Onbenul..

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Onbenul..

Bericht door Sturmkreuz »

Doel van dit topic: er worden hier door sommige mensen (of mens..) verschillende posts gemaakt, die totaal niets met het topic te maken heeft. Maar werkelijk posten om mensen af te breken? Dit forum is gemaakt voor kinderen (met vragen) (gekopieerd van site naar verschillende fora links), dus wonder bij wonder zullen er verschillende taalfouten gemaakt worden e.d maar toch vinden er sommige mensen steeds nodig om er op te wijzen of wat nutteloze postjes zitten te maken.

Ik stoor mij meer aan iemand die 5 keer een post maakt om te zeggen dat er taalfouten zijn en dan er nog eens verder op discuteren dan iemand die een vraag post, wel met taalfouten, maar verstaanbaar en die tenminste de moeite doet om vragen te stellen of te beantwoorden.

Als je NIET kunt helpen, stop dan met dat gezeik van typfouten of spellingsfouten of ga bij de dikke van daele werken.. Dit is een simpel forum om vragen te stellen of voor uw collectie te tonen en geen openbare website van de staat..

PS
Mijn signature: Natuurlijk reageren er op.. Wel vroeger vond ik het leuk om hier eens te posten of wat topics te bekijken maar sinds al dat nutteloze posten of een vijfvoud van "Ten eerste spelt men dit zo en dat zo.. en ga jij nog zeggen.."

http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=35&t=21732
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=30&t=21541
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29& ... 27#p336127
http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=29&t=21594
Re: Post hier je Vrijwilligers foto's
Verstuurd: 22-12-2008 21:43
Van: Petrikov
Naar: Sturmkreuz

ey Sturmkreuz

je zou toch niet meer op dit forum komen?

Groeten P.
Ik wou eens kijken of intussen de kwaliteit al eens verbeterd is.. Waar hoopte ik toch op?

Doch met vriendelijke groet
Bart
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Re: Onbenul..

Bericht door sobel »

IK heb geen zin in een hele duscussie maar geef gewoon ff mijn mening.
Waarom nemen mensen dit forum soms zo hoog op of zo persoonlijk, come on! Het is een digitaalleerpunt, niet een plek waar je als een wijf al je ziel en zaligheid over anderen heen kan storten, doe gewoon lekker gewoon of doe niets, maak je niet druk om kleine dingen en praat gewoon lekker met elkaar over de hobby. Op een of andere manier zien mensen het forum welleeens als iets waar ze controle over hebben, lekker anoniem reageren op andersmans geblaat, en dus ook je grenzen wat verleggen want het is tenslotte anoniem.

Voor mensen van dat kaliber adiveer ik het telegraaf forum of het viva-margriet forum. Ik kom hier niet vaak omdat ik meer te doen heb dan berichtjes lezen over een hobby waar ik me nog maar erg weinig mee bezig houd. Maar ik ben er heilig van overtuigd dat het misselijkmakende gedrag van sommige word gecreeerd omdat ze hier zonder dat er wat gebeurd lekker kunnen schelden-dreigen-vloeken-verkloten en zo kunnen we natuurlijk nog wel ff door gaan. En dit alles slaat ook op het onderschrift van de topicstarten, leuk en aardig allemaal maar wat mij betreft beetje lomp aandacht gedoe. De helft van het forum weet geeneens waar het over gaat dus hebben ze er niets mee te maken. Wat wil je met je tekst bereiken? Ondanks dat ik je niet ken moet je van mij niet verwachten dat ik je ga smeken te blijven. Want tot noch toe zit je hier nog steeds...

Gegroet en succes

S.obel
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door JimK »

ik betwijfel of de helft van het forum niet weet waar het over gaat. Want tegenwoordig loopt in elke afdeling wel een topic in de mist. Beetje jammer
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door sniper snoop »

Ik denk dat veel mensen het volgende zou moeten leren.

"Einstein maakte ook spellingsfouten, jij dus ook."

Ik haat mensen die voortdurend klagen en zagen omdat er iemand bijvoorbeeld een letter te weinig heeft geplaatst. Ik kom zeker mee akkoord ivm de Daele. Het is een forum. Accepteer de andere ipv te kraken en help desnoods de persoon. Niemand is perfect. Zelfs schrijvers maken fouten. Ik heb er al hel wat gemeld aan talrijke schrijvers. Niet om te kraken, maar om te helpen. Zo kan hij de fouten aanpassen tegen de volgende druk. Mijn mening, ik maak niet veel woorden aan vuil.

