Dealer/Verkoper Feedback

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door S1991 »

anti repro schreef:Supersnelle zaken gedaan met "tjoek tjoek" op marktplaats (nickname voor dhr Kolenbrander uit Utrecht) . Stuurde de helm voordat ik reeds betaald had. :yes:
Toevallig niet H. Kolenbrander he? :) Want daar heb ik namelijk ook goede zaken mee gedaan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door S1991 »

Goede zaken gedaan met Paco en SL uit Oisterwijk van Marktplaats. 8) :yes:
Bedankt jongens.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jeroen wo2 »

Goede zaken met Mgschutze, Telemark & Utmi.
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door JimK »

Goede zaken met Jeroenwo2, Jaap van der Laan, Hiscoll, A. Breuker etc...
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door patrickh »

Goede zaken gedaan met Pionier!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door pionier »

patrickh schreef:Goede zaken gedaan met Pionier!

Wederom, fijne zaken. Bedankt voor de snelle afwikkeling, en fijne jaarwisseling!
rechtzetting
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2009, 20:04

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rechtzetting »

Dit is een reactie op de feedback van een zekere JURGEN uit POEDERLEE over een zekere Catherine uit Hoeleden. Ik (dus die zekere Catherine) had duidelijk gezet: enkel verkoop aan 18 +.
Krijg ik volgende door per mail van Jurgen: "Ik ben nog maar 16 jaar dus zoveel weet ik er niet van af en heb dus ook niet enorm veel geld." Ik heb dan besloten niet te verkopen aan Jurgen, via mail kan je tenslotte enkel voortgaan op wat je leest en kent men de persoon niet!!
Krijg ik daar reactie op als volgt: "U kunt kiezen wat mij betreft, ik kom ze morgen halen voor het afgesproken bedrag en dan is er niets aan de hand. Anders laat ik op diverse fora en veilingsites weten dat u uw woord niet nakomt en dat men beter niets van u koopt."
Oordeelt u zelf of u op deze manier nog wilt zaken doen, maar ik niet!! Ik heb in de loop van de jaren een hele lijst positieve feedbacks opgebouwd en zoiets nog nooit voorgehad, vandaar deze reactie!! (de reacties van Jurgen zijn volledig overgenomen uit zijn mails).
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Fahnenjunker »

Ook goede zaken gedaan met mgschutze.
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jurgen »

rechtzetting schreef:Dit is een reactie op de feedback van een zekere JURGEN uit POEDERLEE over een zekere Catherine uit Hoeleden. Ik (dus die zekere Catherine) had duidelijk gezet: enkel verkoop aan 18 +.
Krijg ik volgende door per mail van Jurgen: "Ik ben nog maar 16 jaar dus zoveel weet ik er niet van af en heb dus ook niet enorm veel geld." Ik heb dan besloten niet te verkopen aan Jurgen, via mail kan je tenslotte enkel voortgaan op wat je leest en kent men de persoon niet!!
Krijg ik daar reactie op als volgt: "U kunt kiezen wat mij betreft, ik kom ze morgen halen voor het afgesproken bedrag en dan is er niets aan de hand. Anders laat ik op diverse fora en veilingsites weten dat u uw woord niet nakomt en dat men beter niets van u koopt."
Oordeelt u zelf of u op deze manier nog wilt zaken doen, maar ik niet!! Ik heb in de loop van de jaren een hele lijst positieve feedbacks opgebouwd en zoiets nog nooit voorgehad, vandaar deze reactie!! (de reacties van Jurgen zijn volledig overgenomen uit zijn mails).
Ik moet hier toch even op reageren, moest het hier niet de geschikte plaats zijn dan mogen moderators het verplaatsen wat mij betreft.

Als eerste wil ik even bevestigen dat wat ze schrijft ik wel degelijk getypt hebt, maar het is hier nu wel een beetje uit zijn verband gerukt waardoor het overkomt alsof ik een incompetente armoezaaier ben en dat wil ik wel even weerleggen.
Catherine zond me na afloop van de biedingen een mail dat ik het hoogste bod had en het lot dus aan mij werd toegezegd. Vervolgens vraag ik nog even om foto's want het zoekertje was verwijderd en mijn pc net daarvoor gecrashd, wat ik ook gezegd heb. Ik kreeg de foto's door en zei dat het ok was en vroeg wanneer ik ze mocht komen halen. Nadat we hadden afgesproken waar en wanneer dat ik ze mocht komen halen stelde ik nog even een vraag over de werking van de drukknoppen (daar zag ik alleszins geen kwaad oog in) en daarna krijg ik deze mail terug:

Hallo,

Sorry, maar ik ben geen kenner en verkoop daarom het lot van 6 in de staat dat ze zijn. Ik ken de details er niet van of waarvoor die drukknoppen dienen. Ik weet wel dat 150 euro niet veel is daar ze voor zo'n Wilkinson alleen al 80 euro vragen. Indien ik de details enzo kende had ik ze per stuk aangeboden. Meer kan ik er dus niet over vertellen, alleen dat het voor mij totaal geen probleem is als u ze niet koopt. Het kost mij veel te veel moeite op deze manier en dan houd ik ze liever zelf!

