'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door merkloos »

Heavy Fuel schreef:Wat ik zie als horror,is dat er ongedecalde helmen worden getransformeerd als zijnde echt. Dat goede helmen opeens een camolaagje krijgen. Dat alles voor ordinaire geldklopperij. Dat is pas horror.

Mvg
Willem
De horror is de helm niet maar de mensen die andere hun zuur verdiende geld willen afpakken met hun troep.
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Airborne101 »

en ook niet veel mensen waarderen het groene spul, om over helmen nog maar te zwijgen.
ga maar met je uniform o.i.d. in de stad lopen, o.i.d. en gegarandeerd dat mensen gaan klagen.
en tja als je het dan ook nog is doet met een duits uniform....

dus zo zit het volgens mij ook een beetje met helmen, waarom gebruiken ze geen US of Britse helmen ofzo?
omdat het van de "goeierikken" is geweest.

my opinion,,
Mvg Dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Gebruikersavatar
rutger
Lid
Berichten: 1081
Lid geworden op: 25 apr 2006, 18:43

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door rutger »

Airborne101 schreef:en ook niet veel mensen waarderen het groene spul, om over helmen nog maar te zwijgen.
ga maar met je uniform o.i.d. in de stad lopen, o.i.d. en gegarandeerd dat mensen gaan klagen.
en tja als je het dan ook nog is doet met een duits uniform....

dus zo zit het volgens mij ook een beetje met helmen, waarom gebruiken ze geen US of Britse helmen ofzo?
omdat het van de "goeierikken" is geweest.

my opinion,,
Mvg Dion
Kijk maar eens op de Amerikaanse Ebay rond. Moet jij eens kijken hoeveel US helmen daar verkloot worden voor geld...
'' I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it. The brave man is not he who does not feel afraid, but he who conquers that fear. ''

Nelson Mandela
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Westwall »

Is dan welliswaar geen Duitse helm maar is misschien toch wel een horror verhaal:
Mijn opa heeft een paar jaar na de bevrijding een STG-44 gevonden in het bos en heeft het ding altijd bewaard.
Totdat mijn vader er achter kwam waar dat het geweer lag, toen heeft hij de STG-44 gepakt en is er mee op straat soldaatje gaan spelen en het prachtige wapen werd door de Politie afgenomen! :/
Nooit meer iets van gehoord, ik denk dat die agent het ding zelf fijn in zijn kamer heeft gehangen :P
Dit vind ik echt erg... :(

mvg,

Jan
Airborne101
Lid
Berichten: 275
Lid geworden op: 14 dec 2008, 22:21

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Airborne101 »

rutger schreef:
Airborne101 schreef:en ook niet veel mensen waarderen het groene spul, om over helmen nog maar te zwijgen.
ga maar met je uniform o.i.d. in de stad lopen, o.i.d. en gegarandeerd dat mensen gaan klagen.
en tja als je het dan ook nog is doet met een duits uniform....

dus zo zit het volgens mij ook een beetje met helmen, waarom gebruiken ze geen US of Britse helmen ofzo?
omdat het van de "goeierikken" is geweest.

my opinion,,
Mvg Dion
Kijk maar eens op de Amerikaanse Ebay rond. Moet jij eens kijken hoeveel US helmen daar verkloot worden voor geld...

je bedoelt met de decals enz. ik had het hier meer over de duitse helm wat als vaas en wc-bril werd gebruikt.

gr dion
in peace sons bury their fathers,, in war fathers bury their sons,
Gebruikersavatar
King tiger
Lid
Berichten: 936
Lid geworden op: 20 aug 2006, 21:10
Contacteer:

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door King tiger »

Ik heb ook zo een tof verhaaltje, al is het wel nie over een duitse helm

Op mijn middelbare school moesten de eerste en tweede jaars in projectweek iets met hoeden en helmen maken. De winnaar kreeg dan een grote zak snoep ofzo. Wat bleek wat de winnaar had gebruikt? Een Belgische M15 Casque adrian die hij vol met gaten had geboord en een kam had opgeplakt en dan in een afschuwelijk kleur had geverfd. En voor de res van het jaar werd die hoed mooi in de overdekte geetaleerd wat ik natuurlijk fameus haate.
Belgische militaria gezocht van 1935 - 1940

http://denbelgischepiot.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door fritz derochebrune »

King tiger schreef:Ik heb ook zo een tof verhaaltje, al is het wel nie over een duitse helm

Op mijn middelbare school moesten de eerste en tweede jaars in projectweek iets met hoeden en helmen maken. De winnaar kreeg dan een grote zak snoep ofzo. Wat bleek wat de winnaar had gebruikt? Een Belgische M15 Casque adrian die hij vol met gaten had geboord en een kam had opgeplakt en dan in een afschuwelijk kleur had geverfd. En voor de res van het jaar werd die hoed mooi in de overdekte geetaleerd wat ik natuurlijk fameus haate.
Duitse helm of niet, dit verhaal is inderdaad ook een echte horror! :/
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door fritz derochebrune »

Daarnet op een curiosiamarkt geweest, daar lagen twee kleine gladiator-style helmen. Beide pistachegroen gespoten, en een streep fluoriserende tape erop geplakt. Daarnaast had er een twee rode stippen op geplakt. Ook een Nederlandse helm, die denneboomgroen gespoten was :zapped:
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Rick de G. »

fritz derochebrune schreef:Daarnet op een curiosiamarkt geweest, daar lagen twee kleine gladiator-style helmen. Beide pistachegroen gespoten, en een streep fluoriserende tape erop geplakt. Daarnaast had er een twee rode stippen op geplakt. Ook een Nederlandse helm, die denneboomgroen gespoten was :zapped:
Had je beide moeten meenemen en moeten strippen, re-enactors kunnen ze altijd wel gebruiken.
Grenadier Markus Schenk
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Erik S. »

De "gladiator" stijl helmen zijn toch voor de luftschutz en de SA gemaakt, Rick? Kan me niet voorstellen dat dat laatste gere-enact word.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rick de G.
Lid
Berichten: 640
Lid geworden op: 23 jan 2008, 16:32
Locatie: Weert, op de fiets met Justin achterop

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door Rick de G. »

Erik S. schreef:De "gladiator" stijl helmen zijn toch voor de luftschutz en de SA gemaakt, Rick? Kan me niet voorstellen dat dat laatste gere-enact word.
Dat eerste zou nog wel eens worden gere-enact kunnen worden.
De Nederlandse helm zou je mooi over kunnen spuiten voor de Binnenlandse Strijdkrachten.
Grenadier Markus Schenk
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: 'Horror'verhalen over Duitse Helmen

Bericht door yente »

ey, Ook zijn de duitse helmen als drinkbak voor geiten gebruikt, ze werden rond de nek gehangen.
Ik heb ook verhalen gehoord waarin men zei dat afgedankte amulances,... gebruikt werden als kippenhok!
Mvg Yente
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Plaats reactie