Medaille zakje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Medaille zakje

Bericht door JimK »

Nu het toch over de medaille zakjes ging heb ik er hier ook nog een van een verwundeten abzeichen schwarz.
Wat vinden jullie hier van?

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Medaille zakje

Bericht door michiel01 »

meuk
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Medaille zakje

Bericht door JimK »

michiel01 schreef:meuk
Klopt :P Was benieuwd... Verkeerd gelijmd, en deze zijn offset. Zijn repro's sinds oktober. Ze zijn der ook van panzerkampf, kvk en westwall. Duizenden zijn er van gekomen. Op Kassel lagen ze ook al her en der. maar dat viel dus mee :wink: Heb er 10 ofzo gekregen.... kan er onbeperkt van krijgen, alleen kan er niets mee. Kosten 10 cent ofzo, is voor repro nog niet veel.... maar toch. Wie zit er te wachten op zo'n zakje.?
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Medaille zakje

Bericht door michiel01 »

doe ze om je onderscheidingen als je ze verkoopt.

Verder heb ik nog een hele mooie openhaard, die matcht heel erg goed met dit soort zakjes!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Medaille zakje

Bericht door Doornewaard »

Ja bende. Je ziet het makkelijk, gewoon een te moderne druk. En met de makerstempel gaan ze vaak in de mist, met name de omranding. En je kunt het wel voelen, let op er zijn ook wel goede repro's!.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Medaille zakje

Bericht door JimK »

michiel01 schreef:doe ze om je onderscheidingen als je ze verkoopt.

Verder heb ik nog een hele mooie openhaard, die matcht heel erg goed met dit soort zakjes!
Haha, branden zullen ze wel. Ik kreeg ze in Oost-Duitsland. Had ze ik broekzak, ben er daar in het bos al een aantal verloren. Zijn dadelijk bodemvondsten.
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Medaille zakje

Bericht door michiel01 »

Hahaha, ja krijg je straks van die guppen die ze gevonden hebben in een bos in D, dus moeten ze wel echt zijn :full:

Een voordeel van repro's van deze zakjes zit hem ook in het papier. Het papier dat destijds gebruikt werd bevatte veel meer groffe papiervezels en was qua structuur ook groffer dan modern papier.

Als je tegenwoordig papier wilt laten maken dat overeenkomt met 60 jaar oud onderscheidingen papier dan is het papier duurder dan je ooit voor een origineel zakje kan krijgen. Dat weerhoudt ze er hopelijk van goede repro's te maken.
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Medaille zakje

Bericht door JimK »

michiel01 schreef: Als je tegenwoordig papier wilt laten maken dat overeenkomt met 60 jaar oud onderscheidingen papier dan is het papier duurder dan je ooit voor een origineel zakje kan krijgen. Dat weerhoudt ze er hopelijk van goede repro's te maken.
Ga daar niet van uit... Ik heb in Tsjechië heel mooi grof gevezeld papier gezien, in verschillende kleurtinten, waaronder ook het rode wat je nog wel eens tegenkomt bij bijv. kvk zakjes en gewoon bruinig. Dat is van dat recycle prut of wereldwinkel papier :lol:. Maar het is er wel, en daar kost dat allemaal geen drol, betaal je minder als een euro voor een velletje. Kun je toch gauw twee zakjes uithalen gok ik.... Ze zijn er al in EK zakjes, met mooi blauwig papier. Deze liggen volgens mij ook bij Baugnez in de vitrine er tussen. (maar dat weet ik niet zeker meer, of ik die daar gezien had?).
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Medaille zakje

Bericht door michiel01 »

oja, die landen bestaan natuurlijk ook nog . Kunnen we daar niet gewoon weer een gordijntje voor hangen. :evil:

Hmmm, ja dat bewijst wel weer hoevaak ik papier koop anders dan voor m'n printer, de info die ik gaf komt trouwens van een kennis die in een papierfabriek werkt, vandaar mijn stelligheid. M
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Medaille zakje

Bericht door JimK »

Ze staan al op MP, heeft coco net gezien.
http://link.marktplaats.nl/219917531

Afbeelding
Afbeelding

En hier nog wat van die ik net bij elkaar kon vinden hier. Dat gekreukel had ik zelf gemaakt :evil:
Afbeelding

En over het verw abzeichen wat bij dat zakje zit, dat is ook een fake.
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Medaille zakje

Bericht door Ivo Wilms »

Over medaille zakjes gesproken.
Wat moet ik hier van denken? Tijdje terug particulier verkregen. Komt uit een soort van schuur.
Als zoiets dergelijks ergens te koop stond dan was het wel het laatste wat ik kocht.
Privé gemaakt zakje???

Afbeelding

Afbeelding
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Medaille zakje

Bericht door JimK »

Ik denk dat het gewoon een veld aanmaak is. Niet vreemd in 1945. Het gebeurde ook met oorkondes, misschien hadden ze wel een medaille maar geen officieel zakje meer en is dit toen gemaakt. Grappige uitvoering in ieder geval.

Gr. Jim
Plaats reactie