ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door robbiexaan »

Ik ben onlangs een mooie ORIGINELE SS DD M40 helm tegen gekomen
Deze heeft een gouden gloed over het SS decal.

Deze wil ik graag aan jullie laten zien!


Bezoek ook eens mijn website-->
http://www.helmetsoftheworld.webs.com

groeten robbie
Laatst gewijzigd door robbiexaan op 07 feb 2009, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door Veltro »

Hallo Robbie,

Kan je mij wat extra duidelijke foto's bezorgen van de helm welke je bestempeld als: "Bulgarije na oorlogs camo helm".

Veltro
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door robbiexaan »

Veltro schreef:Hallo Robbie,

Kan je mij wat extra duidelijke foto's bezorgen van de helm welke je bestempeld als: "Bulgarije na oorlogs camo helm".

Veltro
het is geloof ik een M51

groeten robbie

bekijk ook eens mijn website-->
http://www.helmetsoftheworld.webs.com
Laatst gewijzigd door robbiexaan op 07 feb 2009, 01:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door Westwall »

Mooie SS helm,
Fahne Hoch op de achergrond :+
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door JimK »

Kun je ook eens wat betere foto's plaatsen van die FJ helm. Ik heb bij deze foto's sterk mijn twijfels, maar kan er ook niet veel van zien.

En als je een helm wilt verkopen voor zoveel geld, dan zijn goede foto's toch wel het minste. Mijn vraag dus, zou je scherpe close-ups van die SS decals kunnen maken of plaatsen? En zit dat leer origineel om die ring van het binnenwerk en zit dat binnenwerk origineel in die pot, de nieten lijken niet te matchen met de rest van de verf op de pot.
Ik denk dat het om een replica gaat. Een M40 dubbel decal SS is bijna onmogelijk om te vinden, het kan wel. Maar gezien deze hele combinatie geeft het mij geen goed gevoel. Graag betere foto's dus.

Alvast bedankt.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door Westwall »

mgschutze schreef:Kun je ook eens wat betere foto's plaatsen van die FJ helm. Ik heb bij deze foto's sterk mijn twijfels, maar kan er ook niet veel van zien.

En als je een helm wilt verkopen voor zoveel geld, dan zijn goede foto's toch wel het minste. Mijn vraag dus, zou je scherpe close-ups van die SS decals kunnen maken of plaatsen? En zit dat leer origineel om die ring van het binnenwerk en zit dat binnenwerk origineel in die pot, de nieten lijken niet te matchen met de rest van de verf op de pot.
Ik denk dat het om een replica gaat. Een M40 dubbel decal SS is bijna onmogelijk om te vinden, het kan wel. Maar gezien deze hele combinatie geeft het mij geen goed gevoel. Graag betere foto's dus.

Alvast bedankt.

Gr. Jim
Ik vind de decals toch wel heel erg oud uit zien met die gele gloed erzo over, maar ik weet niet zeker.....
Maar ik ben niet zo zeker over het binnenwerk, misschien daar ook een paar detail-foto's van?
Gebruikersavatar
mtdr
Lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 01 jan 2008, 21:43
Locatie: Gld

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door mtdr »

Westwall schreef:
mgschutze schreef:Kun je ook eens wat betere foto's plaatsen van die FJ helm. Ik heb bij deze foto's sterk mijn twijfels, maar kan er ook niet veel van zien.

En als je een helm wilt verkopen voor zoveel geld, dan zijn goede foto's toch wel het minste. Mijn vraag dus, zou je scherpe close-ups van die SS decals kunnen maken of plaatsen? En zit dat leer origineel om die ring van het binnenwerk en zit dat binnenwerk origineel in die pot, de nieten lijken niet te matchen met de rest van de verf op de pot.
Ik denk dat het om een replica gaat. Een M40 dubbel decal SS is bijna onmogelijk om te vinden, het kan wel. Maar gezien deze hele combinatie geeft het mij geen goed gevoel. Graag betere foto's dus.

Alvast bedankt.

Gr. Jim
Ik vind de decals toch wel heel erg oud uit zien met die gele gloed erzo over, maar ik weet niet zeker.....
Maar ik ben niet zo zeker over het binnenwerk, misschien daar ook een paar detail-foto's van?
Dat het decal er misschien oud uitziet, hoeft niet persé te zeggen dat het een orginele SS helm is.
Verzamel D-Day Soldbucher.
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door robbiexaan »

mgschutze schreef:Kun je ook eens wat betere foto's plaatsen van die FJ helm. Ik heb bij deze foto's sterk mijn twijfels, maar kan er ook niet veel van zien.

