Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door S1991 »

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag m.b.t. een Duits Wehrmacht eetbord daterend uit 1941.
Wat is de waarde ervan en is het een origineel? De verkoper wilt hem voor mij wel voor €30,- verkopen. Eigenlijk valt het wel mee, aangezien het voor mij een wat meer emotionelere waarde heeft. Aangezien het bord achtergebleven is in Sittard en dat ligt hier net 1km vandaan. Ik heb ook de mogelijkheid om morgen het bord te gaan bezichtigen, waar moet ik dan opletten of het om een origineel gaat?

Ook heb ik een vraag m.b.t. een mobilisatie bord wat daar de waarde ongeveer van is. De verkoper wilt hem wel aan mij verkopen voor € 12,50 excl. verzendkosten. Het heeft natuurlijk wel weer een wat emotionelere waarde aangezien ik zelf uit Limburg kom.

Hier de foto's.
Duits eetbord:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mobilisatie bord:
Afbeelding

Alvast bedankt.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Ivo Wilms
Lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 22 okt 2006, 18:36
Locatie: St. Joost (Midden-Limburg)

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door Ivo Wilms »

Degene met dat bord uit Sittard ben ik ook al bezig geweest...
15-20 euro heb je 't goed betaald.
"Sankt Joost war schrecklich."
http://www.stichtingbergingstirlingw7630.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door S1991 »

Ivo Wilms schreef:Degene met dat bord uit Sittard ben ik ook al bezig geweest...
15-20 euro heb je 't goed betaald.
Ah oke, kijk dat wist ik niet.
Hmmm, ik zal het er eens met hem morgen over hebben kijken of hij dat voor mij wilt doen. Tegen mij zei die wel dat hij een Duitser had die 80 euro wou geven, maja, hij wou het liever in Limburg houden.
Alvast bedankt.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door Kugelblitz »

€30,- voor dat bo9rd is wel erg veel... €15,- tot €20,- is inderdaad wel de max!
Deze dingen worden niet echt veel nagemaakt, omdat ze niet veel waarde hebben en genoeg origineel aanbod is om de vraag te verzadigen... Ook is er niet zovel vraag naar, aangezien het niet zulke bijzondere items zijn.
Ligt er maar net aan of die €10,- extra het je waard zijn, omdat het uit Sittard komt...

Dat andere mobilisatiebord ken ik niet, maar dat de verkoper slechts €12,50 vraagt zegt al dat het niet veel waard is... Als het veel voor je betekent is €12,50 niet veel geld en duurder zullen ze sowieso niet zijn...

Groetjes, Kugelblitz! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door Rick de G. »

Omgitsme, als jij het mobilisatiebord niet overneemt, laat dan even wat weten.
Ik zou het graag in de collectie van stichting Oorlogsdocumentatie Weert i.o. willen plaatsen.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door patrickh »

Hier staat er nog 1 te koop;

http://link.marktplaats.nl/218252317

Komen redelijk vaak voorbij op MP.

gr.Patrick
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door S1991 »

Rick de G. schreef:Omgitsme, als jij het mobilisatiebord niet overneemt, laat dan even wat weten.
Ik zou het graag in de collectie van stichting Oorlogsdocumentatie Weert i.o. willen plaatsen.
Hoi Rick,

Die link wat Patrick plaatste was in ieder geval niet die van de verkoper waar ik contact mee heb. Dus als je die verkoper mailt heb je misschien kans er op.
Als het niet lukt, en ik heb dat bord gekocht en ik wil het ooit verkopen ben jij de eerste die het hoort.

Grt,
Silvano
Kugelblitz schreef:€30,- voor dat bo9rd is wel erg veel... €15,- tot €20,- is inderdaad wel de max!
Deze dingen worden niet echt veel nagemaakt, omdat ze niet veel waarde hebben en genoeg origineel aanbod is om de vraag te verzadigen... Ook is er niet zovel vraag naar, aangezien het niet zulke bijzondere items zijn.
Ligt er maar net aan of die €10,- extra het je waard zijn, omdat het uit Sittard komt...

Dat andere mobilisatiebord ken ik niet, maar dat de verkoper slechts €12,50 vraagt zegt al dat het niet veel waard is... Als het veel voor je betekent is €12,50 niet veel geld en duurder zullen ze sowieso niet zijn...

Groetjes, Kugelblitz! :)
Hallo Kugelblitz,

Bedankt voor je reactie. Ja inderdaad 30 euro is inderdaad wel redelijk veel voor het bord. Maar i

Ik zal morgen eens praten met de verkoper omdat ik bij hem langs ga. Eens kijken of hij het toch voor mij voor die prijs wat het eigenlijk waard is. Maar die €10 extra zou voor mij eigenlijk geen probleem zijn aan gezien het toch uit de buurt is en dan ben ik zeker bereid om wat meer te geven.
Het mobilisatiebord is inderdaad niet erg duur.
Allemaal alvast bedankt.

Mvg,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door patrickh »

Daarom had ik de link ook gepost,zag aan de foto dat t een andere was,ik wil niet onder iemand anders zijn duiven schieten!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door S1991 »

Ik wil jullie even laten weten dat het Duits eetbord nu in mijn bezit is.

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door rutger »

omgitsme schreef:Ik wil jullie even laten weten dat het Duits eetbord nu in mijn bezit is.

Grt,
Silvano
Kun je daar voortaan je bammetje op smeren... :bonk:
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Waarde Duits eetbord+mobilisatie bord

Bericht door S1991 »

rutger schreef:
omgitsme schreef:Ik wil jullie even laten weten dat het Duits eetbord nu in mijn bezit is.

Grt,
Silvano
Kun je daar voortaan je bammetje op smeren... :bonk:
Ja, wie weet.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie