze helm...?
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gesloten