Waarom reageer ik? Toen ik 4 jaar was, heb ik Meningitis C gehad. Met andere woorden, hersenvliesonsteking. Hierdoor had ik een soort geheugenverlies. Mijn naam, mijn ouders en zelfs nog andere dingen was ik vergeten. Na het ontslagen te worden uit ziekenhuis heb ik 2 jaar voortdurend na school naar het revalidatiecentrum moeten gaan. 1 tot 2 uur per dag. Mooie periode voor een kind. School gedaan maar nog niet thuis. Thuis komen = eten en bed in! Mijn 1st leerjaar ben ik in het Buitengewoon Onderwijs ingeschreven geweest. 2 keer mijn eerste jaar gedaan. Nu ben ik 20. In 2008 afgestudeerd. Maar niet alles is hersteld. Ik heb geluk gehad. Het was een lichte ziekte. Er zijn mensen die het moeilijker hadden dan ik. Maar toch doe ik en de andere personen ons best. Maar vaak word er zo kritiek gereageerd dat wij de hoop verliezen.

Als jullie zo graag kritiek kunnen geven, waarom helpen jullie hen niet gewoon? Wees blij dat de persoon kan reageren. Veel mensen kunnen het gewoon niet. Aanvaard die mensen en hou het forum gezellig. Het info is belangrijker dan spelling.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Dus als ik het goed begrijp ging Bartje eerst definitief weg van dit forum omdat het niveau zo laag is in zijn ogen. En nu komt hij toch weer terug om te klagen over mensen die op spelling letten. En plaatst vervolgens enkel links naar berichten van mij.

1) Het is een forum voor kinderen: dus mag helemaal niemand iets zeggen over de meest debiele spelfouten

2) Het is een forum voor kinderen: maar hij mag klagen dat het niveau zo laag ligt

Het is uiteraard kiezen of delen. Maar het komt op mij nogal over dat het Bartje niet zint dat zijn aangekondigde "vertrek" niet het gehoopte effect heeft, dat niemand hem echt mist op dit forum en er ook geen smeekbedes aan de grote Bart zijn of hij alsjeblieft wil blijven. En dat hij daarom maar weer terug is gekomen om het vuur weer wat op te stoken met een zeer negatief topic. Bartje wil namelijk helemaal niet weg, hij wil een aantal andere mensen weg hebben. Maar "jij eruit of ik eruit" werkt niet :wink:

Overigens is Bartjes werkelijke probleem met mij dat ik hem ooit nogal hard confronteerde met zijn leugenachtige aard. Zijn leugens waren doorzichtig en nogal treurig maar zoals het dan wel vaker gaat is de boodschapper vervolgens in de ogen van de leugenaar degene die iets misdaan heeft en kijkt hij niet naar zichzelf. Aangezien Bartje het nodig vindt mij hier aan te vallen wil ik met alle plezier hier even uit de doeken doen wat Bartje mij op de mouw probeerde te spelden. Hij stuurde mij provocerende pb's en daarop reageerde ik met de mededeling dat als hij daarmee door zou gaan ik deze zou melden bij Proos. Daarop ontstond deze dialoog...
Re: Hallo
Verstuurd: 04 jul 2008, 17:48
door Ruimteaapje

Normaal ben ik daar geen fan van maar dit soort berichtjes van jou stuur ik met plezier door naar Gijs (proos - de eigenaar van het forum). Dus doe even snel normaal wil je.
Re: Hallo
Verstuurd: 04 jul 2008, 17:55
door Sturmkreuz

Ahzo, ok.
Ik ken Proos.
Ga je me al bedreigen?!
Stuur ik even vriendelijk een berichtje..
Re: Hallo
Verstuurd: 04 jul 2008, 18:02
door Ruimteaapje

Jij kent Proos? Laat me niet lachen.

Klaar.
Re: Hallo
Verstuurd: 04 jul 2008, 18:08
door Sturmkreuz

Heb van hem al iets gekocht en woont bij mij in de buurt, paar straten verder. Ik ken hem van vroeger, maanden voordat jij er was.

