Leden stellen zich voor - deel 4

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
Plaats reactie
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Cas »

Welkom
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Delfzijlpocket1
Lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 aug 2008, 21:19
Locatie: Appingedam

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Delfzijlpocket1 »

Hallo iedereen,

Ik zag dit onderwerp en zal me ook even voorstellen. Ik ben 23 jaar oud en verzamel alles wat te maken heeft met de gevechten rond de Delfzijl- Pocket. Verzamel dan ook kriegsmarine en Canadees. Heb al een paar poppen compleet. Zelf heb ik in 2005 en vorig jaar rond mei tentoonstellingen gehouden over dit onderwerp. Tevens zit ik in de organisatie van een nieuw evenement; De Delfzijl- Pocket rit die elk jaar plaats vind op 5 mei. Voor meer informatie pm me maar 8) !
Naar alles op zoek over de slag om de 'Delfzijl- Pocket'
Gebruikersavatar
Sgt.Friso
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2008, 01:38
Locatie: Friesland, Nederland
Contacteer:

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sgt.Friso »

Hallo allemaal

Ik ben dus ook op dit forum beland
Mijn naam is Friso
Ik ben 29 jaar.
Ik ben 5 1/2 jaar beroepsmilitair geweest bij de kl in het dienstvak M.A. Ook al ben ik oud militair ik blijf geintereseerd in defensie en ook in de geschiedenis van onze krijgsmacht.
Verder ben ik ook de beheerder van defensieweb en regelmatig bezig met aanvullingen voor de militaire wikipedia van defensieweb

Na mijn diensttijd ben ik als vrijwilliger naar israel vertrokken. Ik ben daar een jaar gebleven en eind vorige jaar teruggekomen. Sinddien ben ik weer aan het studeren geslagen. Ik zit er wel weer over te dubben om weer terug te keren naar de KL


Ik hoop dan hier ook nog meer info op te doen en uiteraard hoop ik mijn informatie ook met de leden hier te delen
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sjoerd »

Welkom sgt. Friso (en alle anderen)! Een fijne tijd op het forum toegewenst!
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Petrikov »

Hallo ik ben Patrick ben 14 jaar en woon in Assen
ik ben geintresserd in WO2 sinds ik klein was/ben
ik heb toch wel een passie voor wapens en daarom boeit WO2 mij ook vooral
ik ben er nog niet zo lang maar vind het wel leuk/leerzaam op dit forum

groeten P.
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Westwall »

Hoi ik ben Jan.

Mijn hobby's zijn:
-Metaaldetectoren
-De Ardennen en Eifel
-De slagvelden Ardennen, Eifel en Normandië.
-WO2 over het algemeen
-wapens WO2.
-Piano spelen
-Muziek luisteren (Bach, Beethoven, 70's, top 40.... eigenlijk alles zo wat :))
-Actiefiguren verzamelen (schaal 1/6 van Dragon, BBI etc.)
-films kijken (uiteraard WO2 het meeste :wink: )
-Modelbouw (1/35 bouwpakketten van dragon en tamiya)
-Gamen (vooral call of duty 2 en 5)
Gebruikersavatar
riesie
Lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2008, 13:55
Locatie: leeuwarden

Re: Richard steld zich voor

Bericht door riesie »

Hallo allemaal ik ben Richard en ben nieuw op dit Forum, en dan vind ik het wel zo netjes om me even voor te stellen.

Ik ben 38 jaar en woonachtig in Leeuwarden. Mijn interesse gaat uit naar de meidagen 1940. In mijn vrijetijd ben ik vaak te vinden in het Kazematten
museum te Kornwerderzand (afsluitdijk). Helaas beschik ik naast mijn werk en 4 kids over niet heel veel vrije tijd maar ik vind het heerlijk
op de afsluitdijk. Ook ben ik een kleine WOII verzamelaar met name bodemvondsten spreken mij zeer aan.
Ik hoop dat ik van enig belang kan zijn op dit Forum al zal ik vaak een beetje vanaf de zijlijn meekijken maar als ik iets kan betekenen
zullen jullie zeker van mij horen.
groet Richard
lappie
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2008, 20:29
Locatie: Eindhoven

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door lappie »

Hallo allemaal.

Ik ben Lappie,60 jaar jong en geinteresseerd in Wereldoorlog 2,met name de 101st Airborne Division heeft mijn voorkeur!!!

Lappie
Hell's Highway Never A Dull Moment
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door fallschirmjager »

lappie schreef:Hallo allemaal.

Ik ben Lappie,60 jaar jong en geinteresseerd in Wereldoorlog 2,met name de 101st Airborne Division heeft mijn voorkeur!!!

