Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

Hallo ik ben nieuw hier in deze forum maar heb een probleem
Ik zou graag een SSers kostuum (van de gewone duitse SS zwart uniform) of van de Wehrmacht samen stellen maar ben niet bekend over wat dit kost in totaal (hoeft niet noodzakelijk origineel te zijn ben al heel tevreden als ik het kan met replicas)
Mensen die mij kunnen helpen laat het mij alstublieft weten, alvast bedankt.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door jurgen »

Ik zag laatste (REPLICA!) voor alle duidelijkheid een prachtig uniform van een SS'er voor 1200 euro op 2dehands, en een SS officieer voor 2000 euro. Ik weet niet of die nu nog beschikbaar zijn.
Voor origineel ga je toch richting de 6000-7000 euro als je het mij vraagt.

wehrmacht is goedkoper en hangt ervanaf wat je precies wilt (luftwaffe, KM, Heer, gebirgsjager) en een soldaat aan het oost- of westfront, vroeg- of laatoorlogs en dergelijke meer.

Reken maar op een hoop geld...
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

ja ik weet dat het erg duur is maar ik zal eens gaan kijken op 2de hands alvast erg bedankt voor de tip :)
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Jurrie »

Lees eens wat topics door bij de verzamelaars, kijk eens in de Marktplaats hier of in het Marktplaats archief, Google eens wat.

Ik weet het antwoord ook niet precies maar met wat zoekwerk kan je het toch wel vinden?

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Nico Roelofs »

Aan je reactie te lezen ben je niet alleen nieuw hier op het forum maar ook in het verzamelaars wereldje. Voordat je aan een dergelijk project begin zorg eerst dat je weet wat je precies wilt en ga je daar in verdiepen. Want Whermacht en SS is nog al ruim. En daar zitten nog al flinke prijs verschillen in. Je kunt voor 3000 euro al een uniform compleet hebben maar kan ook makkelijk een veelvoud zijn, je moet niet gek opkijken van 15.000 euro voor een compleet SS uniform. En zonder de juiste kennis en informatie ga je voor 1000den euro de mist in. Er zijn zulke goeie replica's op de markt die bijna niet meer van echt te onderscheiden zijn.

Als je echt wil gaan verzamelen besteed je geld niet aan replica's. Replica's verzamel je niet, die koop je. Spul kun je overal kopen en is geen sport om dat bij elkaar te verzamelen. Het echte verzamelen is het zoeken naar dingen waar je weken, maanden of vele jaren mee zoet bent om iets bij elkaar te verzamelen. Uiteindelijk geeft dat veel meer voldoening dan een repro uniform dat je ieder moment van de dag compleet kan kopen. Ik zie liever 1 mooi origineel uniform waar veel tijd en moeite in is gestoken om dat bij elkaar te verzamelen dan 10 uniformen waarvan 80% repro zooi is. En daar zullen het de meeste verzamelaar wel met me eens zijn.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

ja je hebt gelijk dat ik ook nieuw ben in de verzamelwereld ben nog maar 1 maand ermee bezig en je hebt inderdaad gelijk origineel is veel specialer dan replica's ik geef u volkomen gelijk alleen zoals je als zei de prijs is een probleem ik ga de originele wachten tot later als ik genoeg geld heb nu pak ik dan liever een replica uniform zodat ik het al een beetje kan inrichten tot het uniform dat ik wil met mijn origineel ik zal een foto sturen van hoe een SSers uniform ik wil als ik ontdek hoe ik op deze forum foto's kan posten
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Nico Roelofs »

