dolk

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door S1991 »

Ik zou graag van jullie willen hoor hoe jullie kunnen zien dat de dolken replica zijn. Zo hebben andere mensen er ook weer wat aan, lijkt mij?

Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: dolk

Bericht door koen »

omgitsme schreef:Ik zou graag van jullie willen hoor hoe jullie kunnen zien dat de dolken replica zijn. Zo hebben andere mensen er ook weer wat aan, lijkt mij?

Grt,
Silvano
Staan genoeg goede op internet, kijk en vergelijk...
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: dolk

Bericht door jeroen wo2 »

omgitsme schreef:Ik zou graag van jullie willen hoor hoe jullie kunnen zien dat de dolken replica zijn. Zo hebben andere mensen er ook weer wat aan, lijkt mij?

Grt,
Silvano
Boeken, Boeken en nog is boeken :mrgreen:
Never Back Down
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door S1991 »

jeroen wo2 schreef:
omgitsme schreef:Ik zou graag van jullie willen hoor hoe jullie kunnen zien dat de dolken replica zijn. Zo hebben andere mensen er ook weer wat aan, lijkt mij?

Grt,
Silvano
Boeken, Boeken en nog is boeken :mrgreen:
Klopt helemaal Jeroen ! Maar aangezien ik geen Duits verzamelaar ben en als specifiek zijnde Dolken, zal ik daar geen boeken overkopen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: dolk

Bericht door jeroen wo2 »

Als jij je niet interesseert voor duitse militaria dan hoef jij het verschil toch niet te kunnen zien? :wink:
Never Back Down
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door JimK »

jeroen wo2 schreef:Als jij je niet interesseert voor duitse militaria dan hoef jij het verschil toch niet te kunnen zien? :wink:
haha....

Kijk naar de verschrikkelijke details, De SS is echt om van te huilen. De LW is ook al niet al te best. En het HJ mes ziet er van deze afstand nog niet zo beroerd uit (de schede is wel droevig). Maar het zijn alle drie gewoon standaard repro's die niet echt in de buurt van origineel komen.....
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door S1991 »

jeroen wo2 schreef:Als jij je niet interesseert voor duitse militaria dan hoef jij het verschil toch niet te kunnen zien? :wink:
Klopt, maar misschien wel voor andere mensen die er in geïnteresseerd zijn snap je :wink:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: dolk

Bericht door coco »

omgitsme schreef:
jeroen wo2 schreef:Als jij je niet interesseert voor duitse militaria dan hoef jij het verschil toch niet te kunnen zien? :wink:
Klopt, maar misschien wel voor andere mensen die er in geïnteresseerd zijn snap je :wink:
Die moeten dan toch gewoon de boeken kopen ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: dolk

Bericht door SiNiStEr »

coco schreef:
omgitsme schreef:
jeroen wo2 schreef:Als jij je niet interesseert voor duitse militaria dan hoef jij het verschil toch niet te kunnen zien? :wink:
Klopt, maar misschien wel voor andere mensen die er in geïnteresseerd zijn snap je :wink:
Die moeten dan toch gewoon de boeken kopen ;)
Reactie waar die jongen niks aan heeft. Help hem gewoon aan dat antwoord. Je kunt als verzamelaar niet alle boeken (over alle onderwerpen) in je bezit hebben en als iets niet je verzamelgebied is maar je krijgt het onverwachts via familie of kennissen in handen dan kun je toch nog wel willen weten hoe of wat. In zo'n geval zet je het dus op een forum als dit. Heel logisch toch? ;)
Volgens mij willen een aantal mensen er zich hier wat te makkelijk vanaf maken. Uiteraard zijn er originelen op het internet te vinden maar dan moet je ze ook wel WETEN te vinden. Dat is nogal lastig hé als je het verschil niet kent tussen origineel en fake en als je dus niet weet waar je op moet letten. :shocked:
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door S1991 »

