Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

tiger schreef:http://www.2dehands.be/originele-luftsc ... m&start=21

Deze is origineel hoor !! :+

Laurens

Is zeker origineel,alleen geen Luftschutz,weet niet meer precies of t een soort BB of EOD is.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Westwall »

patrickh schreef:
tiger schreef:http://www.2dehands.be/originele-luftsc ... m&start=21

Deze is origineel hoor !! :+

Laurens

Is zeker origineel,alleen geen Luftschutz,weet niet meer precies of t een soort BB of EOD is.
Ik dacht ook al aan Burger Bescherming....
Gebruikersavatar
tiger
Lid
Berichten: 127
Lid geworden op: 25 jun 2008, 17:39
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door tiger »

Oeps :/

Nu, het was alleszins geen luftschutz ! :lol:

Laurens
pwpv
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 21:18

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door pwpv »

magicdutchmen schreef:Afbeelding
Betreffende verkoper: voor40
e-mail: deze_test@hotmail.com
naam: Kees
Was toch zeer kwaad over het feit dat ik in zijn inziens een onzin bod had gedaan.
Ja het bod was onder de standaard prijs, maar dat gebeurd toch elke dag op marktplaats.
Ik raad het niemand aan om uberhaupt zaken met deze man te doen.
Ondanks dat jou post al ongeveer 1,5 jaar oud is op dit moment, wil ik toch even reageren.

ik vind het hoogst kinderachtig dat je op deze manier je teleurstelling kenbaar maakt. Je verwijt de beste man dat deze niet netjes heeft gereageerd op je bod
van wel 50 hele euro's. Je plaatst je op deze manier in hetzelfde hokje als deze niet aardige adverteerder. Wie zijn reactie ik me overigens ergens wel kan voorstellen, laten we eerlijk zijn 50 euro is echt onredelijk, mede als de beste man al via de advertentie beschrijving laat weten niet gediend te zijn van bieders die niet serieus zijn.

Heeft deze meneer je opgelicht? Belazerd? Nee, hij heeft op een mindere manier laten weten dat je bod bij lange na niet voldoende is, dat is totaal geen reden deze meneer hier een beetje publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Je mag je net zo schamen als de adverteerder Magicdutchmen!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Waarschijnlijk ben jij 'meneer de verkoper' en ik snap echt niet waarom je een 1,5 jaar oude post ga quoten, net of je daar nog je recht mee krijgt :frownno:

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
pwpv
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 21:18

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door pwpv »

Helaas trek je een verkeerde conclusie, ik moet bekennen dat het voor de hand zou liggen maar helaas.
En recht krijgen? Ik geloof dat duidelijk mag zijn dat het daar niet om draait, helemaal omdat ik de adverteerder niet ben.
Ik kwam toevallig langs dit topic op zoek naar informatie over een bepaalde verkoper. Maar wat doet dat er toe.

Ik vind het gewoon onnodig en niet netjes om iemand met mailadres naam etc op een publiek iets als een forum te plaatsen, terwijl het enige
dat diegene gedaan heeft is niet zo leuk reageren op een laag bod. In mijn ogen ga je dan wel een beetje ver.

Heeft deze verkoper je nu opgelicht, bedrogen of weet ik op wat voor manier verzaakt, is dat een ander verhaal.
Dat is de discussie die ik wil aanzwengelen, of het feit dan in jou ogen een jaar over datum is, prima. Gelukkig heb je wel de moeite genomen om te reageren.
Doel bereikt, Dank daarvoor!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Tja, als je verkoper niet bent had je dit ook makelijk af kunnen handelen via PB lijkt mij zo, en niet perse een hele discussie eromheen vormen, er zijn al genoeg ruzie's geweest afgelopen weken om mindere dingen.
Het was ook niet mijn bedoeling te oordelen of te vooroordelen, al kwam dit misschien wel zo over, maar ik blijf bij mijn punt een post van 1,5 jaar geleden omhoog halen hebben we hier weinig aan omdat dit topic daar niet over gaat, maar gewoon over fake zooi die als origineel wordt aangeboden,en waar soms om te lachen en soms om te huilen valt :wink:

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
pwpv
Lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2008, 21:18

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door pwpv »

No hard feelings hoor.
Je hebt daar inderdaad een punt :) (ik denk dat we die beiden hebben). En wat de ruzies en de post van Magicdutchmen betreft het volgende: alles valt en staat met een beetje respect iets waar ik een beetje op doelde met mijn reactie op het bericht. En ben van mening dat iemand op deze manier in het licht zetten dus niet van toegevoegde waarde is.

Ik ben zelf al een wat oudere verzamelaar en heb het laatste jaar veel vervelende ervaringen op met name marktplaats gehad, zowel als verkopende als kopende partij.
ik vind het jammer en het een beetje afdoen aan het plezier dat deze hobby voor mij en velen oplevert kan opleveren.
Lachen/Huilen met ebay en marktplaats dus ;).

Hoop dat je de achterliggende gedachte nu een beetje snapt.

Groet
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door coco »

Ja ik snap je punt, en persoonlijk vind ik het ook niet kunnen dat iemand met naam toenaam email adres endergelijke zomaar aan de schandpaal moet worden gespijkert.
Maar het had via PB gekunt, daar blijf ik bij :P

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Westwall »

coco schreef:Ja ik snap je punt, en persoonlijk vind ik het ook niet kunnen dat iemand met naam toenaam email adres endergelijke zomaar aan de schandpaal moet worden gespijkert.
Maar het had via PB gekunt, daar blijf ik bij :P

mvg,
coco
Helemaal mee eens
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Ik ben het helemaal met pwpv eens. Uit de advertentie wordt duidelijk dat deze verkoper niet van onzinbieders houdt, vervolgens plaats je precies zo'n bod en dan ga je schijnheilig beweren dat het een slechte verkoper is. En dan ook nog zijn contactgegevens publiceren. Dat doe ik nog niet eens bij iemand met wie ik een ronduit slechte ervaring had (zie hierboven). We zijn toch allemaal volwassen (of in ieder geval de meesten van ons), gedraag je daar ook naar. Waarom plaats je überhaupt zo'n laag bod? Je weet toch dat je het artikel daar niet voor zult kunnen krijgen?

Zelf wordt ik ook schijtziek van alle onzinbieders op MP, mensen die niet meer reageren na te hebben toegezegd te zullen betalen en dubbeltjeszeikers. Dat is ook de reden dat ik helemaal ga stoppen met MP. Op eBay betaal je dan wel, maar het bespaart je een hoop ergernis.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door magicdutchmen »

Blijf bij mijn standpunt inzake die helm. Ga je niet akkoord met het bod dan is dat prima, maar ga dan vervolgens niet je ergernis uiten over een te laag bod. Respect daar gaat het om, en in dit geval heb ik dat als bieder niet gekregen. Wat kan ik als verkoper dan nog voor goeds van die man verwachten. Dat mag weleens kenbaar gemaakt worden vind ik. Iedereen denk tegenwoordig alles maar te kunnen zeggen via internet.
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Rick de G. »

Veel verkopers zetten de laatste tijd in hun advertentie:
"Mails vragend om een prijsopgaaf worden genegeerd."

Als ik niet weet wat het ding waard is, en ik denk, laat ik € 50,- bieden, dan is dat toch meer dan redelijk?

Vroeger kon je op Marktplaats nog gezellig kopen, nu is het allemaal zo vijandig en moeilijk geworden.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
Jurrie
Moderator
Moderator
Berichten: 1947
Lid geworden op: 05 jan 2004, 23:09

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Jurrie »

magicdutchmen schreef:Blijf bij mijn standpunt inzake die helm. Ga je niet akkoord met het bod dan is dat prima, maar ga dan vervolgens niet je ergernis uiten over een te laag bod. Respect daar gaat het om, en in dit geval heb ik dat als bieder niet gekregen. Wat kan ik als verkoper dan nog voor goeds van die man verwachten. Dat mag weleens kenbaar gemaakt worden vind ik. Iedereen denk tegenwoordig alles maar te kunnen zeggen via internet.
Tip: lees de post van Auke nog eens door hierboven.

Greetz,

Jurrie
Gebruikersavatar
zundapp
Lid
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 okt 2006, 19:28
Locatie: Zeeland
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door zundapp »

Deze is ook leuk,

http://link.marktplaats.nl/226884937

Zo zeldzaam kom je ze nooit meer tegen!!

Kopen dus :lol:
Altijd intressen in sumpftarn collectie.
http://www.diekrieg.tk
Plaats reactie