YouTube condemned over Nazi videos

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Ruimteaapje »

telegraph.co.uk schreef:
YouTube condemned over Nazi videos

Internet site YouTube has been condemned for showing video clips which appear to glorify Nazi troops.

The scenes, which are accompanied by militaristic music, have drawn millions of hits.

YouTube, which hosts film clips from the public, has 2,880 items on the Waffen SS, the most fanatical of Hitler's soldiers who were indicted for war crimes throughout the Second World War.

The entries have a string of 'Sieg Heil' comments and praise for the fighting prowess of the Waffen SS, recruited for their dedication to Nazism.

The videos, some from Nazi propaganda news reels, have provoked the anger of Jewish organisations which called for YouTube to remove the "hugely offensive" postings, including one that features the headline 'Hitler Was Right'.

Senior Liberal Democrat MP Susan Kramer was shocked by the content and the amount of SS sites on YouTube.

"Glorifying the Waffen SS or Hitler in any way is sickening," she said. "YouTube must understand its responsibilities. They should be hunting this type of material down if they want to maintain any credibility."

She added that YouTube has grown from fringe influence to mainstream source of content and that many young people view it alone where extremist views cannot be challenged by parents and teachers.

The Board of Deputies of British Jews said it continued to be "very concerned about the level of racist and anti-Semitic content on the internet".

"We continue to work with the government to explore the most effective ways of dealing with this problem and we welcome the commitments made by Google/You Tube, which has undertaken to investigate and take down the worst sites following the conference of the International Network Against Cyber Hate in Washington last month," said a Board of Deputies spokesman.

The YouTube clips include excerpts from history programmes but it is clear that many are directed at extremist right-wing elements around the world.

The Waffen SS regimental anthem is posted along with montages of troops and Hitler addressing rallies. The Leibstandarte, which started as the Führer's bodyguard but expanded to a feared tank brigade, is picked out for special praise

A five-minute compilation of Waffen SS soliders in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group. Another has attracted 652,000 views along with almost 2,000, mainly adoring, comments. One viewer has simply posted a giant swastika made from 134 smaller swastikas.

Another states: "The fighting men of the German Waffen SS were true heroes - real Vikings!"

The clips feature high-profile SS figures including war criminal Joachim Peiper, the youngest regimental colonel in the Waffen SS who also served as personal adjutant to SS chief Heinrich Himmler. Peiper had his death penalty for commuted after the war but was murdered in an arson attack on his retirement home in France in 1976.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door JimK »

Ik denk inderdaad dat de foute neonazi gerelateerde video's geweerd mogen worden van youtube. Maar ze moeten niet doorslaan en alles wat SS is straks verwijderen... originele beelden blijven interessant, van zowel de SS als alle andere eenheden etc.
Ik heb ook niet het idee dat ze de verspreiding van dit soort neo achtige boodschappen kunnen weren, het zal zijn weg via het net toch wel vinden. Daar valt niets aan te doen. Het mag er van mij op YouTube uitgefilterd worden, de troep laat maar weg.... ik hoef het in ieder geval niet te zien. Laat ze daar dan maar speciale fansites voor bezoeken. :wink:
Gebruikersavatar
Bram.T.
Lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 17 jun 2007, 11:26
Locatie: Lokeren O-VL Belgie

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Bram.T. »

ze hebben wel wel gelijk over die idioten commentaren van sieg heil of 88 die je meestal bij die videos leest maar het verwijderen van beelden van bv de wochenschau zou ik sterk overdreven vinden zo gaan der heel wat beelden verloren die soms wel interresant zijn en zo kan je ommen duur alles gaan censurenen omdat het beledigend zou kunnen overkomen. een idee is mss dat ze zelf een youtube kanaal maken over de holocaust waarin dan volgens hun videos staan die wel gepast zijn.
"You can manufacture weapons and you can purchase ammunition, but you can't buy valor and you can't pull heroes off an assembley line"
http://www.35thinfantrydivisionbelgium.be/
Gebruikersavatar
Ruimteaapje
Lid
Lid
Berichten: 696
Lid geworden op: 16 mei 2008, 12:29

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Ruimteaapje »

Het gaat om dit soort clips waarvan er inderdaad idioot veel zijn...
A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Ik denk dat we deze clips allemaal wel kennen, de heldhaftige Waffen-SS met de metal muziek van o.a. Duitse neonazi bandjes. Het lijkt mij zinvol om dergelijke troep te verwijderen.
D'yer wanna be a spacemonkey and live in the sky?
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door JimK »

Ruimteaapje schreef:Het gaat om dit soort clips waarvan er inderdaad idioot veel zijn...
A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Ik denk dat we deze clips allemaal wel kennen, de heldhaftige Waffen-SS met de metal muziek van o.a. Duitse neonazi bandjes. Het lijkt mij zinvol om dergelijke troep te verwijderen.
Ik denk dat je er van schrikt hoeveel van deze Nederlandse bandjes er wel niet zijn, (en Engelse). Denk aan de hele muziekbeweging ooi, of oi of zoiets.
Mag er van mij allemaal af....!
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door mtdr »

