Weet iemand toevallig in welke auto Rauter reed ten tijde van de "aanslag"?
We hebben het over deze BMW:
Rauter's automobiel
- Rick de G.
- Lid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
- Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop
- roadmaster
- Lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:26
- Locatie: Someren
Re: Rauter's automobiel
Lijkt me een BMW van het type 327.
Voorzien van een ''straight six'' ohv en 1971cc met 2 solex carbs topsnelheid 115 km/uur
greetz roadmaster
Voorzien van een ''straight six'' ohv en 1971cc met 2 solex carbs topsnelheid 115 km/uur
greetz roadmaster
be prepared & drive alert
- Rick de G.
- Lid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
- Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop
Re: Rauter's automobiel
Roadmaster, bedankt voor je reactie.
Uitgaande van je naam neem ik aan dat hier je interesse ook ligt?
Via Google kwam ik terecht via verscheidene BMW databases, zat ik er met de BMW-326 toch niet zo ver langs, zeker na deze foto niet:
Het enige verschil wat ik kon vinden was de voorbumper die uit 2 delen i.p.v. 1 bestond
Ook kwam ik de BMw-321 tegen, wat is het verschil tussen die en de 326?
Uitgaande van je naam neem ik aan dat hier je interesse ook ligt?
Via Google kwam ik terecht via verscheidene BMW databases, zat ik er met de BMW-326 toch niet zo ver langs, zeker na deze foto niet:
Het enige verschil wat ik kon vinden was de voorbumper die uit 2 delen i.p.v. 1 bestond
Ook kwam ik de BMw-321 tegen, wat is het verschil tussen die en de 326?
Grenadier Markus Schenk
- roadmaster
- Lid
- Berichten: 98
- Lid geworden op: 29 nov 2006, 16:26
- Locatie: Someren
Re: Rauter's automobiel
Inderdaad interesse ligt ook bij rijdend materiaal...
Voor zover mij bekend beschikt de BMW 327,over 55 Pk t.o.v de BMW 326 met 50 Pk
Over de 321 weet ik dat die bekend stond als 2 deurs ''close coupled sports saloon''
De gedeelde bumpers zag je vaker, voordeel bij botsing hoefde men vaak maar een helft te vervangen...*
Via Google vind je trouwens ook veel info en mooie plaatjes van deze types.
(*Hollandse uitvinding??? )
Voor zover mij bekend beschikt de BMW 327,over 55 Pk t.o.v de BMW 326 met 50 Pk
Over de 321 weet ik dat die bekend stond als 2 deurs ''close coupled sports saloon''
De gedeelde bumpers zag je vaker, voordeel bij botsing hoefde men vaak maar een helft te vervangen...*
Via Google vind je trouwens ook veel info en mooie plaatjes van deze types.
(*Hollandse uitvinding??? )
be prepared & drive alert
- Rick de G.
- Lid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
- Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop
Re: Rauter's automobiel
Die Hollanders...
Ik Google me suf, maar wat me nog laat twijfelen is het feit dat de 321 een doorlopende bumper heeft, en de andere types niet.
Werden stafauto's verbouwd of iets dergelijks?
Nu ben ik op zoek naar een e-mailadres van BMW, helaas zijn ze erg slecht in het duidelijk plaatsen van contactinformatie.
Ik Google me suf, maar wat me nog laat twijfelen is het feit dat de 321 een doorlopende bumper heeft, en de andere types niet.
Werden stafauto's verbouwd of iets dergelijks?
Nu ben ik op zoek naar een e-mailadres van BMW, helaas zijn ze erg slecht in het duidelijk plaatsen van contactinformatie.
Grenadier Markus Schenk
- Rick de G.
- Lid
- Berichten: 640
- Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
- Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop
Re: Rauter's automobiel
Dat ging makkelijk!
Sehr geehrter Herr de Geest,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Bei dem Wagen handelt es sic um einen BMW 321, eine Weiterentwicklung des BMW 320. Zwischen 1938 und 1941 wurden insgesamt 7.851 BMW 321 gebaut, und zwar als Kabriolett (siehe Bild) und als Limousine. Für weitere Informationen und Bilder empfehle ich Ihnen unsere Website http://www.bmw-konzernarchiv.de.
Wir hoffen, Ihnen damit weitergeholfen zu haben.
Mit freundlichen Grüßen
Andreas Harz
De meegestuurde bijlage:
En een bedankje:
Sehr geehrter Herr Harz,
Ich danke Sie für Ihrer baldigen Antwort, mit viel Interesse hab ich alles gelesen.
Die Website ist auch sehr nützlich!
Entschuldigen Sie mir für mein slechtes Deutsch.
Vielen Dank für Ihre Mühe!
Mit herzlichen Grüßen,
Rick de Geest
Een BMW 321 cabriolet dus!
Sehr geehrter Herr de Geest,
vielen Dank für Ihre E-Mail.
Bei dem Wagen handelt es sic um einen BMW 321, eine Weiterentwicklung des BMW 320. Zwischen 1938 und 1941 wurden insgesamt 7.851 BMW 321 gebaut, und zwar als Kabriolett (siehe Bild) und als Limousine. Für weitere Informationen und Bilder empfehle ich Ihnen unsere Website http://www.bmw-konzernarchiv.de.
Wir hoffen, Ihnen damit weitergeholfen zu haben.
Mit freundlichen Grüßen
Andreas Harz
De meegestuurde bijlage:
En een bedankje:
Sehr geehrter Herr Harz,
Ich danke Sie für Ihrer baldigen Antwort, mit viel Interesse hab ich alles gelesen.
Die Website ist auch sehr nützlich!
Entschuldigen Sie mir für mein slechtes Deutsch.
Vielen Dank für Ihre Mühe!
Mit herzlichen Grüßen,
Rick de Geest
Een BMW 321 cabriolet dus!
Grenadier Markus Schenk