Duits Re-enactment

Games, etc. Let op: modelbouw, reenactment e.d. hebben eigen onderdelen.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

asjemenou schreef:
Der Spieß schreef:Ach, mijn mening is dat wanneer je Duits wil re-enacten er toch een draadje los moet zitten bij je...
Hoezo? Als je er serieus mee omgaat dan is er niets mis mee. Ik heb de reenactment jongens van "Der Windhund" en de "Fallschirmjäger" al een paar keer gezien in het openbaar en ik vind dat ze het netjes doen. Ik heb...zo op reageren.
Bedankt voor de complimenten.

For the record: diegene die je net citeerde, onder gebruikersnaam "Der Spieß", is Oberfeldwebel Schwalbe van de 3. Kom 60. PzGrReg 116. Div welke beter bekend staat als "der Windhund"! :lol:
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Duits Re-enactment

Bericht door asjemenou »

Waarschijnlijk heb ik zijn opmerking dan wat te serieus opgevat. :mrgreen:
Hoe dan ook, hierbij is mijn mening over het Duits reenactment duidelijk lijkt mij zo.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
KS200
Lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 nov 2008, 12:01

Re: Duits Re-enactment

Bericht door KS200 »

Der Spieß schreef:Ik vind het nogal wat: een lid van DRG40-45 die eruit wordt gezet? Of was dat nog in de NVLG tijd, Werner? Dan moet ie wel héél erg fout zijn geweest..... LOL

Geintje, Uffz.....

(Jaaaah, Der Spieß is een lolbroek....)
2 verkeerde conclusies Herr Oberfeld. Noch eruitgezet noch uit de NVLG tijd.
Het lid had kennelijk geen zin meer met ondergetekende in 1 vereniging te zitten en heeft zelf z'n lidmaatschap opgezegd ( de reden is me nog steeds duister maar dit alles gelezen hebbende heb ik er totaal geen moeite mee dattie is vertrokken)

Overigens dacht ik dat je in Spanje was, wat doe ik nou met de 3de hands Fieseler Storch?

Gruß
KAT
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Ruimteaapje »

Sjoerd schreef:
Ruimteaapje schreef:Oooooow, het gewaardeerde forumlid marinus (lees: pipo).
Dit is niet nodig he, Ruimteaapje? Het feit dat jij iemand niet serieus neemt/het niet met hem eens bent geeft je nog niet het recht om iemand op deze manier af te schilderen. Als iemand jou 'kiddo' noemt is het forum te klein, doe het dan zelf ook niet bij een ander.
Deze opmerking van Sjoerd was mij ontgaan. Ter verduidelijking, ik noem hem geen pipo. Ik verwijs naar hoe hij mij noemde...
marinus vd waal schreef:
Ruimteaapje schreef:Daar jij jezelf opwerpt als jullie woordvoerder, zou je alsjeblieft een beetje op je spelling willen letten? Het staat bijzonder slordig en komt de uitstraling van jullie club niet ten goede.

Waar staan de letters VHUN trouwens voor?
een keer iemand op zijn fouten wijzen is voldoende pipo :+ .De uitstraling wordt niet beoordeeld door een spellingsfout.....daar heb je andere factoren voor nodig. :!:
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
VGD
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 aug 2007, 18:41

Re: Duits Re-enactment

Bericht door VGD »

Welke Nederlandse werkgroepen in Nederland doen er momenteel aan Luftwaffe Fallschirmjager? ik dacht zelf geen, weet iemand meer?

gr VGD
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

VGD schreef:Welke Nederlandse werkgroepen in Nederland doen er momenteel aan Luftwaffe Fallschirmjager? ik dacht zelf geen, weet iemand meer?

gr VGD
"Den Vijand" dacht ik, ze waren het vorige "Een Fort Vol Soldaten" ook aanwezig.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
VGD
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 aug 2007, 18:41

Re: Duits Re-enactment

Bericht door VGD »

Dus als ik het goed heb zijn er in Nederland alleen twee Wehrmacht werkgroepen.
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: Duits Re-enactment

Bericht door SJORS-SJORS »

Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
VGD
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 16 aug 2007, 18:41

Re: Duits Re-enactment

Bericht door VGD »

Hallo Sjors-sjors,

bedankt voor de mooie foto's! Tevens heb ik ook de Windhund mogen zien in Vreeswijk(Nieuwegein,Utrecht) dat was een hele mooie 'mockup battle'(als dit niet zo heet excusee) en het kampement zag er goed uit!

