de tweede wereldoorlog!

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
stefan

de tweede wereldoorlog!

Bericht door stefan »

waarom heeft HITLER ons land aangevallen! SNIK SNik :blackwhite: :twisted: 8) :shock: :cry:
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Eigenlijk drie redenen.

1. Hitler droomde van een groot Germaans Rijk
2. Zuidelijk Nederland lag op de route naar Frankrijk
3. De rest van Nederland lag op de route naar Engeland.

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Nog een belangrijke reden is dat ze er vanuit gingen dat de Nederlanders makkelijk 'om te kopen' waren. Ze rekenden Nederland ook tot het Germaanse ras.

Soms hoor je mensen toch ook zeggen dat Nederland een Duits dialect is. Ik weet niet in hoeverre dit klopt en of dit bijvoorbeeld van WO2 afstamt. Maar het is in ieder geval een grove miscalculatie geweest.
BamBam
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2003, 11:46
Locatie: Maastricht

uhm.....

Bericht door BamBam »

hey lpk,

het nederlands lijkt niet op het Germaans, alleen het zuidelijke dialect.
Ik zelf kom uit maastricht, maar wie klinken maar een beetje Germaans. als je naar Meerssen of hogerop zou gaan, krijg je een mengelmoes van Germans en Limburgs.

greetz BamBam
Alleen de sterkste overleven in een oorlog. De zwakke gaan dood. Wordt het niet eens tijd om daar iets aan te doen?
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Bedoel je daarmee alleen de uitspraak of de gehele taal als geheel?? Want ik kan mij voorstellen dat in de loop van jaren/eeuwen een taal steeds meer veranderd naar een eigen taal. Terwijl het wel ontstaan is uit één soort taal.

Ik ga binnenkort eens kijken wat Germaans en het Germaanse ras nou precies inhoudt, want ik weet er wel een beetje vanaf maar nog lang niet genoeg.

Houdoe
BamBam
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2003, 11:46
Locatie: Maastricht

hey

Bericht door BamBam »

Hey Lpk,

ik bedoel daarmee de uitspraak. Althans uit sommige delen van Limburg. Limburg is lang en grenst aan 2 verschillende lande en 1 provincie, dus sommige spreken meer Belgisch, andere meer Duits en weer andere meer Brabants, ligt eraan waar je vandaan komt natuurlijk

greetz BamBam :bonk:
Alleen de sterkste overleven in een oorlog. De zwakke gaan dood. Wordt het niet eens tijd om daar iets aan te doen?
monmax
Lid
Berichten: 453
Lid geworden op: 26 nov 2002, 22:10

Bericht door monmax »

Even off topic dan maar.

Van oorsprong kom ik uit Groningen. Met ons dialect kun je je tot in voormalig Oost Pruisen verstaanbaar en begrijpbaar maken. Er zitten maar accentverschillen in het Groninger dialect en het 'Plat Duuts' wat ze in Ost-Friesland en verderop spreken. Hoezo dialect, een taal. Wat zeg ik, een wereldtaal.

Er gaat niets boven Groningen!!
BamBam
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2003, 11:46
Locatie: Maastricht

ja

Bericht door BamBam »

ja, je hebt gelijk, er zullen best andere dialecten zijn die op het mofs lijken
Alleen de sterkste overleven in een oorlog. De zwakke gaan dood. Wordt het niet eens tijd om daar iets aan te doen?
Gebruikersavatar
LKP
Lid
Berichten: 341
Lid geworden op: 20 apr 2003, 20:34
Contacteer:

Bericht door LKP »

Persoonlijk praat ik liever over Duits, want mofs vind ik weer zoiets aanvallends hebben. Tuurlijk, het is slecht wat er toen gebeurd is, maar de Duitsers van nu kunnen er niets aan doen, dat hun voorouders zo geleefd hebben.

Ow, het is trouwens LKP en niet LPK, kben namelijk geen laadklep :roll: :)
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

LKP schreef:Persoonlijk praat ik liever over Duits, want mofs vind ik weer zoiets aanvallends hebben. Tuurlijk, het is slecht wat er toen gebeurd is, maar de Duitsers van nu kunnen er niets aan doen, dat hun voorouders zo geleefd hebben.
Hele wijze woorden !
Amen...

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
BamBam
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 22 apr 2003, 11:46
Locatie: Maastricht

Bericht door BamBam »

ok, sorry. eigenlijk heb je gelijk. De soldaten moesten wel vechten.
ik zal eraan denken LKP :oops:
Alleen de sterkste overleven in een oorlog. De zwakke gaan dood. Wordt het niet eens tijd om daar iets aan te doen?
Plaats reactie