Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi destruktion,prachtig setje dat je daar hebt TOP _/-\o_

dag Custom

ik heb een berichtje gestuurd naar die verkoper op E bay dat ik geintreseerd ben in de lamp,maar ik heb gevraagd of hy de nodige info kan geven dat bevestigd dat deze lamp 2 de wo is :wink:

ik denk dat ik geen antwoord terug kryg ,afwachten maar :)

verzamelgroetjes bruno :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@ Bruno,
Tja..dat heb ik ook wel eens gedaan .... je krijgt dan vaak een antwoord van waar bemoei je toch mee. Het kan wellicht ook nog onwetendheid van de verkoper zijn maar ook $$$$$$ spelen hier veelal een grote rol in dat weet ik zeker .Het zal zeker blijven bestaan zolang er ook verzamelaars blijven bestaan.

OFF TOPIC

Als voorbeeld deze....Ik heb voor 40 jaar terug Japanse samurai zwaarden verzameld..en daar toen een gehele studie van gemaakt en da's vele male ingewikkelder dan een zaklamp of welk ander 2WO item dan ook zelfs het Engelse ''FS'' dolk is hier kindespel bij .In de jaren 60/80 heb ik toen een studie gevolgd van 3 jaar over het Japanse Zwaard te Amsterdam en ondekt dat deze al in de 15 eeuw werden vervalst .Deze Fake zwaarden of veelal de angel of klingen daarvan waren dan enkel kopieen van zwaarden van zeer bekende zwaardsmeden uit de 14e eeuw en waarbij de angel = handgreep opnieuw voorzien was van een afname stempel van die beroemde smid uit die periode ,het verslag zou te lang worden als ik alles haarfijn uit zou gaan leggen.Als er interessen voor mocht zijn wil ik daar wel eens een stukje hier over schrijven..Wellicht interessant voor de verzamelaars die ook Japans verzamelen uit de Showa en of Edo periode dwz Edo =1600 -1867 Showa is militaire periode1926 - 1945.... het Japanse zwaard de katana was het standaard wapen voor de Japanse officieren in de 2WO en was op een fabrieksmatige wijze in massa gemaakt ...en dat is het grote verschil met een zwaard uit de samurai periode die werden handgemaakt veelal in opdracht met speciale wensen voor de eigenaar als hij het kon betalen tenminste.

NB: er is nooit een beter zwaard gemaakt dan het Japanse zwaard deze overtrof alle andere zwaarden over de gehele wereld uit elke periode...enkele door dit zwaard geheel bestudeerd te hebben krijg je daar dan ook aller respect voor...Het verzamelen van genoemde is enkel nog voor de rijke weggelegd het zijn momenteel internationale kunstschatten geworden..Japan doet dan ook alle pogingen om kostbare zwaarden die nog in Europa rondzwerven om deze weer in eigen land te krijgen.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

BRUNO FRANCK schreef:hoi destruktion,prachtig setje dat je daar hebt TOP _/-\o_

dag Custom

ik heb een berichtje gestuurd naar die verkoper op E bay dat ik geintreseerd ben in de lamp,maar ik heb gevraagd of hy de nodige info kan geven dat bevestigd dat deze lamp 2 de wo is :wink:

ik denk dat ik geen antwoord terug kryg ,afwachten maar :)

verzamelgroetjes bruno :)
Bruno deze verkoper heeft nu zijn advertentie toch aangepast das netjes toch _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

dag custom

dit is het bericht dat ik terug heb gekregen van die verkoper op e bay !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Hello Bruno !
It was used in the WW2, but was also made in the 50s. This is the reason, why I revised my auction.
Kind regards
Joachim

dat verslag over die japanse zwaarden intreseerd me wel ,ik ken er wel niets van maar wil er best wat meer over weten,ook ben ik al lang geintreseerd in een japanse 2 de wo helm,maar heb daar geen kennis van,maar je weet nooit :)

grts bruno :)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

@Bruno
Ik wacht nog even of er nog meer geintresseerde zijn voor het Japanse zwaard.Het lijkt mij dan tevens beter om een geheel nieuw topic op te starten over bv over ..(2WO)Blanke wapens..het FS en de Kar - Bar gevechtmessen kunnen er dan tevens ook in belicht worden want deze (2WO) gevechtmessen waren ook een van mij studie - groepen ..maar deze zijn nu bijna onbetaalbaar geworden vooral de FS en de US M -3 Ik kocht mij eerste Wilkinson (FS) model (1) nikkel klink in de 1959 voor 120 Gulden en dat was toen een hoop geld.. een ieder verklaarde mij toen voor gek..Maar had ik er destijds maar meer gekocht deze waren toen nog voeldoende aanzwezig . :bonk: .en fake was er toen bijna niet in die tijd..een gelijk mes FS model (1) in mooie staat compleet kost nu al snel meer dan 2000 euro.
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

