Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Vaststellen van echtheid en de waarde van asmogendheden militaria
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door patrickh »

Petje af,zeer tijdrovende restauratie,prima werk!

Heb nog 1 foto gevonden,maar weet niet zeker of t een zaklamp is,wat de man draagt...
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hi patrickh
Dank je voor het compliment . :wink: .het valt best mee deze restauratie ik heb het natuurlijk al vaker gedaan, .ik ben er van middagca 2 uur mee bezig geweest vanavond even spuiten morgen klaar ca 3 uur werk totaal mee bezig geweest valt best mee toch.

Bedankt voor de fraaie foto wederom een Daimon Telko Trio deze herken je altijd gelijk..bijgaand hetzelfde model de meest bekendste Daimon zaklamp voor de Wehrmacht samen met de 2233 fraaie lampen zijn het.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 08 mar 2009, 13:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door patrickh »

Een geoefend oog ziet t meteen,super!
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

dag Custom :)

wat bent u toch een handige harry,ik vind dit VAKMANSCHAPmen pet af voor u _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ ,ik ben benieuwd naar het resultaat morgen

grts bruno
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Dank je bruno..graag gedaan ik hoop dat een ieder hier iets van kan opsteken.Morgen in de slotfase kun je pas goed zien wat er veranderd is aan deze oeroude Pertrix staaflamp en dat het zeker de moeite waard was,ik heb nu al een geïnteresseerde voor deze lamp maar ik wil er zelf nog een tijdje van genieten :wink:
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Zo zal mij eigen zelf maar even feliciteren met het kijkcijfer van 30,000 bezoekers op mij zaklampen forum _/-\o_ _/-\o_ op naar de 50,000. :lol:
Elke oorlog is er een teveel !
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

hoi Custom,gefeliciteerd,ik zal proberen er mee aan te werken om aan die 50000 te geraken :) :) :)

groetjes bruno
BRUNO FRANCK
Lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 apr 2007, 14:22
Locatie: Merksem - Antwerpen

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door BRUNO FRANCK »

HOI ZAKLAMPEN VERZAMELAARS

DE DAIMON TELKO TRIO IN MINDSTAAT ZYN BINNEN

IK KAN ZE VAN DE HAND DOEN AAN 85 EURO VERZENDING IN NEDERLAND EN BELGIE INBEGREPEN

DIT IS DE LINK WAAR ZE TE KOOP STAAN http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=338167

WIL JE FOTOS MAILEN MAG OOK

bruno.franck@telenet.be



IK HEB ER NOG EEN 6 TAL TE KOOP

grts bruno
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door JimK »

@ Custom, Gefeliciteerd met de views!!! :wink:

En mijn complimenten wat betreft de restauratie, is echt super geworden _/-\o_ _/-\o_
rugby
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 30 okt 2005, 19:55
Ontvangen: 1 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door rugby »

patrickh schreef:Petje af,zeer tijdrovende restauratie,prima werk!

Heb nog 1 foto gevonden,maar weet niet zeker of t een zaklamp is,wat de man draagt...
Afbeelding
Afbeelding

Patrick als ik het goed heb is deze foto in Bergen genomen?

mvg
Martijn

(sorry voor het off-topic gaan, indien je dit wilt verwijderen mag het van mij. Verder is dit een zeer leerzaam en geweldig mooi topic om te zien, ga zo door!!)
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Ral 8010 (Braun) Reichswehr /Wehrmacht

De Duitse Reichswehr – Reichsheer – Reichsmarine strijdkrachten 1918 /1935 kwamen door het verdrag van ‘’versailles’’ te vervallen deze eenheden waren toen verboden geworden Hitler heeft deze in 1935 ingedeeld bij de Wehrmacht..ect De Miltaire kleuren van deze vroegere Reichswehr waren Feldgrau – Groen - Grijs – Oliv Grun en Bruin .En juist over deze laatste kleur wil het graag hebben die komt namelijk veel voor op de Daimon en Pertrix zaklampen uit die tijd maar ook wel op ander (2WO)materieel.