Mvg
Bart
Gelul van Bartje want Proos woont niet in België en al helemaal niet bij hem om de hoek. En de laatste keer dat ik keek deed hij ook niet in militaria dus "al iets van hem gekocht" is ook geklets. Maar Bartje liegt graag dus dan krijg je dit soort dingen.

Tot slot is dit ook opmerkelijk: toen hij mij vroeg zijn Stalingrad website te controleren op fouten en de spelling te verbeteren was er nog niet zo'n probleem met mijn opmerkingen over taalfouten.

Zie: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=19& ... 15#p321120

:wink:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: Onbenul..

Bericht door rood »

Misschien omdat deze site in de loop der jaren overspoeld is met kinderen en de wat oudere en 'wijzere' verzamelaars allemaal naar andere site's verkast zijn
(ik verwijs niet naar mijzelf)

Je kan hier geen topic meer starten of het word verpest door kinderlijk gebral, denk dat dat ook de reden is geweest van de leegloop van de oudere forumleden.
Gebruikersavatar
Sturmkreuz
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 06 nov 2007, 20:12

Re: Onbenul..

Bericht door Sturmkreuz »

Zelfs helemaal niet Ruimteaapje, als ik zie naar je post, neem je het weer heel persoonlijk op. En begin je weer over iets helemaal anders dan het doel van het topic, wat heb jij daar toch mee? Ik zie iedereen een post maken ivb met spellingsfouten, begin jij weer over iets helemaal anders.

Ja, Ruimteaapje (wat is je voornaam toch?!), hoe zou het komen, elke topics die ik open, zijn wel volgekladdert (schrijf ik het juist?) met berichten van jou; je zit op alles te zeiken..

Ik dacht zelfs dat jij geen voorstaander bent van PB's te tonen? Wel, ik heb me vergist met Peter M om eerlijk te zijn.

Aan andere bedankt voor de posts.

PS
Ik kwam eens terug voor naar Gezocht en Aangeboden te gaan, niet voor jou hoor.

Mvg
Bart
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Tsja, het is toch wat hè Bart...
Sturmkreuz schreef:Doel van dit topic: er worden hier door sommige mensen (of mens..) verschillende posts gemaakt, die totaal niets met het topic te maken heeft
Je begint speciaal een topic over een "mens" (enkelvoud!) die klaagt over spelling en dan enkel links plaatsen naar berichten waarin ik over spelling begin. En dan verbaas jij je nu dat ik het persoonlijk opvat? Ja, dat is wel raar van mij hoor :roll:

Overigens vallen je spelfouten in het niets bij je verwerpelijke idolatie van de SS: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?p=335639#p335639
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Onbenul..

Bericht door siggel »

Sturmkreuz schreef:Zelfs helemaal niet Ruimteaapje, als ik zie naar je post, neem je het weer heel persoonlijk op. En begin je weer over iets helemaal anders dan het doel van het topic, wat heb jij daar toch mee? Ik zie iedereen een post maken ivb met spellingsfouten, begin jij weer over iets helemaal anders.

Ja, Ruimteaapje (wat is je voornaam toch?!), hoe zou het komen, elke topics die ik open, zijn wel volgekladdert (schrijf ik het juist?) met berichten van jou; je zit op alles te zeiken..

Ik dacht zelfs dat jij geen voorstaander bent van PB's te tonen? Wel, ik heb me vergist met Peter M om eerlijk te zijn.
Bla bla bla.
Sorry, maar doe eens even niet zo kinderachtig? Get a life, of stop eens met dat gezeur .
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door LEO »

In dit forum worden wel degelijk interessante onderwerpen besproken. Daarom bezoek ik het ook dagdagelijks. Niet ieder topic is interessant voor mij, daarom open ik ze niet allen. Maar topics die mijn aandacht krijgen volg ik dan ook, en ik leg me er bij neer dat bepaalde mensen beter onderlegd zijn in een thema dan ik. Ik noem dat " bijleren ". Ook in verband met taal- en schrijffouten. Als ik onbewust fouten maak, wil ik bijgestuurd worden, kan nooit geen kwaad.
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Onbenul..

