[OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Robbert A »

hmmm gelukkig heb ik nog geen mails gehad van die vent zeg.

maar jongens... als jullie hem zover krijgen dat ie echt die zooi wilt opsturen... dan heeft ie wel jullie adres en dergelijke :wink:
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Auke »

Robbert A schreef:hmmm gelukkig heb ik nog geen mails gehad van die vent zeg.
Het topic is dan ook al meer dan twee jaar oud. Ik heb ook al maanden geen mail van dit figuur meer gehad.

15.000 voor een T34? Klinkt leuk! De verzendkosten zullen echter de pan uit rijzen vrees ik :wink:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4874
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 100 keer

Oplichting

Bericht door asjemenou »

Steiner44 schreef:Ik ben door deze persoon ook al eens benaderd, kreeg een pickelhaube aangeboden.
Begrijp ik nu goed dat deze Poolse oplichter weer actief is dan? Het is net wat Mgschutze al schrijft, onbekende personen die jou benaderen per e-mail kan je het beste negeren. Dit geldt overigens niet alleen voor militaria.
Geef ook nooit te snel je adres, telefoonnummer e.d. door. Het is nu eenmaal een feit dat veel mensen te laks hierin zijn. Zo verklein je immers de kans dat men onaangekondigd bij je thuis komt. Afgezien van het feit of dat jij dan thuis bent of niet.
Mocht je toch op een aanbod in willen gaan. Spreek dan af op een neutrale plaats bijvoorbeeld een wegrestaurant. En ga dan ook niet alleen. Hoe minder men van je weet, hoe beter het is.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Walther P38
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 nov 2008, 18:59

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Walther P38 »

Hoi allemaal,

De oplichter Pawel is actief over forums in de hele wereld.
Alle wo2 forums hebben al jaren last van deze maloot.
Nu zit hij weer in Amerika te rotzooien. Laatst nog een mailtje gehad via mijn forum in Amerika.
Kennelijk verdiend hij al jaren zijn geld met deze oplichting.
LET OP, Never nooit niet reageren op deze oplichter, direct afsodem... van het forum.

Voorbeeld van zijn mail.
:x
I have a Luger 1916 (and P08 holsters) and some Mauser parts for sale (also original Carl Zeiss Jena Scope). If you have an interest, let me know.
Please write to: Shipwrecks.Research271275@yahoo.com

I also have some German Insignia/Medals from WWI and WWII and a few German helmets from WWI and WWII in a good condition. There are also German daggers. I have also a few bayonets and swords for sale: japanese arisaka, and three french bayonets: Chassepot, Grass and Lebel. I would like to sell them for a reasonable price. I also have a japanese swords (katana and tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, let me know.

Regards.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com
Robbert A
Lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:00

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Robbert A »

er zullen altijd wel van dat soort mensen bezig zijn.
jullie weten toch dat 99,9% van dit soort mailtjes puur zijn om mensen op te lichten?
als het andersom was, dan was ik nu al 5x miljonair, door die Afrikaanse erfenissen :roll:
maar mensen, zolang er gehandeld wordt, dan zullen er altijd mensen zijn die het zo doen, nu of morgen of over een paar jaar
''het spijt me dat ik het uniform heb aangetrokken, niet dat ik deelgenomen heb aan de gevechten, maar dat ik het uniform heb aangetrokken. Er zit een onuitwisbare vlek op'' --- Nederlandse oud-SSer

The Pacific, Hell was just an ocean away
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Auke »

Pawel Nowak probeert het nog steeds! Ik heb al tijden geen mail meer van 'm gehad maar blijkbaar is hij nog steeds actief.
Hallo:

Ich habe einige deutsche Abzeichen/Medaillen von WWI und von WWII und einige deutsche Sturzhelme von WWI und von WWII in guten Zustand. Es gibt auch deutsche Dolche. Ich habe auch einige Bajonette und Klingen für Verkauf: japanisches arisaka und drei französische Bajonette: Chassepot, Gras und Lebel. Ich möchte sie für einen angemessenen Preis verkaufen. Ich habe auch japanische Klingen (katana und tanto) mit dem Blatt XVIII vom Jahrhundert. Wenn Sie ein Interesse haben konnten, lassen Sie mich wissen.

Mfg.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com

Hallo:

I have some German Insignia/Medals from WWI and WWII and a few German helmets from WWI and WWII in a good condition. There are also German daggers. I have also a few bayonets and swords for sale: japanese arisaka, and three french bayonets: Chassepot, Grass and Lebel. I would like to sell them for a reasonable price. I also have a japanese swords (katana and tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, let me know.