Ja ik ben aan het overwegen om re-eacment te gaan doen waar Duits de meeste voorkeur heeft, omdat een beetje stroef loopt met het militaria verzamelen. Wehrmacht heeft niet dircet de keuze, ik zat meer te denken aan FJ. Als FJ er niet is dan houd het op.

gr VGD
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: Duits Re-enactment

Bericht door SJORS-SJORS »

Er is inderdaad een Fallschirmjager groep. Die bestaat uit een club mensen die eerst Romeins re-enactment doen. Een gezellige club die ook goed bezig is. Maar ik heb om eerlijk te zijn geen idee hoe je met ze in contact kan komen. Maar Meestal zitten ze elke laatste zondag van de maand op Fort Vechten. Wij zijn er dan ook.

Onze website:

http://www.3kompanie.org
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Sander89 »

Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

VGD schreef:Dus als ik het goed heb zijn er in Nederland alleen twee Wehrmacht werkgroepen.
Nee, er zijn er wel meer, maar als je wilt beginnen met re-enactment kun je beter bij een club instappen die onder het LPLG (Landelijk Platform Levende Geschiedenis) valt.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Uffz
Lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 nov 2008, 04:57
Contacteer:

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Uffz »

De Dutch Re-enactment Group '40-'45 is een bij het LPLG aangesloten vereniging
Er zijn momenteel drie werkgroepen actief zijn
1 daarvan is het 916. Gr/Reg. 352 Infanterie Division
Dat is een Duitse infanterie Divisie welke in 1943 is opgericht en aan bijna alle westefront gevechten heeft deelgenomen.

groet,
Werner
voor info: drg40-45@hotmail.com
Dutch Re-enactment Group '40-'45
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Duits Re-enactment

Bericht door SS collector »

Persoonlijk vind ik het niet zo erg wat men uitbeeld men moet gewoon zien dat het op affiches of dergelijke vermelden wat men precies gaat uitbeelden zodat mensen op voorhand gewaarschuwd zijn wat er uitgebeeld zal worden. SS ligt zoals ik ondervonden heb erg pijnlijk bij sommige mensen. En als je SS reenact probeer dan zo weinig mogelijk in beeld te komen enkel als het nodig is, net zoals de voorstelling van 11 november hier in België er waren 7 mannen gekleed als Algemeine SS naar mijn horen heb ik niemand horen klagen over die personen en velen van de toeschouwers waren mensen die WO II hadden meegemaakt.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Duits Re-enactment

Bericht door Rick de G. »

SS collector schreef:En als je SS reenact probeer dan zo weinig mogelijk in beeld te komen enkel als het nodig is, net zoals de voorstelling van 11 november hier in België er waren 7 mannen gekleed als Algemeine SS naar mijn horen heb ik niemand horen klagen over die personen en velen van de toeschouwers waren mensen die WO II hadden meegemaakt.
Dat is nu juist het punt voor mij.
Waffen-SS uitbeelden is globaal gezien niets ander dan een Heer uitbeelding met andere rangen en net wat andere uniformen. Het kan dus worden gesteld dat dit niets toevoegt aan de re-enactment wereld.
Het nut van het uitbeelden van de Allgemeine SS is daarom nog verder te zoeken.
Welk onderdeel beeldden de heren in kwestie uit?
Grenadier Markus Schenk
Plaats reactie