reenactment en jongeren.

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door SJORS-SJORS »

''En beste mensen weten jullie wel eigenlijk waar het woord infanterie vandaan komt? Infant >> van kinderen.
Zouden dan volwassen dan de hitlerjugend moeten spelen?? Dan lach ik me echt kapot .''


Waar slaat die opmerking op? Het gaat hier niet om infanterie maar over het authenticiteits niveau van jongeren in de gelederen.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Marc 82 Recon
Lid
Berichten: 1470
Lid geworden op: 14 aug 2004, 17:46
Locatie: Arendonk België

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Marc 82 Recon »

denk niet dat de oorspronkelijke vorm van Infanterie afstamt van Infant maar kom
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Imme »

battle of the Bulge schreef:En beste mensen weten jullie wel eigenlijk waar het woord infanterie vandaan komt? Infant >> van kinderen.

:roll:

Onzin. Infanterie betekent Onmondige Voetknechten. Middeleeuws woord. Denk aan schildknaap. Het voetkorps dat nog niet ervaren of rijk genoeg was om als cavalerie te dienen.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
Arachnide
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 13 okt 2007, 22:59
Locatie: Hoogerheide

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Arachnide »

Persoonlijk zou ik ook dolgraag mee doen aan re-enactmenten, echter ben ik pas 15 jaar. Ik lijk een stuk ouder, maar de hedendaagse moderne apparatuur sluiten liegen over leeftijd natuurlijk uit, zoals vroeger het geval was.
Hoe dan ook, van mijn vader mag ik geen 'dienst' nemen in groepen als Der Windhund, wat ik dolgraag zou willen.
Mijn vader had het e.e.a gelezen op een extreem-linkse website, en niet elk lid van die groep schijnt ideologisch even 'clean' te zijn.
Voor mij blijft simpelweg de Geallieerde zijde over, wat me ook heel leuk lijkt om te doen.
Een 16-jarige kennis van me uit Essen re-enactment ook, bij de Wehrmacht in België.

Welke kosten komen er nu er eigenlijk bij kijken, en is dit voor een 15-jarige (historisch) te doen?
Anders wacht ik net zo goed 1 á 2 jaar, en bekijk het allemaal dan nog is op m'n gemak. Maargoed, tegen die leeftijd komt mijn andere hobby (motorfietsen) ook weer om de hoek kijken.
Men moet de waarheid niet verwarren, met de mening van de meerderheid.
Is op zoek naar Duitse foto's, voor in mijn Duits fotoalbum. Verkoop je foto's? PB aub!
SJORS-SJORS
Lid
Berichten: 405
Lid geworden op: 18 mei 2005, 18:14
Locatie: Oudheusden

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door SJORS-SJORS »

Ik heb beide hobby's (met mn 18e) en kan t allemaal net aan 8) maar verkijk je er niet op, reenactment is een dure hobby en je moet er vol voor gaan. Je kunt geen half werk afleveren.
Windhund - Grenadier
Panzergrenadiere,
vorwärts, zum Siege voran!
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Imme »

Arachnide schreef: Mijn vader had het e.e.a gelezen op een extreem-linkse website, en niet elk lid van die groep schijnt ideologisch even 'clean' te zijn.

Jazeker wel, daarom zijn we juist de enige toegestane vereniging in nederland!
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
battle of the Bulge
Lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 feb 2007, 17:36
Locatie: SITTARD

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door battle of the Bulge »

Sorry foutje :roll:
Ik dacht een keertje gelezen te hebben dat het hier vandaan kwam.
M.v.g Merijn
Saint Vith en Hürtgen: dat was de druppel die de Bloody Bucket deed overlopen.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re:

Bericht door fallschirmjager »

junior schreef:Nog eentje. Mét kleine erbij. Historisch helemaal niet verantwoord...

Junior

Afbeelding
dit zijn toch leden van frontleven ?

wanneer is die foto getrokken?
wappie

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door wappie »

Kuurne, Juni 2005.

Dat zijn inderdaad huidige leden van Frontleven.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door fallschirmjager »

wappie schreef:Kuurne, Juni 2005.

Dat zijn inderdaad huidige leden van Frontleven.
dacht het al

zijn er 4 van de zeven dan gestopt? of ?

omdat ik ben net lid geworden van frontleven(FJ) en heb deze personen niet gezien bij onze ledenlijst.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Thomas V »

fallschirmjager schreef:
wappie schreef:Kuurne, Juni 2005.

