M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door Kugelblitz »

Ik begrijp niet echt goed waarom men meteen kritiek moet krijgen op een correctie?
Juist omdat ik deze reacties al had voorzien, heb ik duidelijk vermeld waarom ik het bericht postte, namelijk niet vanuit betweterigheid of een overschot aan vrije tijd...
Het is toch ''normaal'' dat je de juiste benamingen van hetgeen je verzamelt kent? Ik vind het er gewoon erg slordig en onprofessioneel uitzien... Daarbij komt dat dit veel vaker voorkomt bij Duitse woorden dan bij Engelse en zo moeilijk is Duits nu toch werkelijk niet...

Maar een woord als Feldbluse ziet er als feldblüse misschien niet zo raar uit, laat staan dat men niet weet wat ermee wordt bedoeld. Maar als men dit gaat uitspreken, zal men toch minder snel doorhebben waarover me het heeft: ü = uu/u = oe
Zo zijn er ook vaak mensen die Jüden, dus als meervoudsvorm schrijven, in plaats van Juden, dat is echt een heel erg groot verschil en het is zo makkelijk te voorkomen door gewoon te onthouden wat het verschil tussen ü en u is!

Uiteraard staat mij nu weer een pagina of 3 aan commentaar te wachten, maar dat neem ik dan maar op de koop toe! Waarom zou je jezelf niet laten verbeteren, waarom niet bijleren? Het is geen schade, tenminste niet in mijn ogen... :)

Groeten, Kugelblitz!

Ps. @ Coco: Ik vraag me af waarom jij hierop reageert? ''Nee klopt niet, het is WaA (klein voor groot)'', zie topic: http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=35&t=22190
Laten we het vooral gezellig houden! :)
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door coco »

Ten eerste Omgitsme verzamelt geen Duits dus daarom zijn typ fout waarschijnlijk, overigens heb je wel gelijk dat je van je fouten moet leren ;)

Ten tweede, waarom ik daar post heeft te maken met dat Omgitsme zegt grote A en kleine a klinkt als WAa en dan reageer ik daarop nee WaA is het (klein voor groot) om aan te tonen dat het zeker geen WaA stempel kan zijn, dit is allemaal al geplaatst voordat de foto's er stonden ;) na de foto's werd duidelijk dat het zeker geen WaA maar een heel andere stempel betreft.

overigens als je het quote, quote het dan helemaal ;):

blondie79 schreef: Het lijkt op een hendel met een klink(je) en op de achterkant staat een grote A en daarin een kleine a.
omgitsme schreef: Klinkt in mijn oren als een WAa stempel?
coco schreef: Nee klopt niet, het is WaA (klein voor groot)


mvg,

Ps: typfouten voorbehouden :mrgreen:
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door Kugelblitz »

coco schreef:Ten eerste Omgitsme verzamelt geen Duits dus daarom zijn typ fout waarschijnlijk, overigens heb je wel gelijk dat je van je fouten moet leren ;)

Ten tweede, waarom ik daar post heeft te maken met dat Omgitsme zegt grote A en kleine a klinkt als WAa en dan reageer ik daarop nee WaA is het (klein voor groot) om aan te tonen dat het zeker geen WaA stempel kan zijn, dit is allemaal al geplaatst voordat de foto's er stonden ;) na de foto's werd duidelijk dat het zeker geen WaA maar een heel andere stempel betreft.

overigens als je het quote, quote het dan helemaal ;):

blondie79 schreef: Het lijkt op een hendel met een klink(je) en op de achterkant staat een grote A en daarin een kleine a.
omgitsme schreef: Klinkt in mijn oren als een WAa stempel?
coco schreef: Nee klopt niet, het is WaA (klein voor groot)


mvg,

Ps: typfouten voorbehouden :mrgreen:
Okee, duidelijk!
Gelukkig ben je het nog wel eens met het feit dat men ook kritiek kan verwelkomen en ervan kan leren...
Overigens kan het ook gewoon gezegd worden dat men spellingsfouten maakt, omdat het niet binnen zijn of haar interessegebied ligt, in plaats van beledigd of semi-verrast te reageren...

Laten we dan maar weer ''on-topic'' gaan, ook al is de vraag uit de beginpost volgens mij wel redelijk beantwoord! :)

Groeten, Kugeblitz!
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door S1991 »

Kugelblitz schreef: Okee, duidelijk!
Gelukkig ben je het nog wel eens met het feit dat men ook kritiek kan verwelkomen en ervan kan leren...

Laten we dan maar weer ''on-topic'' gaan, ook al is de vraag uit de beginpost volgens mij wel redelijk beantwoord! :)

Groeten, Kugeblitz!
Sorry Kugelblitz, maar ik snap niet helemaal wat je met die posts wou zeggen? Want daar heb ik namelijk niks aan. Zoals Coco als zei, ik verzamel geen Duits. Ik verzamel wel beetje Duits m.b.t. Limburg 1940-1945 en dat is het. Ik ben niet zoals meeste hier die ook helmen, medailles, uitrusting en uniformen van de Wehrmacht verzameld.
De vraag van de beginpost is nog niet redelijk beantwoord. Aangezien er nog extra foto's moeten komen zoals close-ups van de kraag en dergelijke.
Vertel me maar waar jullie precies goede close-ups van willen hebben en dan zal ik proberen om ze te krijgen.