Regards.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Doornewaard »

Ja ik heb deze week ook weer fanmail van hem gehad.
Cas
Lid
Berichten: 975
Lid geworden op: 31 aug 2005, 13:09
Locatie: Margraten

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Cas »

Wellicht kunnen we hem in contact bregen met onze Afrikaanse erfenis vrienden, dat ze de betaling dan via deze mensen regelen, en het dan gewoon aftrekken van onze erfenis...... idee ?
Adoptant van:
T/5 Raymond Leon Miller 327th Glider Infantry Regiment 101st Airborn Division
Sgt Kurt Franzman 28th Inf. Reg 8th Infantry Division
John S. Williams 120th Inf. Reg 30th Infantry Division
Harrold Rogers 119th Inf. Reg 30th Infantry Division
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Mr Mojo Risin »

Auke schreef:Pawel Nowak probeert het nog steeds! Ik heb al tijden geen mail meer van 'm gehad maar blijkbaar is hij nog steeds actief.
Hallo:

Ich habe einige deutsche Abzeichen/Medaillen von WWI und von WWII und einige deutsche Sturzhelme von WWI und von WWII in guten Zustand. Es gibt auch deutsche Dolche. Ich habe auch einige Bajonette und Klingen für Verkauf: japanisches arisaka und drei französische Bajonette: Chassepot, Gras und Lebel. Ich möchte sie für einen angemessenen Preis verkaufen. Ich habe auch japanische Klingen (katana und tanto) mit dem Blatt XVIII vom Jahrhundert. Wenn Sie ein Interesse haben konnten, lassen Sie mich wissen.

Mfg.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com

Hallo:

I have some German Insignia/Medals from WWI and WWII and a few German helmets from WWI and WWII in a good condition. There are also German daggers. I have also a few bayonets and swords for sale: japanese arisaka, and three french bayonets: Chassepot, Grass and Lebel. I would like to sell them for a reasonable price. I also have a japanese swords (katana and tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, let me know.

Regards.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com
Ik heb vandaag ook mijn eerste mailtje van deze oplichter ontvangen. Deze keer had hij zelf in het Nederlands vertaalt.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Rick de G. »

Plaats eens, zal wel leuk Nederlands zijn dan. :lol:

Deze mensen blijf je houden, ik krijg ook dagelijks aanbiedingen op mijn zakelijk e-mailadres om grote partijen waterkranen e.d. te kopen... :r
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door S1991 »

Hmm, dan heb ik nog geluk gehad. Tot nu toe geen van die mailtjes ontvangen :)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Kepie
Lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 apr 2004, 20:21
Locatie: delft
Contacteer:

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Kepie »

Ik lees hier een hoop reacties welke niet echt positief zijn, maar iemand ook al een keer melding gemaakt bij zijn provider. Ik weet zeker dat Yahoo erg gevoelig is voor negatieve reclame.
Hieronder de links om het te mailen hoe meer hoe beter. Dit ter info.

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/abuse/

http://help.yahoo.com/l/us/yahoo/mail/o ... abuse.html
Ik verzamel de zwarte en grijs/groene kepies van voor 1940. Tevens de kolbakken en andere ceremoniële hoofddeksels. Kijk ook eens naar mijn site:
www.kepie.nl
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door Mr Mojo Risin »

Zie hier, de Nederlandse versie:

Hallo:

I have some German Insignia/Medals from WWI and WWII and a few German helmets from WWI and WWII in a good condition. There are also German daggers. I have also a few bayonets and swords for sale: japanese arisaka, and three french bayonets: Chassepot, Grass and Lebel. I would like to sell them for a reasonable price. I also have a japanese swords (katana and tanto) with the blade from XVIII century. If you could have an interest, let me know.

Regards.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com

Hallo:

Ik heb sommige Duitse Insignes/Medailles van WWI en WO.II en een paar Duitse helmen van WWI en WO.II in een goede voorwaarde. Er zijn ook Duitse dolken. Ik heb ook een paar bajonetten en zwaarden voor verkoop: Japanse arisaka, en drie Franse bajonetten: Chassepot, Gras en Lebel. Ik zou hen voor een redelijke prijs willen verkopen. Ik heb ook Japanse zwaarden (katana en tanto) met het blad van XVIII eeuw. Als u een rente kon hebben, laat me het weten.

Achting.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door S1991 »

paratrooper schreef:Zie hier, de Nederlandse versie:
Hallo:

Ik heb sommige Duitse Insignes/Medailles van WWI en WO.II en een paar Duitse helmen van WWI en WO.II in een goede voorwaarde. Er zijn ook Duitse dolken. Ik heb ook een paar bajonetten en zwaarden voor verkoop: Japanse arisaka, en drie Franse bajonetten: Chassepot, Gras en Lebel. Ik zou hen voor een redelijke prijs willen verkopen. Ik heb ook Japanse zwaarden (katana en tanto) met het blad van XVIII eeuw. Als u een rente kon hebben, laat me het weten.

Achting.
Pawel
Shipwrecks.Research271275@yahoo.com
Haha, volgens mij heeft hij een online translator gebruikt ofzo. Want dat is niet echt goed Nederlands. :lol:
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
dutchknive
Lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 25 mei 2004, 19:15

Re: [OPLICHTER AKTIEF] Pas op voor aanbieding via email

Bericht door dutchknive »

Toch nog beter dan het Nederlands gebruikt op Marktplaats. :full:
Plaats reactie