Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzameling Omgitsme

Bericht door Edgar »

Waarom koop jij foto's van Mook e.d.? Dat past toch niet in je verzamelgebied..Wel in mijnes overigens.. Mooie foto.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme

Bericht door S1991 »

Bedankt Edgar !
Waarom ik foto's van Mook koop. Eenvoudig, Mook ligt in Limburg, en aangezien ik ook interesses krijg in Limburg tijdens de 2e Wereldoorlog koop ik ook foto's en dergelijke !
Mochten die foto's ooit weggaan dan hou ik je aanbevolen.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Panzer
Lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2009, 13:20

Re: Verzameling Omgitsme

Bericht door Panzer »

Ziet er goed uit hoor ! Vooral de foto's, altijd weer leuk om foto's te bezitten uit de eigen omgeving.
Ben benieuwd naar de pop als hij klaar is.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme

Bericht door S1991 »

Panzer schreef:Ziet er goed uit hoor ! Vooral de foto's, altijd weer leuk om foto's te bezitten uit de eigen omgeving.
Ben benieuwd naar de pop als hij klaar is.
Bedankt, ja is altijd wel leuk om foto's uit de eigen omgeving te hebben.
Ben ook benieuwd na hoe de pop is als hij klaar is haha.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Update 06-02-2009

Bericht door S1991 »

Hier de nieuwe aanwinsten van afgelopen weken.
AfbeeldingAfbeelding
M1 Carbine Pouch van de maker J.Q.M.D. uit 1942 in mint staat.

AfbeeldingAfbeelding
Een Duits eetbord wat achtergebleven is in een Duits Communicatie post op de weg van Susteren naar Sittard, bord zou gevonden zijn bij een Duitse officier die Heindrich O. zou heten.

Afbeelding
Aantal boeken:
The World War II GI: US Army Uniforms 1941-45 in Color Photograhps - Richard Windrow & Tim Hawkins
The War in Europe: From the Kasserine Pass to Berlin 1942-1945 - John P. Langellier
Patton's Third Army - Christopher J. Anderson
U.S. Army Uniforms of World War II - Shelby Stanton
Mini Guides Soldiers in Normandy: The Americans - Alexandre Thers
Mini Guides Normandy: The Breakout - Alexandre Thers

Binnenkort binnen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
2 originele foto's (genomen in België, november 1944, Ardennen) van Corporal Robert Gundlock (HQ 233rd Ord. Base Depot). Blijkbaar verstuurd als vroege kerstkaartjes voor zijn vriendin.

Afbeelding
Een foto van een Amerikaanse GI, beschreven met Joe Alks.

Afbeelding
Een foto van een Amerikaanse GI die waarschijnlijk in de 3rd Armored Division heeft gezeten. Volgens verkoper zat die foto bij een reeks foto's wat van de 3rd AD waren.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door Westwall »

Super collectie!
Vooral de GI met wollen jas vind ik prachtig. :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door S1991 »

Westwall schreef:Super collectie!
Vooral de GI met wollen jas vind ik prachtig. :)
Bedankt. Vond ik ook al haha, maar is nog niet helemaal compleet. Ben nog aan het wachten op een US sjaal en dan nog paar kleine dingetjes wat hem echt afmaken.
Maar op het moment staat een originele M1 helm boven op mijn lijst.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door jurgen »

Zet alvst een m1carbine bij op je lijstje, zo te zien is dat het wapen dat deze GI nodig heeft.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:Zet alvst een m1carbine bij op je lijstje, zo te zien is dat het wapen dat deze GI nodig heeft.
Klopt, deze GI heeft inderdaad een M1 Carbine om. Maar aangezien ik in Nederland woon en nog geen 18 ben, zit dat er nog niet in voor mij.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door jurgen »

Normaal gebruik ik dit woord niet, maar de wapenwet in NL is echt enorm k*t, zelfs de meest simpele vuurwapens worden er verkr*cht en de anderen mag je zelfs niet houden, en als je dan al een vergunning krijgt moeten ze in een kluis staan.
Moest ik in nederland wonen dan zou ik 2 keer nadenken voor ik verderging denk ik.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:Normaal gebruik ik dit woord niet, maar de wapenwet in NL is echt enorm k*t, zelfs de meest simpele vuurwapens worden er verkr*cht en de anderen mag je zelfs niet houden, en als je dan al een vergunning krijgt moeten ze in een kluis staan.
Moest ik in nederland wonen dan zou ik 2 keer nadenken voor ik verderging denk ik.
Ja, klopt. Geef je 100% gelijk, die wapenwet hier is inderdaad wel kl*te ja. Maar niks aan te doen helaas. Tenzij ze van Nederland een Republiek maken ipv een Monarchie :+
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door Frontovik »

Dan veranderd er alsnog geen zak ... :+
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door coco »

Frontovik schreef:Dan veranderd er alsnog geen zak ... :+
Nee idd :P
Koningshuis heeft allang geen macht meer, al zou het wel beter zijn voor de economie om koningshuis af te schaffen maar dat terzijde.

Ontopic: ziet er goed uit!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door S1991 »

Frontovik schreef:Dan veranderd er alsnog geen zak ... :+
Nou misschien wel, als er iemand aan de macht komt die het eens is met de verzamelaars :) :lol:
coco schreef:
Frontovik schreef:Dan veranderd er alsnog geen zak ... :+
Nee idd :P
Koningshuis heeft allang geen macht meer, al zou het wel beter zijn voor de economie om koningshuis af te schaffen maar dat terzijde.

Ontopic: ziet er goed uit!
Klopt, het koningshuis heeft allang geen macht meer ja. Maar nog, hun leven wel op het belastingsgeld van de burgers..
Bedankt ;) Jouw collectie ziet er anders ook niet slecht uit.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Verzameling Omgitsme Updated 06-02-2009

Bericht door Frontovik »

Ach het Koningshuis is leuk voor de Jappaners!

Ps; mooie foto van Corporal Robert Gundlock!
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Plaats reactie