Catherine


Aangezien ik verbaasd was dat de verkoper zo reageerd mailde ik natuurlijk dat het maar een simpele vraag was en dat ik er verder niets mee bedoelde. Maar ze breekt gewoon de hele deal af en zegt dat ze het op die manier niet wilt afhandelen. Aangezien ik het nog niet had meegemaakt dat een verkoper na dat de deal rond is de boel afbreekt en daar bovendien geen degelijke uitleg bijgeeft, besloot ik na enige aarzeling om die mail terug te sturen.
Omdat het mijn inziens totaal ongepast en onprofessioneel is dat iemand zo met overeenkomsten omgaat besloot ik om dat hier maar te plaatsen, het lijkt me tenslotten dat kopers liever omgaan met iemand die wel zijn afspraken nakomt.

Het is een beetje een lang bericht geworden maar ik moet me hier wel een beetje kunnen verdedigen.
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Telemark »

rechtzetting schreef: U kunt kiezen wat mij betreft, ik kom ze morgen halen voor het afgesproken bedrag en dan is er niets aan de hand. Anders laat ik op diverse fora en veilingsites weten dat u uw woord niet nakomt en dat men beter niets van u koopt."
Jurgen, kun je hier ook nog even op reageren?
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door jurgen »

Telemark schreef:
rechtzetting schreef: U kunt kiezen wat mij betreft, ik kom ze morgen halen voor het afgesproken bedrag en dan is er niets aan de hand. Anders laat ik op diverse fora en veilingsites weten dat u uw woord niet nakomt en dat men beter niets van u koopt."
Jurgen, kun je hier ook nog even op reageren?
Natuurlijk.

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat dat achteraf gezien niet slim van me was om die bedreiging te uiten, maar de reactie van de verkoopster overviel me nogal.
Ik heb vervolgens wel hier in het feedback topic gezegd dat de verkoopster haar woord niet nakomt, zoals je op de vorige pagina ook kunt lezen.

Is het zo goed of is er nog verduidelijking nodig?
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door Telemark »

jurgen schreef:
Natuurlijk.

Ik moet nu wel eerlijk toegeven dat dat achteraf gezien niet slim van me was om die bedreiging te uiten, maar de reactie van de verkoopster overviel me nogal.
Ik heb vervolgens wel hier in het feedback topic gezegd dat de verkoopster haar woord niet nakomt, zoals je op de vorige pagina ook kunt lezen.

Is het zo goed of is er nog verduidelijking nodig?
Nee, is duidelijk genoeg zo.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door michiel01 »

Jurgen is een prima kerel en betrouwbaar vwb. afspraken en overeenkomsten. Heb veel contact met hem gehad, ook in persoon, is een erg serieuze jongen, van mij krijgt hij daarom een zeer goede feedback. (Dit was trouwens een deal die over een redelijke som geld ging, iets wat mijnerinziens de feedback versterkt.)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door S1991 »

Slechte zaken gedaan met Kevin de Maesschalck uit waarschijnlijk België. Hij stuurt mij een mail waarin hij zegt dat hij interesse heeft en vraagt of de Russicsche medailles ook los te koop zijn, daarop antwoorde ik hem ja dat is mogelijk maar ik heb liever dat alles in een keer gekocht wordt. Sindsdien geen antwoord meer van hem vernomen en dit was op 12 en 13 december na 13 december niks meer vernomen van Kevin D M. Zijn e-mail is: [edit Jurrie]ff weg, stuur hiervoor PB[/edit]

Ook slechte zaken gedaan met Tom van der Linden ook wel bekend als tcvanderlinden op zijn e-mail adress. Vraagt me eerst informatie over het pamfletje wat ik te koop aanbood heeft hij interesse. Vraagt hij aan mij de maten, ik zeg hem netjes de maten en dan hoor ik niks meer van hem of hij nog interesse heeft ja of nee. Pas na ongeveer 4 weken laat hij me wat weten dat hij geen interesse meer in het object heeft. Dit is allemaal van rond 17 december.

Hopelijk hoeven jullie geen zaken met hen te doen !

Maar ik heb ook nog goede zaken gedaan met Marnix Versteegh uit Oisterwijk (op marktplaats bekend als SL) en met F. van IJseldijk uit Apeldoorn (op marktplaats bekend als fvij).

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Dealer/Verkoper Feedback

Bericht door rutger »

Prima zaken gedaan met LDO.
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Plaats reactie