SPEARHEAD schreef:ze hebben wel wel gelijk over die idioten commentaren van sieg heil of 88 die je meestal bij die videos leest
Inderdaad daar erger ik me ook wel eens aan ja aan die mensen die dat soort dingen er steeds onder zetten, dan zeg ik er eens wat van en dan krijg je een grote "bek" terug. Één van de redenen waarom ik daar maar niet meer op reageer... :roll:
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door iknowdintoo »

Jah, dat krijg ik ook.. De meeste neo's kunnen niet eens goed staven waaróm ze nazi zijn... Het maakt niet uit wat je zegt, ze reageren altijd: 'Jodenleugens!' (of zionisten)
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Moengoman »

A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Of de samenstellers van deze clips hebben een ziek gevoel voor humor of ze hebben een benedengemiddeld IQ, want ik denk niet dat deze soldaten nou zo gek waren op decadente Britse muziek. Beide mogelijkheden lijken mij voldoende reden om niet met zulke figuren te gaan discussiëren.
Ik ken deze clips overigens niet al heb ik zo'n 25 jaar geleden voor het eerst over dergelijke bands gelezen. Dat was voor mij voldoende. Ik vermijd ze. Daarom heb ik er weinig persoonlijk belang bij of ze van YouTube verwijderd worden, al gaat mijn sympathie natuurlijk uit naar de joodse organisaties.
Miljoenen hits, dat verbaast me nou wel. Welke leeghoofden gaan daar uitgebreid naar zitten kijken? Als je er één gezien hebt, heb je ze allemaal gezien, of niet?
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door merkloos »

Ruimteaapje schreef:Het gaat om dit soort clips waarvan er inderdaad idioot veel zijn...
A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Ik denk dat we deze clips allemaal wel kennen, de heldhaftige Waffen-SS met de metal muziek van o.a. Duitse neonazi bandjes. Het lijkt mij zinvol om dergelijke troep te verwijderen.
Ik heb een keer ergens gelezen dat neo nazi's geen metal mogen luisteren omdat dat van de blues afstamt
en dat volgens de nazi's neger muziek was. Dus al die mensen die dat soort filmpjes maken zijn gewoon
gasten die hitler stoer vinden en denken daar mee stoer te zijn. En daar uit blijkt dat de mensen op
youtube gewoon wannabe nazi's zijn die zich toch niet in de leer hebben verdiept. Door de filmpjes te
verbieden heb je de "echte" nazi niet mee. En worden de wannabe nazi nog fanatieker omdat ze overval
verboden worden. DAt is mijn theorie.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door magicdutchmen »

iknowdintoo schreef:Jah, dat krijg ik ook.. De meeste neo's kunnen niet eens goed staven waaróm ze nazi zijn... Het maakt niet uit wat je zegt, ze reageren altijd: 'Jodenleugens!' (of zionisten)

Meelopers hebben vaak geen eigen mening; laat staan dat ze hun keuze kunnen beredeneren.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Korsun44
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 nov 2008, 19:56
Locatie: riemst

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Korsun44 »

mgschutze schreef:
Ruimteaapje schreef:Het gaat om dit soort clips waarvan er inderdaad idioot veel zijn...
A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Ik denk dat we deze clips allemaal wel kennen, de heldhaftige Waffen-SS met de metal muziek van o.a. Duitse neonazi bandjes. Het lijkt mij zinvol om dergelijke troep te verwijderen.
Ik denk dat je er van schrikt hoeveel van deze Nederlandse bandjes er wel niet zijn, (en Engelse). Denk aan de hele muziekbeweging ooi, of oi of zoiets.
Mag er van mij allemaal af....!
verwar Oi! niet met RAC (Rock against Communism) of rechtsrock
Oi! is absoluut apolitiek,eigenlijk de arbeidersversie van de punk,
ontstaan eind jaren 70,begin jaren 80
Gebruikersavatar
Jonkerman
Lid
Berichten: 191
Lid geworden op: 25 jan 2009, 22:36

Re: YouTube condemned over Nazi videos

Bericht door Jonkerman »

merkloos schreef:
Ruimteaapje schreef:Het gaat om dit soort clips waarvan er inderdaad idioot veel zijn...
A five-minute compilation of Waffen SS soldiers in action and striking conquering poses is accompanied by the music of a British hardcore right-wing group.
Ik denk dat we deze clips allemaal wel kennen, de heldhaftige Waffen-SS met de metal muziek van o.a. Duitse neonazi bandjes. Het lijkt mij zinvol om dergelijke troep te verwijderen.
Ik heb een keer ergens gelezen dat neo nazi's geen metal mogen luisteren omdat dat van de blues afstamt
en dat volgens de nazi's neger muziek was. Dus al die mensen die dat soort filmpjes maken zijn gewoon
gasten die hitler stoer vinden en denken daar mee stoer te zijn. En daar uit blijkt dat de mensen op
youtube gewoon wannabe nazi's zijn die zich toch niet in de leer hebben verdiept. Door de filmpjes te
verbieden heb je de "echte" nazi niet mee. En worden de wannabe nazi nog fanatieker omdat ze overval
verboden worden. DAt is mijn theorie.
Ik ben geen Nazi! Want ik luister blues. 8) (grapje (de gehele zin, niet dat ik een nazi ben)).
Maar ik vindt het idd dom van deze mensen, heb ooit op tv een reportage gezien over neo nazi's in Nederland, die 'jongens' hadden gewoon een Hitler Jugend uniform als kleding... :( :o
Plaats reactie