Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Hallo Custom .. _/-\o_
bevestigen dit model Pertrix post-war ?.. veel geloof niet dat de post-war.. :zapped:
Grazie Viper 4
A.jpg
B.jpg
C.jpg
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Grazie viper 4 ..welke verzamelaar = collector in Italie gelooft niet dat deze pertrix postwar is ????? :? of jij zelfs soms ..laat even horen dan za lk ik het bewijzen via de Pertrix catalogus.OK

questa Pertrix nr 667 lampada è dopo della guerra :mrgreen:
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

GRAZIE :mrgreen: bedankt :mrgreen:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

viper 4 schreef:GRAZIE :mrgreen: bedankt :mrgreen:lamp in kleur zwart was voor de (NL) Politie lamp in grijs RP-23 was voor de BB Reddings Ploeg (NL)OK _/-\o_

Grazie viper4
.Hier de catalogus van Pertrix 1959/1960 waar deze modellen 667 in staat met enkel andere Pertrix modellen uit 1959/1960 OK.. :mrgreen:
Post - War lampe!!!!!!!!

AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Grazie Custom _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao.. Zaklampe Philips - made in Holland - type 7424 (war - post war ????) Grazie _/-\o_
as.jpg
asd.jpg
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door racefiets »

custom schreef:@racefiets Weet je wat het ergste is dat deze afname stempels uit de 2WO periode op beursen soms worden aan geboden..vul zelf maar in wat je daar mee kunt.
Dat weet ik. Gelukkig is de mijne gesmolten door het gebruik van verf met oplosmiddelen..... Het was een probeersel voor een stempel om voor een museum wat granaten te restaureren.
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Viper 4.Deze knijpkat dynamo is gemaakt in het oorlogsjaar 1940 veel van deze knijpkatten zijn in het Philips-Kommando fabriekje te Vught gemaakt waaronder ook radio’s scheerapparten en genoemde knijpkat nr7424 dit type was voornamelijk voor cieviele doelende bedoelt en was verkrijgbaar in div kleuren en metalen zoals ALU .Het Philips (NL)fabriekje te Vught werkten voornamelijk joden die die dan zo gered werden en uit de handen van de Nazi’s door onder Philips te werken.Maar zij maakten ook oorlogmaterieel voor de Wehrmacht - luftwaffen .....ect waaronder gelijke knijpkat als die van jou maar dan met nr 7424-03 en speciaal gemaakt voor de Wehrmacht gestempeld aan de onderzijde met ‘’Werhmacht eigendom’’ met een leren aanhang dat was het kleine verschil zie. foto.for Wehrmacht Dynamo 1940
Afbeelding



For civilian use 1940
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 09 jul 2010, 10:52, 3 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

racefiets schreef:
custom schreef:@racefiets Weet je wat het ergste is dat deze afname stempels uit de 2WO periode op beursen soms worden aan geboden..vul zelf maar in wat je daar mee kunt.
Dat weet ik. Gelukkig is de mijne gesmolten door het gebruik van verf met oplosmiddelen..... Het was een probeersel voor een stempel om voor een museum wat granaten te restaureren.
Ok Racefiets duidelijk....de ondergrondse hebben in de 2WO deze stempels ook veel nagemaakt en waren dan meestal niet van echt te onderscheiden zo ja... dan weet je wat je te wachten stond :bonk: of nog vele malen erger en had je het laatste stempeltje wellicht gemaakt.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Custom.. goede informatie G R A Z I E _/-\o_
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Wie van de verzamelaars denkt te weten om welke type Daimon lamp het hier gaat en bij welke div militaire eenheden deze destijds in gebruik zijn geweest jaartal ect .??? Hint>Deze vraag is moeilijker dan je zou denken :idea:

NB: heeft 2 seinen rood groen - blauw = luftschutz fliter.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

NB:Vreemd dat niemand een suggestie heeft of een gok durft te nemen..en of weet soms een ieder al om welke type Daimon lamp het hier gaat en is dan verdere info niet meer nodig.. dat zou ik echt knap vinden...ik geeft natuurlijk de oplossing nog maar wacht daar nog wel even mee.
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao..
Zaklampe naam ASTRA body in zwart metaal we nog wat informatie ?.. Grazie :W
LAMPADA.JPG
LAMPADA.JPG (30.67 KiB) 1960 keer bekeken
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door JimK »

.........of weet soms een ieder al om welke type Daimon lamp het hier gaat en is dan verdere info niet meer nodig.. dat zou ik echt knap vinden.......

