Onbenul..

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door sniper snoop »

Ik vind dat er geen drama mag gemaakt worden voor een spellingsfout. Het info telt, meer niet. Bovendien maakt iedereen wel eens ene foutje. Vaak snel type en dan maak je een foutje. Elders op het forum is er nog een topic. Daar staat duidelijk vermeld dat Kerstmis een periode is van vrede. Kunnen wij hier geen slot plaatsen en later verder bespreken. :wink:

Maar ik zeg zeker 1 iets. Maak ik een foutje in mijn spelling, en onthoud dit zeer goed, ik heb liever dat je het tegen mij zegt. Beter per Pb (zo vermijd je alweer al die ellende) dan op het forum!
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

"korte golf", uiteraard zijn er mensen met dyslexie. Over die mensen hebben wij het niet. Er zijn echter veel meer mensen op dit forum die uitermate beroerd schrijven en spellen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door de korte golf »

oke, dan snap ik het :)

ps. Vrolijk kerstfeest
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

sniper snoop schreef:Ik vind dat er geen drama mag gemaakt worden voor een spellingsfout.
Niemand maakt een "drama" van "een" spelfoutje. Probleem is juist dat het om hele reeksen spelfouten gaat die in het ergste geval zelfs hele berichten moeilijk leesbaar maken. Fouten die voorkomen kunnen worden door simpelweg een bericht eens door te lezen voordat het geplaatst wordt. Waarom moet je een bericht snel typen? Besteed er eens wat zorg aan zou ik zeggen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door sniper snoop »

Ruimteaapje schreef:
sniper snoop schreef:Ik vind dat er geen drama mag gemaakt worden voor een spellingsfout.
Niemand maakt een "drama" van "een" spelfoutje. Probleem is juist dat het om hele reeksen spelfouten gaat die in het ergste geval zelfs hele berichten moeilijk leesbaar maken. Fouten die voorkomen kunnen worden door simpelweg een bericht eens door te lezen voordat het geplaatst wordt. Waarom moet je een bericht snel typen? Besteed er eens wat zorg aan zou ik zeggen.
Daarin heb je gelijk. Maar automatisch erger ik me niet aan. Ik zou vragen of eventjes wat duidelijker zijn als ik het niet begrijp. Wat ik mij wel erger, en dit is nu eenmaal "luiheid", zijn geen leestekens gebruiken in een tekst. Er kan natuurlijk wel eens een komma ontbreken of een puntje of een andere teken. Maar voortdurend geen leestekens gebruiken, zou alles bijna onmogelijk te lezen vallen. Maar ja, ieder zijn mening. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Onbenul..

Bericht door broeloe »

Wat is het voor moeite om even je tekst door een spellingscontrole te halen als bijv. Word?
En er is volgens mij niemand die een opmerking maakt als 'onmiddelijk" met één l wordt geschreven, maar als je dan "onmeidleik" schrijft, tja dan zou ik ook zeuren.
Waar we wel voor moeten oppassen is dat dit forum niet dezelfde kant uit gaat als het Stiwot forum.
Ik bedoel hiermee dat een aantal jaren terug daar kwalitatief goede discussies waren, terwijl men nu alleen nog de actualiteiten berichten doorneemt over de zoveelste wo2 bom die is gevonden in een kelder.
Een reactie die echt niet mee werkt is bijv. "O ja? en uit welke bron heb jij dat allemaal?" of: "zoek het op via Google"
Let wel dat het jochie van 15 ieder jaar meer leert en meer ervaring krijgt, en je deze graag voor het forum wil behouden.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Stiwot, dat is toch waar ze jou aanpakten vanwege Holocaust ontkenning broeloe?
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Onbenul..

Bericht door broeloe »

Ruimteaapje schreef:Stiwot, dat is toch waar ze jou aanpakten vanwege Holocaust ontkenning broeloe?
Niet ontkenning, maar revisionisme.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Oja, je hebt gelijk. Je was geen ontkenner maar revisionist. Je beweerde dat de nazi's niet van plan waren geweest de Joden te vermoorden.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door Von Pratt »

Hetgeen ik allemaal lees op het STIWOT forum kan natuurlijk niet door de beugel (vrij duidelijke Holocaust-ontkenning) maar doet dat hier nu ter sprake ?
Dit is toch een ander forum en de berichten van STIWOT dateren al van 2004...
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Daar heb je gelijk in. Maar is het eigenlijk niet zo dat alle Nederlandstalige fora over de Tweede Wereldoorlog de afgelopen jaren enorm in kwaliteit hebben ingeboet? Op dit forum zie ik ook niet meer de sterke discussies die er enkele jaren geleden nog wel waren.