SS collector schreef:ja je hebt gelijk dat ik ook nieuw ben in de verzamelwereld ben nog maar 1 maand ermee bezig en je hebt inderdaad gelijk origineel is veel specialer dan replica's ik geef u volkomen gelijk alleen zoals je als zei de prijs is een probleem ik ga de originele wachten tot later als ik genoeg geld heb nu pak ik dan liever een replica uniform zodat ik het al een beetje kan inrichten tot het uniform dat ik wil met mijn origineel ik zal een foto sturen van hoe een SSers uniform ik wil als ik ontdek hoe ik op deze forum foto's kan posten
Waarom niet dat geld wat je nu wilt besteden aan repro zooi investeren aan goeie uniform boeken zodat je precies weet waar je op moet letten? Boeken zijn in deze hobby een must! Of begin met het verzamelen van makkelijkere dingen van het uniform als je niet veel geld hebt op dit moment. Want alles wat je nu origineel kan kopen kan over een aantal jaar al weer veel meer kosten. En straks heb je een origineel uniform en dan zit je met je repro uniform waar je niks mee kunt en nog maar de vraag is of iemand anders die van je wilt kopen. je zult er waarschijnlijk nooit geen winst op maken eerder verlies. Dus je bent dan gewoon geld aan het weg gooien.
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

oke ik ga deze namiddag toch nog naar de boekenwinkel ik zal dan eens rondkijken of ik nergens een boek vind van uniformen ik heb er al veel boeken van WO II gekocht dus hopelijk hebben ze daar ook zo'n boeken oh en weet jij ook een goede site of winkel waar ik Medailles kan kopen (hoofdzakelijk Duits voor het uniform, Purple Heart mag ook) ?
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door Nico Roelofs »

SS collector schreef:oke ik ga deze namiddag toch nog naar de boekenwinkel ik zal dan eens rondkijken of ik nergens een boek vind van uniformen ik heb er al veel boeken van WO II gekocht dus hopelijk hebben ze daar ook zo'n boeken oh en weet jij ook een goede site of winkel waar ik Medailles kan kopen (hoofdzakelijk Duits voor het uniform, Purple Heart mag ook) ?
In de meetste boeken winkels zul je geen uniform boeken kunnen kopen. Zul je via internet of beurzen moeten kopen. Goeie boeken kunnen de Duits verzamelaars hier op het forum vast wel noemen. Zelfde geldt ook voor sites waar je Duitse medailles kan kopen.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door johan willaert »

Hoe oud ben je en wat is je (gemiddeld maandelijks) budget voor je "SS-Collectie"?
29th Let's Go!!!!!
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door merkloos »

Hier heb je wat links van sites waar ze militaria verkopen van de ss en ook gewoon wehrmacht.
Om te orienteren hoeveel ss kost als het origneel is. Deze prijzen zijn wel duurder denk ik
want deze sites moeten ook winst maken. Als je wehrmacht gaat verzamelen zit er ook prijs veschillen
in wat. Natuurlijk is gebirgsjager een stuk duurder dan artillerie.

http://www.aboutww2militaria.com/
http://www.ww2germanmilitaria.com/uniforms_n.htm
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door S1991 »

SS collector schreef:Purple Heart mag ook) ?
Originele oorlogse Purple Hearts kom je bijna niet tegen behalve in Amerika. Maar eigenlijk mogen ze daar niet verkocht worden.
En als ze ze daar verkopen betaal je toch wel al gauw 200-250 euro of meer meen ik voor een PH die op naam is en oorlogs is !
Hopelijk heb je hier wat aan.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

johan willaert schreef:Hoe oud ben je en wat is je (gemiddeld maandelijks) budget voor je "SS-Collectie"?
Ik ben 17 jaar en per maand ongeveer 130.00 €
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door coco »

SS collector schreef:
johan willaert schreef:Hoe oud ben je en wat is je (gemiddeld maandelijks) budget voor je "SS-Collectie"?
Ik ben 17 jaar en per maand ongeveer 130.00 €

Ik denk dat je budget dan niet heel erg toereikend is voor SS-spul, of je moet een héél leuk zak centje hebben op je bank ;)

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Kosten voor Wehrmacht of SSers uniform

Bericht door SS collector »

coco schreef:
SS collector schreef:
johan willaert schreef:Hoe oud ben je en wat is je (gemiddeld maandelijks) budget voor je "SS-Collectie"?
Ik ben 17 jaar en per maand ongeveer 130.00 €

Ik denk dat je budget dan niet heel erg toereikend is voor SS-spul, of je moet een héél leuk zak centje hebben op je bank ;)

mvg,
Mijn bankrekening is toch al goed gevuld ik spaar al sinds dat ik kleuter ben dus ik heb al wel een aardig zak centje op de bank :)
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gesloten