En als je een helm wilt verkopen voor zoveel geld, dan zijn goede foto's toch wel het minste. Mijn vraag dus, zou je scherpe close-ups van die SS decals kunnen maken of plaatsen? En zit dat leer origineel om die ring van het binnenwerk en zit dat binnenwerk origineel in die pot, de nieten lijken niet te matchen met de rest van de verf op de pot.
Ik denk dat het om een replica gaat. Een M40 dubbel decal SS is bijna onmogelijk om te vinden, het kan wel. Maar gezien deze hele combinatie geeft het mij geen goed gevoel. Graag betere foto's dus.

Alvast bedankt.

Gr. Jim
Beste Jim

Over de helmen,
ze zijn allebij 100% orgineel!!
Ze komen uit 1 van de grootste duitse helmen verzameling van nederland en verschillende
En Hele bekende helmenverzamelaars uit nederland hebben deze helm gezien en
bevestigd dat ze allebij 100% orgineel zijn!
Ik kan nu geen betere foto's maken ,omdat ik de helmen natuurlijk niet thuis heb liggen!
deze liggen veilig opgeborgen.

Ik heb nog wel wat closeups voor je gemaakt

ik zal binnenkort wel beter foto's maken voor je.
dan zal ik het overdag doen zodat je mijn flitser van mijn camera tm niet ziet.

En als je ze wil kopen mag je ze zelf bij mij komen bekijken !!!
100% garantie!!!! _/-\o_

Groeten robbie
Laatst gewijzigd door robbiexaan op 07 feb 2009, 01:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door Doornewaard »

Dan mag je zelfs bij je huiskomen?. Sorry, maar voor 5000 euro zou ik sowieso langskomen!.
Gebruikersavatar
magicdutchmen
Lid
Berichten: 408
Lid geworden op: 08 aug 2007, 19:09
Contacteer:

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door magicdutchmen »

Leuke website. Nu nog wellicht fatsoenlijke spelling :roll:
http://warhelmets.nl/
Op zoek naar Nederlandse helmen pre 40.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door S1991 »

Die SS Flyer wat je te koop aanbiedt voor €50,- hoe ben je er zo zeker van dat hij origineel is? Ik heb zelf ook zo eentje gehad en die bleek een na-oorlogse productie te zijn van 'Nederland in den Oorlog'.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
robbiexaan
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 29 okt 2008, 19:37

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door robbiexaan »

omgitsme schreef:Die SS Flyer wat je te koop aanbiedt voor €50,- hoe ben je er zo zeker van dat hij origineel is? Ik heb zelf ook zo eentje gehad en die bleek een na-oorlogse productie te zijn van 'Nederland in den Oorlog'.
Ik ga er van uit dat hij orgineel is.
Zo ken ik Nederland in den oorlog ook en deze is van veel dikker papier dan mijn flyer gemaakt.
Ook heb ik heb hem aan verschillende echte verzamelaars laten zien.
Als hij na oorlogs is hadden ze mij dat zeker wel verteld.

Ik geef er garantie op ,
dus als je hem koopt en je kan aantonen dat hij niet goed is
krijg je je geld natuurlijk terug.

groeten robbie :)
Gebruikersavatar
viny
Lid
Berichten: 1730
Lid geworden op: 05 sep 2006, 16:55

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door viny »

Sorry, maar voor een redelijk zeldzame SS DD M40 met beide 95% decals heb je je prijs netjes! Ook Je FJ helm zou ik het niet op wagen. :mrgreen:
'War is delightful for those who have not experienced it'
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4839
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 62 keer

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door patrickh »

De SS- flyer is 100% zeker reproductie,en komt idd uit Nederland in den oorlog.Is ook typisch dat deze gescheurd is,hebben ze bijna allemaal door uit het boek te halen (geniet).Is zelfs onwaarschijnlijk dat ie in zo'n kleine afmetingen is uitgebracht.
Bekend is dat ie is uitgebracht in 88,5 bij 57 cm.
Dat ie door diverse verzamelaars is goedgekeurd zegt me niets,daar er maar weinig POSTERverzamelaars met genoeg expertise zijn.
Heavy Fuel

Re: ORIGINELE DUBBEL DECAL SS HELM

Bericht door Heavy Fuel »

Zowel de SS helm en FJ helm zijn fake. Betere foto,s zullen dat bevestigen.

Mvg
Willem
Plaats reactie