SiNiStEr schreef:Reactie waar die jongen niks aan heeft. Help hem gewoon aan dat antwoord. Je kunt als verzamelaar niet alle boeken (over alle onderwerpen) in je bezit hebben en als iets niet je verzamelgebied is maar je krijgt het onverwachts via familie of kennissen in handen dan kun je toch nog wel willen weten hoe of wat. In zo'n geval zet je het dus op een forum als dit. Heel logisch toch? ;)
Volgens mij willen een aantal mensen er zich hier wat te makkelijk vanaf maken. Uiteraard zijn er originelen op het internet te vinden maar dan moet je ze ook wel WETEN te vinden. Dat is nogal lastig hé als je het verschil niet kent tussen origineel en fake en als je dus niet weet waar je op moet letten. :shocked:
Inderdaad, maar goed. Aangezien dolken niet mijn verzamelgebied is heb ik er inprincipe niks aan. Maar een beginnende verzamelaar die pas hier komt wel, aangezien die normaal nog geen boeken hebben.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: dolk

Bericht door Edgar »

Dan moeten ze maar zelf onderzoek doen of wel boeken kopen, zo niet, eigen schuld dat ze dan een miskoop doen. Zo heb ik 't ook gedaan als beginnend verzamelaar...
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: dolk

Bericht door jeroen wo2 »

omgitsme schreef:Maar een beginnende verzamelaar die pas hier komt wel, aangezien die normaal nog geen boeken hebben
Een beginnend verzamelaar moet zich helemaal niet bezig houden met SS dolken zonder dat ze boeken hebben.
Never Back Down
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Re: dolk

Bericht door dutchknive »

SS dolk: replica van een super zeldzame dolk, de bewerkingen zijn te grof, het hout( vermoedelijk kunststof) handvat ook, beter nog wat foto's van het merk (andere kant lemmet) plaatsen.

HJ: duidelijk nieuw leer, big lip aan de schede, en de HJ diamant lijnt op met het raster van het handvat, dit hoort niet.

LW: een duidelijk voorbeeld: In het midden van het lemmet versierselen, vreemde vorm handvat, plus windsels, het zou me niet verbazen dat in het merk Berlin voorkomt.(foto) is handig, leert de rest ook van.
rood
Lid
Berichten: 926
Lid geworden op: 19 jul 2006, 15:50
Locatie: Dirksland

Re: dolk

Bericht door rood »

dutchknive schreef:SS dolk: replica van een super zeldzame dolk, de bewerkingen zijn te grof, het hout( vermoedelijk kunststof) handvat ook, beter nog wat foto's van het merk (andere kant lemmet) plaatsen.

HJ: duidelijk nieuw leer, big lip aan de schede, en de HJ diamant lijnt op met het raster van het handvat, dit hoort niet.

LW: een duidelijk voorbeeld: In het midden van het lemmet versierselen, vreemde vorm handvat, plus windsels, het zou me niet verbazen dat in het merk Berlin voorkomt.(foto) is handig, leert de rest ook van.
De eerste nuttige reply in dit topic. Bedankt voor deze info!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: dolk

Bericht door JimK »

dutchknive schreef:SS dolk: replica van een super zeldzame dolk, de bewerkingen zijn te grof, het hout( vermoedelijk kunststof) handvat ook, beter nog wat foto's van het merk (andere kant lemmet) plaatsen.

HJ: duidelijk nieuw leer, big lip aan de schede, en de HJ diamant lijnt op met het raster van het handvat, dit hoort niet.

LW: een duidelijk voorbeeld: In het midden van het lemmet versierselen, vreemde vorm handvat, plus windsels, het zou me niet verbazen dat in het merk Berlin voorkomt.(foto) is handig, leert de rest ook van.
Dat handvat van de SS dolk is kunstof. Dit is de meest voorkomende repro en een betere foto zal je alleen maar meer doen huilen. :wink:

En de LW dolk, als jij met Berlin hetzelfde bedoelt als ik dan is deze dok daar een te slechte repro voor. Bij de bekende berlin repro's van vlak na de oorlog zijn de details etc zo goed, dat de meeste verzamelaars er in zullen trappen zodra je er een goed lemmet op zet.
Plaats reactie