Er waren 3 hoofdkleuren bruin in gebruik die telkens heel iets van elkander afwijken bv bij de SA – HJ deze kleuren verschilde ietsje van elkander maar deze kwamen vanuit de Reichswehr periode vandaan deze laatste kleur is dan ook door de HJ gebruikt . Bedenk wel dat Daimon en Pertrix vanaf begin 30e Jaren zaklampen aan de Nazi's leverde en tevens onder hun bevel kwamen te staan de kleuren en type lampen werden naar wens aangepast .

De bruine Daimon zaklampen bv uit de serie 2262 zijn gemaakt in de begin 30e jaren toen nog in opdracht voor de Reichswehr in Bruin maar na het verdrag van versailles in 1938 heeft Hitler deze bij de Wehrmacht ingedeeld maar het materieel is ongewijzigd gebleven en gewoon doorgebruikt zo ook de kleuren Braun- feldgrau – Oliv Grun de standaardkleuren van het Wehrmacht uniform komen vanuit deze Duitse Reichswehr vandaan.

Zoals je weet beschikte de Wehrmacht over een groot arsortiement kleuren voor op hun materieel te velde voor elke locatie een ander kleur kijk maar eens naar het Africa korps bv of het Oostfront met soms fraaie kleuren namen ..zoals Elfenbein weis – Gelbbraun - Erdgelb – Signalbraun – Sandgrau- Teerschwarz- Feldgrau – Eisengrau - Dunkelgelb -Schwarzgrau - Hellgrau……ect

NB:Bijgaand nog enkele Daimon Pertrix lampen als voorbeeld in genoemde bruine (Ral) kleur 8010 was in gebruik vanaf 1920 bij de Reichswehr maar later door de Nazi's gewoon doorgebruikt.aan deze strenge eenheids uitrusting kwam een einde op het laats van de oorlog toen werd immer alles gebruikt zelfs burger materieel...bv onze fietsen.......ect waren als Beute daar het voorbeeld van.


Ral 8010 Bruin HJ - BDM 1920-1942

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

Hier nog twee oeroude Ennwell zaklampen uit de ''Reichswehr'' periode 1 staaflamp voor (3) Dcellen en de normale Ennwell platte zaklamp maar dan wel een vroege 20e /30 jaren fraaie lampen zijn dat van Ennwell. Het is enkel jammer dat aan de Reichswehr periode door de meeste verzamelaars niet veel aandacht aan geschonken wordt het is de overgangsperiode vanuit de 1WO naar de 2WO.

NB:Op de Ennwell staaflamp zit een Pertrix constructie namelijk de schuifschakelaar is een 100% kopie van een van deze (2) merken.

Ennwell Reichswehr 1920/1930
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door custom op 17 feb 2009, 21:00, 4 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door racefiets »

Custom, voor het solderen, schuur je enkel de boel goed op of gebruik je ook nog een zuur?
Gebruikersavatar
custom
Lid
Berichten: 1595
Lid geworden op: 21 jan 2006, 21:25
Ontvangen: 15 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door custom »

racefiets schreef:Custom, voor het solderen, schuur je enkel de boel goed op of gebruik je ook nog een zuur?

Nee ik gebruik nooit zuur dat gaat weer roesten op den duur gebruik meestal soldeertin met een zuurvrije harskern die je ook voor printplaat soldering gebruikt .De boel moet wel goed schoon en vetvrij zijn slijpen doe ik met de Dremel met een klein freesje of steenje,maar het belangrijkste is dat de warmte bron heet genoeg is ik gebruik meestal een 150 watt soldeerbout veel maken de fout bij het solderen dat ze het te solderen object niet warm genoeg krijgen. En dan ga je plakken ipv solderen kijk maar eens naar de restauratie v/d roestgaatjes in de staaflampenhuls die zijn strak uitgevloeid ik doe daar tevens nog latoen koper van 0.2mm onder dat versmelt dan tot een geheel samen met de huls en kan er weer 70 j tegen :wink:
Laatst gewijzigd door custom op 17 feb 2009, 22:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Elke oorlog is er een teveel !
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Zaklampen info's (2WO) Fake - orginal...ect

Bericht door patrickh »

Patrick als ik het goed heb is deze foto in Bergen genomen?

mvg
Martijn

Is goed mogelijk!
Plaats reactie