Of niemand :lol:
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Viper 4 ..Ik ken deze Astra -dynamo niet maar het zal wellicht Duits kunnen zijn ik verzamel ook geen knijpkatten = dynamo''s ik verzamel enkel bloembollenteelt :lol: :lol:

@mgschutze" idd dat zou kunnen..ik zal het raadsel dan nu maar bekent maken. Deze afgebeelde Daimon heeft niets met de Wehrmacht van doen is gemaakt in ''Arnstadt'' voormalige DDR 1948/1953 daarna ''US'' zone .Ik heb deze info speciaal gepost om eens te kijken wie de kennis zou bezitten om deze DDR 50e jaren te kunnen onderschieden.I

Ik weet dat met dit type DDR-Daimon lampen al vele verzamelaars al de boot mee in zijn gegaan .. :bonk: maar er zijn nog meer gelijkende (Wehrmacht) ''DDR'' Daimon type als deze die ook met regelmaat op e-bay aangeboden worden als Wehrmacht lamp..deze heeft dan 2 uitgestanste rillen op de frontplaat tussen de filter - schuiven meestal zijn deze in appelgroen en of zwart. zodra deze rillen in het voorfront zitten is het 100% 50e jaren ''DDR'' meestal afkomstig van Artas ..zie onderstaande eertse afbeeldingen op links de DDR Artas lamp in zwart rechts de Wehrmacht lamp Feldgrau zijn voor 99% gelijk het kleine verschil zit hem in de leermontage op de achterzijde verder is alles gelijk ook de binnen zijde is 100% gelijk aan de Wehrmacht lamp.

Hoe dat kan zou je denken...wellicht zul je weten dat Daimon voor de oorlog al een onderkomen had in Arnstadt maar na de oorlog werd dat oost Berlijn DDR.in die jaren is het bedrijf door Artas beheerd geweest de lampen werden gewoon doorgemaakt waar Daimon was op gehouden tevens verkocht met het Daimon logo.Daimon heeft daar protest tegen gemaakt ,maar uiteindelijk is er toen een overeenkomst gesloten in de jaren 50/53 waaruit de oude naam Artas weer werd gebruikt.Vele lampen uit die periode bezitten de kenmerken van Daimon lampen die maar die eerts bij Daimon voor de Wehrmacht werden gemaakt , na de oorlog op div plaatsen zijn deze gewoon nog doorgemaakt met soms zeer kleine wijzigingen en als je deze niet kent zou je denken met oorlog materieel van doen te hebben.

De regio Bohemia in CZ is ook zo'n locatie waar veel van deze lampen gemaakt zijn waaronder ook Daimon en Bateria een aandeel in hadden..ik zal er niet al te diep op ingaan anders zou de verwarring nog maar groter worden en das niet de bedoeling .Als er vragen zijn stel ze dan gerust ik doe mij best deze zo goed meogelijk te beantwoorden.


Artas DDR 1948 /1953 Daimon 1936/1943
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hie nog div DRR lampen afkomstig veelal van Arnstadt en of CZ gemaakt na de oorlog jaren 50/60 jaren...maar let op!!!! deze worden met regelmaat op ebay aan geboden voor Wehrmacht lamp 80% van de verzamelaars heeft daar geen weet van, ik heb een gelijk proef op WAF gedaan en is niet anders hier.
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao Custom.. :W
informatie zaklampe Pertrix no. 585 kleur groen.. Grazie _/-\o_
sp15.JPG
sp15 (2).JPG
sp15 (3).JPG
Plaats reactie