Ik denk overigens dat Stiwot een duidelijke keuze heeft gemaakt voor kwaliteit en daarmee een puberaal publiek op afstand houdt. Daardoor is er inderdaad niet veel berichtenverkeer meer maar het scheelt ook een heleboel onzin topics.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
Von Pratt
Lid
Berichten: 1169
Lid geworden op: 12 aug 2005, 16:09
Locatie: België
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door Von Pratt »

Ik denk dat het allemaal maar een soort van fase is.
De sterke discussies zullen wel weer in aantal stijgen, en de kwaliteit van de Nederlandstalige fora betreffende de Tweede Wereldoorlog zal ook weer omhoog gaan.
We moeten nu eenmaal niet vergeten dat WO2 "in" is, of toch zeker was, door (erg goede) series en films zoals Band of Brothers, Saving Private Ryan,...
Dat trok de aandacht van vele jongeren (ben er zelf ook één van) en die zoeken achter meer.
Sommigen brengen nieuwe, interessante discussies op gang, anderen plezieren zich door over alles een vraag te stellen en anderen leven zich uit door overal wat "onzin" te verkopen.
Dat haalt waarschijnlijk het niveau van een forum naar beneden, maar na een verloop van tijd zullen we toch wel merken dat alleen die eerst genoemde categorie zal blijven.
Alles gaat in pieken en dalen, net zoals hier op het forum.
In tussentijd kunnen we ons ergeren, zuchten of klagen, maar uiteindelijk helpen we daar het forum niet veel verder mee.
"War means tears to thousands of mothers eyes when their sons go to fight and lose their lives"
Voorheen bekend als "Brigadeführer Von Pratt" op dit forum.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Onbenul..

Bericht door sniper snoop »

broeloe schreef:Wat is het voor moeite om even je tekst door een spellingscontrole te halen als bijv. Word?
Die zijn ook niet altijd prima. Zo is bijvoorbeeld de mijne niet perfect. Als ik "Verbindingsproblemen" typ, dan marker hij dat er een fout zit. Ofwel bestaat het woord niet volgens de controle, ofwel verkeerde spelling. Eventjes rechtermuisknop en hij staat nergens tussen suggesties. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Onbenul..

Bericht door Ruimteaapje »

Welke versie van Word heb jij dan? :? Bij mij staat "verbindingsproblemen" er gewoon in. Maar dat is het punt niet. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de fouten die jij maakt in jouw berichten dan had je die vrijwel allemaal kunnen voorkomen door ze in Word te schrijven voordat je ze post.
Laatst gewijzigd door Ruimteaapje op 26 dec 2008, 19:55, 1 keer totaal gewijzigd.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
broeloe
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 mar 2005, 17:46

Re: Onbenul..

Bericht door broeloe »

Waarom ben je hier? Ikzelf probeer juist bij te leren, dingen die je nog niet wist etc.
Het beste is dat wanneer jezelf iets moet gaan verdedigen of ontkrachten.

Een voorbeeld:
Stelling: Duitsland beschikte al in 1944 over een atombom.

Dan kun je direct als een aap gaan roepen over spelling (je mist een o), bronnen en snotneus.
Maar je zou ook met feiten aan kunnen komen: In het boek van Rainer karlsch "Hitlers bom" staat anders dat.... Hoe verklaar je dat?

Dit betekent dat beide partijen moeten gaan nadenken en onderzoeken. Ikzelf heb op die manier nog het meest geleerd.
Mijn mening is dan ook dat het forum niet wordt verpest door de 15-jarige die door BOB geïnteresseerd is geraakt in WO2, maar door de degene die alles al een keer voorbij heeft horen komen en van mening is dat hij superieur is aan de overige forumleden.
Wie vrede wil bereidt zich voor op oorlog
Gesloten