Dat zijn inderdaad huidige leden van Frontleven.
dacht het al

zijn er 4 van de zeven dan gestopt? of ?

omdat ik ben net lid geworden van frontleven(FJ) en heb deze personen niet gezien bij onze ledenlijst.
Ik denk niet dat die allemaal lid zijn geweest, ik kan me vergissen natuurlijk. FJR2 was toen nog geen onderdeel van Frontleven (bestaat nog maar een goeie 2 jaar).
Bovenaan links en rechts zitten er niet bij en ken ik niet, onderaan rechts ken ik ook niet en zit dus ook niet bij Frontleven en de persoon in het midden onderaan ken ik wel, maar die is ook geen lid van Frontleven. Doet naar mijn weten FJ in Wallonië (de groep SS ).
De andere drie zitten wel bij Frontleven.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door fallschirmjager »

die drie ken ik ook , heb er toch al 2van ontmoet.
wat die andere betreft wist ik niets over maar bedankt voor het inlichten.

zit jij trouwens niet bij de amerikanen ?
Thomas V schreef:
fallschirmjager schreef:
wappie schreef:Kuurne, Juni 2005.

Dat zijn inderdaad huidige leden van Frontleven.
dacht het al

zijn er 4 van de zeven dan gestopt? of ?

omdat ik ben net lid geworden van frontleven(FJ) en heb deze personen niet gezien bij onze ledenlijst.
Ik denk niet dat die allemaal lid zijn geweest, ik kan me vergissen natuurlijk. FJR2 was toen nog geen onderdeel van Frontleven (bestaat nog maar een goeie 2 jaar).
Bovenaan links en rechts zitten er niet bij en ken ik niet, onderaan rechts ken ik ook niet en zit dus ook niet bij Frontleven en de persoon in het midden onderaan ken ik wel, maar die is ook geen lid van Frontleven. Doet naar mijn weten FJ in Wallonië (de groep SS ).
De andere drie zitten wel bij Frontleven.
Thomas V
Lid
Berichten: 387
Lid geworden op: 10 nov 2004, 18:49

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Thomas V »

fallschirmjager schreef:die drie ken ik ook , heb er toch al 2van ontmoet.
wat die andere betreft wist ik niets over maar bedankt voor het inlichten.

zit jij trouwens niet bij de amerikanen ?
Geen probleem :wink: en ja ik zit bij de US werkgroep :wink:
Dan moet gij een van de nieuwe zijn veronderstel ik :)
Sander89
Lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 20 jun 2008, 13:51

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door Sander89 »

Arachnide schreef:Persoonlijk zou ik ook dolgraag mee doen aan re-enactmenten, echter ben ik pas 15 jaar. Ik lijk een stuk ouder, maar de hedendaagse moderne apparatuur sluiten liegen over leeftijd natuurlijk uit, zoals vroeger het geval was.
Hoe dan ook, van mijn vader mag ik geen 'dienst' nemen in groepen als Der Windhund, wat ik dolgraag zou willen.
Mijn vader had het e.e.a gelezen op een extreem-linkse website, en niet elk lid van die groep schijnt ideologisch even 'clean' te zijn.
Extreem links is ook niet echt clean... Anyways, ik denk dat ik hetzelfde artikel heb gelezen, en daarin stond dat het klopt dat bij sommige groepen er fout volk tussen loopt, maar er expliciet bij staat dat dit bij Der Windhund niet het geval is (niet bekent in ieder geval, mocht het wel bekent worden kan diegene vertrekken).
Welke kosten komen er nu er eigenlijk bij kijken, en is dit voor een 15-jarige (historisch) te doen?
Anders wacht ik net zo goed 1 á 2 jaar, en bekijk het allemaal dan nog is op m'n gemak. Maargoed, tegen die leeftijd komt mijn andere hobby (motorfietsen) ook weer om de hoek kijken.
Sowieso zou je tot minimaal je 16e moeten wachten. Ik denk dat het voor iedereen te doen moet zijn, zolang je maar je tijd, energie en geld erin steekt. Het zal een flinke kostenpost worden, maar het is opzich prima te doen. Luister in ieder geval goed naar leden die er al langer bij zitten, zodat je niet miskopen doet.
fallschirmjager
Lid
Berichten: 158
Lid geworden op: 15 jan 2008, 18:11
Locatie: Lokeren Oost-vlaanderen

Re: reenactment en jongeren.

Bericht door fallschirmjager »

Thomas V schreef:
fallschirmjager schreef:die drie ken ik ook , heb er toch al 2van ontmoet.
wat die andere betreft wist ik niets over maar bedankt voor het inlichten.

zit jij trouwens niet bij de amerikanen ?
Geen probleem :wink: en ja ik zit bij de US werkgroep :wink:
Dan moet gij een van de nieuwe zijn veronderstel ik :)
yepz ben een van de nieuwe leden
wel bij de fallschirmjager werkgroep :)
Plaats reactie