Aangezien dit mijn eerste post is zal ik mij even kort voorstellen, altijd beleefd denk ik dan. Mijn naam is Vincent en ik ben 21 jaar oud. Momenteel woon ik nog steeds thuis, bij mijn ouders, in Turnhout (provincie Antwerpen, BE). Ik heb altijd een enorm grote interesse gehad is militaria en dan specifiek militaria uit de periode 40'-45' en de Vietnam-oorlog. Sinds een paar jaar verzamel ik ook gedemilitariseerde wapens maar dat zijn wel wapens van allen tijden (mijn 'pronkstuk' is mijn muur met 5 AK47's ).
Een andere interesse (lees: passie) van mij zijn videogames. Ik studeer momenteel 3D design om zo ooit aan de slag te kunnen gaan in de game-industrie. Al jaren loop ik rond met het idee van een eigen game maar het is pas sinds een paar jaar dat ik de knowledge heb om zoiets daadwerkelijk ook op poten te zetten, en daar gaat mijn topic over. Aangezien WO2 mij enorm interesseert zou ik graag een game maken omtrent deze oorlog. Het zou gaan om een total modification voor het spel 'Operation Flashpoint 2' (release: eerste kwartaal 2009, hopelijk). Dat betekent dat het om een volledig nieuw spel gaat maar wel gebruik maakt van de engine van OFP2 (je zal dus ook OFP2 moeten bezitten om mijn game kunnen spelen).
Het genre dat ik op het oog heb is een tactical coop game voor maximaal 4 spelers. Tactical betekent dat het behoorlijk pittig wordt en dan je je stappen nauwgezet moet plannen. Call of Duty zullen sommigen onder jullie wel kennen maar dat wordt het dus niet (hoe goed dat spel ook mag zijn). In CoD is het kwestie van verstand op nul te zetten en te schieten op alles dat beweegt. Coop betekent dat je het spel samen (over LAN of Internet) zal kunnen spelen met maximaal drie vrienden. Je zal het dus samen moeten opnemen tegen een computer-gestuurde vijand. Uiteraard zou het spel zo ontworpen worden dat je elkaar écht nodig hebt. Daarover later meer. Het wordt een realistisch spel maar historisch misschien niet altijd even correct, en dan heb ik het voornamelijk over de missies. De reden daarvoor is dat het een game is en geen interactieve documentaire. Zo is het best mogelijk dat ik een missie maak waarbij je, samen met je teammembers, een Frans dorpje moet beschermen tegen een Duitse aanval (einde Saving Private Ryan, anyone?). Historisch misschien niet correct, maar qua gameplay levert dit zeer interessante zaken op en dat is het belangrijkste voor mij. Uiteraard zullen uniforms, wapens en voertuigen wél historisch correct zijn.
Aangezien het een spel wordt voor maximaal 4 spelers ben ik genoodzaakt mij te focussen op special forces, en dan kom ik al snel uit bij de Special Air Service (SAS). Eerlijk gezegd zou ik het liefst een spel maken vanuit Duitse zijde maar ik heb totaal geen weet van een 'Duitse tegenhanger' van de SAS. Hadden de Duitsers speciale eenheden die in kleine getallen achter vijandelijke linies vochten? Of heeft zoiets nooit bestaan? De mensen die bij mijn idee spontaan aan de game 'Hidden and Dangerous' denken, dat is inderdaad mijn favo game dus mijn spel wordt het soort 'ode' aan de H&D franchise. Ik vrees dat Illusion Softworks deze games niet gemakkelijk nieuw leven in gaat blazen dus moet iemand anders het maar doen!
Voorlopig ga ik het hierbij houden. Momenteel moet ik eerst beslissen of ik voor een game vanuit Britse/Amerikaanse zijde of, of één vanuit de Duitse zijde.
In a nutshell:
- Hoe staan jullie tegenover videogames? Spelen jullie zelf videogames? Wat vinden de gamers onder jullie van mijn idee?
- Kunnen jullie mij vertellen hoe ik zo'n spel vanuit Duitse zijde kan maken zonder de geschiedenis te verkrachten? Is er één of andere Duitse eenheid die hier voor in aanmerking komt?
Alvast enorm hard bedankt voor mogelijke antwoorden! Er zullen, indien dit topic geen probleem vormt voor jullie, zeker nog vragen volgen. Maar eerst ga ik is wat rondkijken want goede Nederlandstalige fora omtrent WO2 zijn zeldzaam. Nog een prettig weekend iedereen.
Vincent