Jodenster

Vragen en antwoorden over (nog) onbekende objecten die vermoedelijk WOII gerelateerd zijn.
JSS
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 apr 2008, 22:11
Ontvangen: 1 keer

Jodenster

Bericht door JSS »

Onlangs heb ik een Nederlandse jodenster gekregen, uiteraard een bijzonder item in een verzameling. Nu vroeg ik me af of bekend is wat de waarde is van een dergelijke ster.
Je ziet ze zelden te koop en ik ben toch wel benieuwd wat de waarde is van een toch enigszins apart 'verzamelstuk'.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Jodenster

Bericht door rutger »

Wat de gek er voor geeft...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
JSS
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 apr 2008, 22:11
Ontvangen: 1 keer

Re: Jodenster

Bericht door JSS »

Uiteraard, maar veel zaken hebben wel een zekere 'marktwaarde', mogelijk geldt dat ook voor deze sterren.
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: Jodenster

Bericht door rutger »

JSS schreef:Uiteraard, maar veel zaken hebben wel een zekere 'marktwaarde', mogelijk geldt dat ook voor deze sterren.
De biedingen die ik voorheen op marktplaats bekeek, varieerden tussen de E80,- en E100,-
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Jodenster

Bericht door jurgen »

hmm, een foto zou misschien wel handig zijn.
Maar moest deze origineel zijn dan moet je er toch wel zeker 100 euro voor kunnen krijgen.
JSS
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 apr 2008, 22:11
Ontvangen: 1 keer

Re: Jodenster

Bericht door JSS »

Hierbij een foto. Het gaat mij niet om de verkoopmogelijkheid, maar daar alles een waarde heeft moet er ook aan deze sterren een prijs kunnen worden verbonden. Al is het maar om spullen te verzekeren.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Jodenster

Bericht door Nico Roelofs »

Heb er pas 1 in de gaten gehouden op marktplaats. Die is weg gegaan voor ergens rond de 250 euro. Weet niet meer het exacte bedrag. Maar die ging wel ver boven de 100 weg.
JSS
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 apr 2008, 22:11
Ontvangen: 1 keer

Re: Jodenster

Bericht door JSS »

Was dat ook een Nederlandse van dit type Nico? Deze heeft een gele bovenkant met een witte stof als achterkant.
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Re: Jodenster

Bericht door Nico Roelofs »

JSS schreef:Was dat ook een Nederlandse van dit type Nico? Deze heeft een gele bovenkant met een witte stof als achterkant.
Goeie vraag! Dat durf ik eerlijk gezegd niet te zeggen of het ook de Nederlandse was. Zou maar zo kunnen.
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: Jodenster

Bericht door Airborne101 »

op een beurs heb ik een originele zien liggen voor 150, dus rond die prijs ligt het wel ja.

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Jodenster

Bericht door coco »

Ik meen dat ze idd rond de 200-300 doen, ligt ook aan de staat, originaliteit en land van herkomst (Duitse sterren zijn duurder en Franse weer wat goedkoper).

mvg,
coco
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Jodenster

Bericht door michiel01 »

Duitse en NL sterren doen rond de 250 euro
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Jodenster

Bericht door JimK »

Nederlandse sterren zijn hier het makkelijkste te verhandelen, en hebben een waarde tussen de 200/300 euro. Voor 200 kan ik nu op dit moment nog een originele kopen. Maar let wel op, een prijs van 200 tot 300 zegt niet dat het origineel is :wink: meer dan de helft van de jodensterren op de beurzen zijn namaak, driekwart denk ik wel. En op marktplaats gaan geregeld namaaks weg voor te veel geld.

Die van jou is een originele, en een mooi exemplaar.

Gr. Jim
JSS
Lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 07 apr 2008, 22:11
Ontvangen: 1 keer

Re: Jodenster

Bericht door JSS »

Bedankt voor alle reacties, ik weet even voldoende.
Gebruikersavatar
JelleVD
Lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2008, 17:02

Re: Jodenster

Bericht door JelleVD »

Ik heb ook een Nederlandse Jodenster, misschien wel leuk om jullie te laten weten hoe ik eraan kom. Mijn oma was een keer op een rommelmarkt en daar had ze bij iemand wat oude boeken gekocht, toen ze thuis in de boeken keek, vond ze een Jodenster. Ik heb hem toen van haar gekregen. Best wel gaaf dat ik hier dan lees dat originele Nederlandse al voor meer dan €100,- verkocht worden :P .

Gr. Jelle
Gesloten