OFF TOPIC

vrolijk kerstfeest - Buon Natale - merry christmas - Joyeux Noël - hyvää joulua - glædelig jul - god jul - Feliz Navidad - Frohe Weihnachten

Ciao Viper 4 :W
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

vrolyk kerstmis en een gelukkig 2009 en veel verzamel plezier

bruno franck :D :D :D
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

''Fijne Kerstdagen en het Allerbeste toegewenst in goede gezonheid'' voor het komend jaar 2009 in het bijzonder voor alle bezoekers en verzamelaars van dit Forum...tevens nog vriendelijk bedankt aan een ieder voor het meedenken in dit Zaklampen (2WO) Topic . _/-\o_
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Ik ben altijd weer op zoek naar ''Pertrix'' lampjes die ik nog niet in verzameling hebt .Het oog viel dan ook op dit ''Pertrix'' staafje lampje incl Daimon batterij van ca 11cm lang..voor civiel gebruik uit de 30e jaren dat leek mij wel wat..... enkel ik viel bijna van de stoel toen ik de prijs zag . :shock:..... :shocked: .dit gaat natuurlijk nergens meer over das duidelijk...lees vooral de teks ''were used by Kriegsmarine and Wehrmacht soldiers'' je moet er maar even opkomen.

http://cgi.ebay.de/WW2-GERMAN-FLASHLIGH ... .m63.l1177
Elke oorlog is er een teveel !
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

:zapped: :zapped: :zapped: :zapped: No Comment !! :frownno:
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door Haplo »

Leuk lampje.
Zonder meer.
Maar hij raakt hem nog in geen 300 jaar verkocht voor die prijs.
Hoewel.... Er zal altijd wel weer een gek zijn die het er wel voor geeft. :roll:
Mvg/Best regards, Sipke
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door racefiets »

custom schreef:@Bruno
Ik wacht nog even of er nog meer geintresseerde zijn voor het Japanse zwaard.
Ik heb zelf niets met blanke wapens enkel dat ik graag de bijbehorende bayonet wil bij mijn geweren. Maar het zal zeker een topic zijn wat ik op de voet zal volgen. :P
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

racefiets schreef:
custom schreef:@Bruno
Ik wacht nog even of er nog meer geintresseerde zijn voor het Japanse zwaard.
Ik heb zelf niets met blanke wapens enkel dat ik graag de bijbehorende bayonet wil bij mijn geweren. Maar het zal zeker een topic zijn wat ik op de voet zal volgen. :P
@racefiets
Wat nog niet is kan altijd nog komen... wat je nog niet kent kun je altijd leren en eens gaan waarderen .je weet maar nooit..Ik kan je wel verzekeren dat het Japanse zwaard vele malen boeiender is dan welk bayonet of geweer dan ook uit de 2WO periode.Enkel je moet de gehele historie van zo'n zwaard kennen en dan praat je zeker anders..Ik ken geen verzamelobject dat zo interessant is en kan boeien als een vroeg gedemonteerd Japans zwaard bv uit de 14 eeuw in topstaat maar nogmaals je moet dat eerst leren....net als tomaten eten bv die vroeger eerst niet luste en nu wel pap van lust. :lol:

NB: het verzamelen van deze objecten is onbetaalbaar geworden daarom ben ik er mee gestopt voor 20 jaar terug….maar het blijft mij achtervolgen vooral als ik er een zie op intr beursen bv ..maar ik zal je er niet te langer mee vervelen als je zelf niets met blanke wapens hebt.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door racefiets »

Geen probleem hoor. Dat het me niet interesseerd wil niet zeggen dat ik het niet interessant vind. :wink: En wat niet is... Ik ben al blij dat ik na vele jaren eindelijk een WM8 heb. Die ga ik niet op geven voor onbetaalbare japanse zwaarden. Ik heb nu al moeite om mijn verzameling uit te breiden met de zaken die ik graag wil hebben... Ik moet al schipperen tussen uitbreiding munitie verzameling of bv een nieuw geweer. Als ik daarnaast ook nog eens iets met japanse zwaarden ga doen. Ik denk dat het dan ruzie in het kot wordt. :mrgreen:

ps. al 20 jaar geleden klaar met japanse zwaarden.... Ik kan me nog een 3tal jaar geleden herinneren toen je volgens mij met een tanto achtig mes zat ik de "kantine" in Landhorst.
viper 4
Lid
Berichten: 65
Lid geworden op: 07 nov 2008, 21:54

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door viper 4 »

Ciao.. :W
Zaklampe Daimon Telco Trio Focus bruin (brown).. be-en verwerkende Post-War ? :?:
Grazie _/-\o_ ciao Viper 4
7e0c_1.JPG
7e0c_1.JPG (15.98 KiB) 1042 keer bekeken
80b9_1.JPG
80b9_1.JPG (18.96 KiB) 1039 keer bekeken
Plaats reactie