Beurzen ?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Beurzen ?

Bericht door Jan Klaassen »

Hallo mensen!

Ik heb op het internet meerdere militaria beurzen gezien; Duiven, Huizen, Antwerpen, Ciney en Breda.
Wie kan uit eigen ervaring wat vertellen over 1 of meerdere van deze beurzen...? Welke is echt de moeite waarde en welke niet?
En zijn ze ook geschikt voor een beginnend verzamelaar?

Alvast bedankt,
Jan Klaassen
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Beurzen ?

Bericht door johan willaert »

Voor een beginnend verzamelaar zijn alle beurzen goed omdat ze je de kans geven om een massa materiaal te zien, bekijken en het onderscheid te leren maken tussen origineel en fake.
Je blijft ook contact houden met de gangbare prijzen en het geeft je de kans om andere (meer ervaren) verzamelaars te leren kennen.
Zeker als je begint is het belangrijk dat je zoveel mogelijk militaria door je handen kan laten gaan om kennis op te doen.

Daarnaast moet je op de meeste beurzen geen mirakels verwachten.... Je kan al eens geluk hebben, maar in veel gevallen komt wat aangeboden wordt door handelaren van internet af.
Eens je de kennis hebt kan je die tussenstap vermijden en zelf op internet kopen...

Johan
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Beurzen ?

Bericht door Jan Klaassen »

Wonderen verwacht ik toch niet...jammer natuurlijk XD
Maar een beurs of een markt is toch leuker en sfeervoller dan een internet-koop vind ik...
Iemand een van deze beurzen bezocht?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Beurzen ?

Bericht door JimK »

Ik bezoek ze bijna allemaal wel. En er zijn er nog veel meer :mrgreen:
Beurzen zijn zeker de moeite waard.

Veel handel bij handelaren komt particulier weg of van vlooienmarkten.
Als je eenmaal kennis hebt kun je het zelf op markten en/of particulier gaan zoeken.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Beurzen ?

Bericht door Jan Klaassen »

Maar is het als beginnend verzamelaar (met doelen jawel ;)) toch wel handig dan...of is het beter om op internet en vlooienmarkten te beginnen?

Klaassen, Jan Klaassen
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Beurzen ?

Bericht door JimK »

Begin maar op beurzen. Op internet wordt je ook zo opgelicht, kan op een beurs ook. Maar er zijn ook genoeg betrouwbare handelaren, met al dan niet een niet goed geld terug regeling. En via beurzen en contacten kun je meer kennis op doen. Later kun je er dan zelf op uit.

Gr. Jim
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Beurzen ?

Bericht door coco »

Ik verkies ook beurzen voor internet, ook omdat je goede contacten opbouwd en het veel gezelliger is!
Ervaringen heb ik nog niet zoveel ben nog maar naar 4 verschillende beurzen geweest:
Breda, Kleine maar leuke beurs, is voor mij lekker dichtbij dus groote maakt me niet zo erg uit, maar als je ver moet reizen niet echt de moeite waard.
Duiven, Gemiddeld grote beurs, en het is er altijd super gezellig, zeker de moeite waard!
La Gleize, Grote (imo hele grote) beurs die ook zeker de moeite waard is!
Antwerpen, Gemiddeld grote beurs, ben er nog maar 1 keer geweest, maar goede ervaringen dus wel de moeite waard.

mvg,

coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Beurzen ?

Bericht door Jan Klaassen »

Bedankt ;) Ik wil eigenlijk wel naar die in Antwerpen...alleen omdat er niets over te vinden viel vroeg ik het hier eerst maar even... XD
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Beurzen ?

Bericht door michiel01 »

antwerpen is wel de moeite waard, zeker als je een beetje in de buurt woont is het wel een beurs die ik aan te raden vindt.

Niet te klein, groot aanbod (Duits, naslagwerken, daar let ik in ieder geval op) en er hangt altijd wel een gemoedelijke sfeer, komt altijd bekenden tegen.

ik vindt antwerpen wel een aanrader, daar staat tegenover dat ik verder alleen naar Breda en duiven ben geweest, dat ter vergelijking.
Gebruikersavatar
Jan Klaassen
Lid
Berichten: 3667
Lid geworden op: 25 jan 2009, 21:01
Locatie: Middelburg

Re: Beurzen ?

Bericht door Jan Klaassen »

Iemand al eens in Ciney geweest? Lijkt me erg groot daar...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Beurzen ?

Bericht door Nico Roelofs »

Jan Klaassen schreef:Iemand al eens in Ciney geweest? Lijkt me erg groot daar...
Denk dat de meeste hier op het forum daar al wel een keer zijn geweest! En ja het is groot daar!
Plaats reactie