Lappie
en ....... alweer eentje bij :bonk:
:) :) :)

trouwens welkom iedereen hoop dat je het een aangenaam forum vind
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sjoerd »

fallschirmjager schreef:
lappie schreef:Hallo allemaal.

Ik ben Lappie,60 jaar jong en geinteresseerd in Wereldoorlog 2,met name de 101st Airborne Division heeft mijn voorkeur!!!

Lappie
en ....... alweer eentje bij :bonk:
:) :) :)
Een iets vriendelijker welkom lijkt me wel op zijn plaats.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door fallschirmjager »

Sjoerd schreef:
fallschirmjager schreef:
lappie schreef:Hallo allemaal.

Ik ben Lappie,60 jaar jong en geinteresseerd in Wereldoorlog 2,met name de 101st Airborne Division heeft mijn voorkeur!!!

Lappie
en ....... alweer eentje bij :bonk:
:) :) :)
Een iets vriendelijker welkom lijkt me wel op zijn plaats.
jah....
hierbij mijn excuses ten opzichte van Lappie...welkom :)

maar hetgeen ik bedoelde was alweer eentje die enkel geinterreseerd is
of het meeste geinterreseerd is in de 101ste airborne division
al dan niet door het zien van BOB????
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sjoerd »

Dat begrijp ik ook, maar in plaats van die mensen te begroeten met 'nog zo één', kan je ook proberen ze meer informatie te geven over andere aspecten van de oorlog. :)

Ik vind het goed dat mensen na het zien van SPR of BoB geïnteresseerd raken in de WO2. Je moet op die interesse inhaken om mensen ook nieuwschierig te maken naar andere kanten van de WO2. Als je (en dat bedoel ik algemeen) ze meteen gaat lopen afzeiken of als tweederangs geïnteresseerde behandelt, zijn ze zo weer weg. Dat vind ik altijd erg jammer.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door fallschirmjager »

Sjoerd schreef:Dat begrijp ik ook, maar in plaats van die mensen te begroeten met 'nog zo één', kan je ook proberen ze meer informatie te geven over andere aspecten van de oorlog. :)

Ik vind het goed dat mensen na het zien van SPR of BoB geïnteresseerd raken in de WO2. Je moet op die interesse inhaken om mensen ook nieuwschierig te maken naar andere kanten van de WO2. Als je (en dat bedoel ik algemeen) ze meteen gaat lopen afzeiken of als tweederangs geïnteresseerde behandelt, zijn ze zo weer weg. Dat vind ik altijd erg jammer.
yepz helemaal met je eens !!! :)
zal of beter gezegd we in het algemeen zullen
er op letten. :)
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Sjoerd »

Hartelijk dank daarvoor.
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Re: Leden stellen zich voor - deel 4

Bericht door Thom »

Hallo,

Uit beleefdheid zal ik mij ook maar even voorstellen.
Ik ben Thom, en ik ben 57 jaar oud. Ik volg dit forum al maandenlang op de voet, maar tot nu toe heb ik het altijd wat lastig gevonden om er "digitaal" op te reageren. Ik ben opgegroeid in Poppenbüttel, een Hamburgse volkswijk, in het Hamburg dat midden in de wederopbouw zat.
Mijn ouders hebben mij en mijn broers en zussen altijd veel verteld over de oorlog, in tegenstelling tot de ouders van mijn vriendjes en vriendinnetjes. Ook op de realschule heb ik maar weinig over dit pijnlijke onderwerp geleerd. Mijn vader heeft deel uitgemaakt van Fall Gelb, maar is nooit verder gekomen dan Dordrecht. Aangezien de rest "Ganz ruhig" zou verlopen. Hierna heeft hij dienst gedaan in Denemarken en Hongarije en door zijn technische kennis mocht hij in het laatste oorlogsjaar in de Feimann-fabriek in Darmstadt werken. Hij keurt alle misdrijven misdaden die zijn geweest overigens vel af, zoals velen aan zijn zijde dit deden. De verhalen van de oorlog heb ik altijd aan moeten horen, tot zijn dood.

Na mijn real-schule ben ik gaan studeren in Amsterdam, geschiedenis.
Hierna ben ik in Nederland blijven hangen. Ik heb hier mijn vrienden leren kennen, en huidige vrouw. (vandaar mijn forumnaam)
Mijn interesses liggen bij luchtgevechten en bombardementen, plus de pschychologische oorlogsvoering. Op dit laatste ben ik afgestudeerd in een grijs verleden.
Wat literatuur betreft, ik ben voorzien van een mooie volle boekenkast met veel informatieve boeken alswel verhalen over diverse achtergronden.
Helaas heb ik weinig films in mijn kast liggen, maar veel zit nog in mijn hoofd.


Ik hoop dat dit voldoende is, en dat men mij ondanks mijn achtergrond kan accepteren.

Thom.
Plaats reactie