Vlaams belang / blok

Digitale ontmoetingsplek. Hier kunnen berichten geplaatst worden die niet in een van de andere categorieën passen.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

jurgen schreef:
Dan maak je dat verkeerd op want ik vind dat niet en ik zeg het ook niet. Het is niet dat ik nooit op het Vlaams Belang zou stemmen dat anderen dat niet mogen.
Ik zal even in de quote van mijn vorig bericht in het vet aanduiden waarom ik dat dacht.

Het kan aan mij liggen maar ik vind je post een beetje verwarrend en onsamenhangend, ik zal alleszins zo goed mogelijk proberen te antwoorden.

Ik zeg toch net dat net doordat het VB niet mag meedoen ze nog nooit ministers hebben geleverd, jij herhaalt dit en daarna beweer je dat ik slechts één handboek heb gezien en ik voorbarige conclusies trek. Ik zit al heel wat jaren op de schoolbanken, en heb dus al heel wat boeken voorbij zien komen, eveneens die van mijn broers die andere richtingen volgen dus baseer ik me niet op één handboek dat ik ooit is bekeken heb. Ik wil zeggen dat proVlaams tegenwoordig al snel geassocieerd wordt met racistisch en ook wel met het VB en daarom niet zo snel in schoolhandboeken opgenomen wordt, omdat het onderwijs en de regering nu net tegen het eerdergenoemde wil ingaan.
Dat het Vlaams onderwijs tot de besten ter wereld behoort is een feit maar heeft niet met het voorgaande te maken volgens mij.
Sorry mijn fout ik heb je post te snel gelezen en dat mijn post onsamenhangend is kan ik ook aan mij leggen ik had hem beter moeten typen.

Je zegt me nu dat je al meerdere handboeken hebt gehad. Daarom schreef ik ook niet dat ik zeker was.

Dat het Vlaamse onderwijs bij de beste ter wereld hoort, heeft volgens mij wel te maken met geschiedenis op school. Geschiedenis is tenslotte een onderdeel van het geheel Vlaams onderwijs.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door johan willaert »

HMS Renown schreef:Mijn leerkracht geschiedenis is enorm tegen Vlaams Belang gekant omdat hij vindt dat, dat een neonazistische partij is. Dat maakt hij ons ook allemaal serieus duidelijk.
Een leerkracht hoeft niet te zeggen wat hij vindt. Hij dient zich aan feiten te houden en daar over les te geven....

HMS Renown schreef:Achteraan in de klas hangt bijvoorbeeld een artikel heel groot op dat Hitler maar 1 teelbal gehad zou hebben.
Dat zegt veel over het niveau van de betrokken leerkracht...
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Shifty »

Aangezien ik zelf in opleiding ben om in 2010 af te studeren als leerkracht kan ik jullie alvast vertellen dat je als leerkracht absoluut NIET mag laten zien naar welke politieke strekking je voorkeur uit gaat. Doe je dit wel en ga je daar bovenop ook nog eens een andere partij 'afzeiken' kan je wel eens problemen krijgen op het volgende oudercontact.

Anderzijds zie ik, ook bij ons in de opleiding, hoe erg het gaat met de doorsnee leerkracht geschiedenis. Geschiedenis wordt maar al te vaak erbij genomen om een 2de vak te hebben. 'Je moet daar immers niets voor kunnen. Een beetje uit het hoofd leren volstaat.' Tja, welcome to the real world. Niet elke geschiedenisleerkracht is verzameler, doet aan re-enactment of is überhaupt geïnteresseerd in geschiedenis in zijn geheel.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Shifty »

Trouwens, leerplannen worden niet gemaakt door ministers (van linkse, centrum of rechtse strekking)! De leerplannen worden opgesteld door het VVKSO (Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs). In het VVKSO zitten vooral leerkrachten en ex-leerkrachten die de klappen van de zweep kennen. Echter, binnen de VVKSO zitten vaak politieke fossielen van de CVP, Agalev, ... . Daardoor wordt het leerplan vaak beïnvloed. België staat nog steeds centraal. Over de Vlaamse Beweging wordt weinig of niets gezegd want dat is daar nog een groot taboe! Over de Congo wordt een beetje gesproken want dat verleden kan je niet blijven verbergen.

Dat wordt dan weer gecompenseerd door het feit dat je als leerkracht beschikt over een aantal uren die je vrij mag invullen maar die je wel in verband moet brengen met de actualiteit. Zo kan je de huidige problemen tussen Vlaming en Walen eens linken aan de Vlaamse beweging...

Het enige wat de minister van onderwijs moet doen is het goedkeuren van zo'n leerplan en ik kan u verzekeren, er is nog nooit een leerplan afgekeurd. Volgens mij leest de minister in functie dat leerplan nog niet eens.
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

Shifty schreef:Trouwens, leerplannen worden niet gemaakt door ministers (van linkse, centrum of rechtse strekking)! De leerplannen worden opgesteld door het VVKSO (Vlaams Verbond van het Katholiek Secundair Onderwijs). In het VVKSO zitten vooral leerkrachten en ex-leerkrachten die de klappen van de zweep kennen. Echter, binnen de VVKSO zitten vaak politieke fossielen van de CVP, Agalev, ... . Daardoor wordt het leerplan vaak beïnvloed. België staat nog steeds centraal. Over de Vlaamse Beweging wordt weinig of niets gezegd want dat is daar nog een groot taboe! Over de Congo wordt een beetje gesproken want dat verleden kan je niet blijven verbergen.