Bericht door siggel »

LEO schreef:In dit forum worden wel degelijk interessante onderwerpen besproken. Daarom bezoek ik het ook dagdagelijks. Niet ieder topic is interessant voor mij, daarom open ik ze niet allen. Maar topics die mijn aandacht krijgen volg ik dan ook, en ik leg me er bij neer dat bepaalde mensen beter onderlegd zijn in een thema dan ik. Ik noem dat " bijleren ". Ook in verband met taal- en schrijffouten. Als ik onbewust fouten maak, wil ik bijgestuurd worden, kan nooit geen kwaad.
Inderdaad. En de meeste mensen denken er ook zo over. Gelukkig maar!
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Gebruikersavatar
Petrikov
Lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 25 aug 2008, 18:12

Re: Onbenul..

Bericht door Petrikov »

Volgens mij zijn Ruimteaapje en Sturmkreuz duidelijk genoeg geweest en kan er wel een slotje op.
its better to die on your feet, then live on your knees
Gebruikersavatar
Charly1975
Lid
Berichten: 3211
Lid geworden op: 30 jan 2006, 16:09
Locatie: Betuwe

Re: Onbenul..

Bericht door Charly1975 »

Ik zal heel eerlijk zijn dat ik me ook gruwelijk stoor aan posters die enorme spel- en taalfouten maken en dat die mensen zich heel (heel) snel verschuilen achter het prachtige woord dyslexie. Dit vind ik een belediging naar de mensen op dit forum die weldegelijk deze beperking hebben. Als men goed oplet kun je mensen die dyslexie voorwenden en de mensen die het werkelijk hebben goed onderscheiden.

Een schrijffout is inderdaad zo gemaakt en ook echt helemaal niet erg. Echter neemt men (de dyslexie voorwenders) geen moeite om op een normale manier te schrijven en zijn m.i. gewoon te lui om moeite voor een goede tekst te doen.

Daartegenover staat dat ik me tegenwoordig ook stoor aan degene (zoals Ruimteaapje) die steeds maar weer als een schoolmeester denkt op te moeten treden. Die reacties voegen niets toe aan een topic en zijn net zo storend als een tekst van een dyslexie-voorwendende-mede-forumgebruiker.

Onderlinge strijd moet men onderling voeren en niet publiekelijk over het forum. Zowel Strumkreuz als Ruimteaapje moeten toch wel beter weten.

Tot slot (mocht het niet duidelijk zijn) ik heb NIETS tegen de mensen die daadwerkelijk dyslexie hebben...want: dyslexics have more fnu :wink:
We're fools to make war
On our brothers in arms


(Mark Knopfler/Dire Straits - Brothers in Arms)
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Charly, ik was ook zeker niet van plan in dit topic te reageren maar als iemand zo duidelijk een topic start om specifiek over mij te klagen (over een "mens" en dan enkel vier links geven naar berichten van mij) dan krijgt hij het terug. Des te treuriger dat hij vervolgens ontkent dat het over mij gaat en het mij vervolgens verwijt dat ik het "persoonlijk" opvat. Maar goed, Bartje zal vast weer een andere mening hebben dus ik vind het verder best zo.

Ik deel je mening over taalfouten: teveel forumleden nemen niet of nauwelijks de moeite om begrijpelijk Nederlands te schrijven. Ik val echt niet over een enkele spelfout maar steeds vaker gaat het in fora om zulke rare spelfouten en zinsconstructies. Dat maakt berichten soms moeilijk leesbaar en dat is ergerlijk. En verschuilen achter dyslexie is dan inderdaad een erg flauwe uitvlucht: het gaat vaker overduidelijk om fouten die gemaakt worden door forumleden die te haastig iets willen posten, die de moeite niet nemen hun berichten even na te lezen, die het niet interesseert dat hun berichten er moeilijk leesbaar door worden, of die simpelweg de Nederlandse taal niet goed beheersen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door de korte golf »

dan snappen jullie misschien dyslexie niet. want soms maak je fouten, die na een paar keer lezen nog niet ziet. dus wat jullie zeggen over dyslexie vind ik niet echt kunnen. en ik heb hier mijn dyslexie verklaring klaar liggen.

dit is mijn mening.

edit: sorry over de laatste zin van charly gelezen.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gesloten