Dat wordt dan weer gecompenseerd door het feit dat je als leerkracht beschikt over een aantal uren die je vrij mag invullen maar die je wel in verband moet brengen met de actualiteit. Zo kan je de huidige problemen tussen Vlaming en Walen eens linken aan de Vlaamse beweging...

Het enige wat de minister van onderwijs moet doen is het goedkeuren van zo'n leerplan en ik kan u verzekeren, er is nog nooit een leerplan afgekeurd. Volgens mij leest de minister in functie dat leerplan nog niet eens.
Ik weet het niet maar keurt het VVSKO alle leerplannen goed?
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

johan willaert schreef:
HMS Renown schreef:Mijn leerkracht geschiedenis is enorm tegen Vlaams Belang gekant omdat hij vindt dat, dat een neonazistische partij is. Dat maakt hij ons ook allemaal serieus duidelijk.
Een leerkracht hoeft niet te zeggen wat hij vindt. Hij dient zich aan feiten te houden en daar over les te geven....

HMS Renown schreef:Achteraan in de klas hangt bijvoorbeeld een artikel heel groot op dat Hitler maar 1 teelbal gehad zou hebben.
Dat zegt veel over het niveau van de betrokken leerkracht...
Ik wil niet grof of betweterig overkomen. Maar wie ben jij om daar over te oordelen?
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door johan willaert »

Iemand die nooit geschiedenis bestudeerd heeft, die geen schoolervaring heeft, die nog nooit voor een klas gestaan heeft, die geen opleidingen en cursussen pedagogie en onderricht/onderwijs heeft gevolgd, iemand zonder levenservaring en zonder kennis, die geen schoolgaande kinderen heeft en die geen voeling heeft met wat er in het onderwijs gebeurt.....
29th Let's Go!!!!!
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

johan willaert schreef:Iemand die nooit geschiedenis bestudeerd heeft, die geen schoolervaring heeft, die nog nooit voor een klas gestaan heeft, die geen opleidingen en cursussen pedagogie en onderricht/onderwijs heeft gevolgd, iemand zonder levenservaring en zonder kennis, die geen schoolgaande kinderen heeft en die geen voeling heeft met wat er in het onderwijs gebeurt.....
Wie ben jij dan om te zeggen dat een leerkracht zich aan feiten moet houden en om te oordelen over het niveau van mijn leerkracht geschiedenis?
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Shifty »

Do you smell the sarcasm HMS?
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Bram.T. »

HMS Renown schreef:
johan willaert schreef:
HMS Renown schreef:Mijn leerkracht geschiedenis is enorm tegen Vlaams Belang gekant omdat hij vindt dat, dat een neonazistische partij is. Dat maakt hij ons ook allemaal serieus duidelijk.
Een leerkracht hoeft niet te zeggen wat hij vindt. Hij dient zich aan feiten te houden en daar over les te geven....

HMS Renown schreef:Achteraan in de klas hangt bijvoorbeeld een artikel heel groot op dat Hitler maar 1 teelbal gehad zou hebben.
Dat zegt veel over het niveau van de betrokken leerkracht...
Ik wil niet grof of betweterig overkomen. Maar wie ben jij om daar over te oordelen?
het heeft ook niet echt veel met geschiedenis te maken dat hij maar een teelbal had dat is zoals zeggen dat roosevelt in een rolstoel zet en dat churchill last had van overgewicht.
dus het ophangen van zo'n artikels in de klas zal niks bijdragen voor de les geschiedenis en aangezien de leerkracht zo'n artikels belangrijk vindt zal de les zelf ook niet erg geschiedkunding zijn
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

Shifty schreef:Do you smell the sarcasm HMS?
Natuurlijk

Dat is de beste humor die er is!

Maar oeps, ik ben een broekventje van 16 jaar zonder opleidingen, zonder diploma, zonder levenservaring en zo meer. Wie ben ik om daar mee te mogen lachen?

Wel meneer Willaert HAHAHAHAHAHAHA! Ook al mag ik het niet ik ben fan van uw humor!

Ik ben misschien maar 16 maar ik probeer ( probeer ik ben niet perfect ) om op een beschaafde manier een discussie te voeren door respect te hebben voor iedereen en voor deze hun mening.
Gebruikersavatar
Robin V
Lid
Berichten: 1620
Lid geworden op: 05 okt 2003, 13:55
Locatie: Brussel

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Robin V »

Een onderwijzer of onderwijzeres is een persoon die kennis en technische bekwaamheid overdraagt aan leerlingen
(wikipedia)
Ook al hebben leerkrachten sympathie voor een of andere partij en de daarbijgaande politieke overtuiging, het is niet zijn/haar taak die over te dragen aan de leerling, wel kennis. Dat een leerkracht geschiedenis actuele gebeurtenissen ed in de lessen vermengt is positief, maar alweer zolang die niet gepaard gaat met het overbrengen van politieke overtuiging. Daar dient het klaslokaal niet voor.
De volgende zin is fout. De vorige zin is juist.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door Westwall »

Misschien hebben jullie wel gelijk. Vlaams belang is geen neo-nazistische partij...
Mijn excuses hiervoor. Maar door een documantaire die ik zag drong dat zo tot mij over..
HMS Renown
Lid
Berichten: 627
Lid geworden op: 25 jun 2006, 21:07

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door HMS Renown »

Westwall schreef:Misschien hebben jullie wel gelijk. Vlaams belang is geen neo-nazistische partij...
Mijn excuses hiervoor. Maar door een documantaire die ik zag drong dat zo tot mij over..
En welke documentaire was dat?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Vlaams belang / blok

Bericht door jurgen »

Dat vraag ik me ook wel af. En op welke zender heb je die dan gezien?
Plaats reactie