Grt,
Silvano

PS. Spellings fouten voorbehouden :) :bonk: :+
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door coco »

Goede foto's van de achterkant van de kraag (als het goed is zigzag stiksels).
Eventueele makers stempels,
de rest weet ik zo 1,2,3 niet.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
BartF
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2009, 13:07

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door BartF »

Coco,

wat wil je met stempels in een kleermakersjasje ? ... ZigZag ... hoeft bij een kleermakersjasje ook niet ... Een kleermakerslabel hooguit, maar daar kan je niets uit afleiden ...

Volgens mij is de kans heel groot dat dit allemaal, hooguit de gewone overjas, reproducties zijn. Als je daar een waarde aan wilt hangen ...
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door coco »

BartF schreef:Coco,

wat wil je met stempels in een kleermakersjasje ? ... ZigZag ... hoeft bij een kleermakersjasje ook niet ... Een kleermakerslabel hooguit, maar daar kan je niets uit afleiden ...

Volgens mij is de kans heel groot dat dit allemaal, hooguit de gewone overjas, reproducties zijn. Als je daar een waarde aan wilt hangen ...
Ik vraag over de OVERJAS of er een stempel in zit, en dat is zo goed als zeker geen kleermakers aanmaak, en dan zou er (als het goed is) toch echt een zigzag in moeten zitten hoor, en er staat EVENTUEELE stempels, dus even lezen voordat je conclusies trekt ;).

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
BartF
Lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 feb 2009, 13:07

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door BartF »

coco schreef: ... Ik vraag over de OVERJAS of er een stempel in zit ...
Ahhh ... get it :oops:
Laatst gewijzigd door BartF op 28 feb 2009, 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door S1991 »

Ik heb die man in de States gemaild en hij zei me als er ene interesse in heeft dan maakt hij daar wel extra foto's voor.
Dus bij deze dit gehele lot staat te koop !

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door coco »

omgitsme schreef:Ik heb die man in de States gemaild en hij zei me als er ene interesse in heeft dan maakt hij daar wel extra foto's voor.
Dus bij deze dit gehele lot staat te koop !

Grt
Niet echt slim van hem als de helft nog niet is nagekeken..:P

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door jurgen »

coco schreef:
omgitsme schreef:Ik heb die man in de States gemaild en hij zei me als er ene interesse in heeft dan maakt hij daar wel extra foto's voor.
Dus bij deze dit gehele lot staat te koop !

Grt
Niet echt slim van hem als de helft nog niet is nagekeken..:P

mvg,
Of hij moest doorhebben dat het fake is, en probeert er zo toch nog iets uit te slaan (zolang er twijfel heerst).
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:
coco schreef:
omgitsme schreef:Ik heb die man in de States gemaild en hij zei me als er ene interesse in heeft dan maakt hij daar wel extra foto's voor.
Dus bij deze dit gehele lot staat te koop !

Grt
Niet echt slim van hem als de helft nog niet is nagekeken..:P

mvg,
Of hij moest doorhebben dat het fake is, en probeert er zo toch nog iets uit te slaan (zolang er twijfel heerst).
Zou ook kunnen, heb al zaken met hem gedaan in US militaria en ben er tevreden over, origineel dus.
Misschien dat hij gewoon zoiets heeft van ja ik moet het kwijt en maak dan wel foto's.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door JimK »

Als die het nu te koop aanbied behoef ik verder geen foto's meer. Hij doet het toch weg, en de gene wie het kopen gaat van hem moet zelf maar om goede foto's vragen en beoordelen.

De Feldbluse is imo gewoon origineel, de mantel kan origineel zijn. Dat ze er mooi en in goede staat uit zien is geen reden om het als een fake te bestempelen. Net als de generaalsmantel, maar als hier geen geschiedenis bij zit wordt het al gauw minder interessant.

Heb op mijn werk nog eens wat beter naar DDR broeken gekeken, en ben wel van mening dat deze broek gewoon na-oorlogs DDR is, origineel is die sowieso niet. Ik heb er in ieder geval geen interesse in.

Ik wens hem er succes mee :wink:

Gr. Jim
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: M36 of M40 Leutnant Gebirgsjäger uniform?

Bericht door S1991 »

mgschutze schreef:Als die het nu te koop aanbied behoef ik verder geen foto's meer. Hij doet het toch weg, en de gene wie het kopen gaat van hem moet zelf maar om goede foto's vragen en beoordelen.

De Feldbluse is imo gewoon origineel, de mantel kan origineel zijn. Dat ze er mooi en in goede staat uit zien is geen reden om het als een fake te bestempelen. Net als de generaalsmantel, maar als hier geen geschiedenis bij zit wordt het al gauw minder interessant.

Heb op mijn werk nog eens wat beter naar DDR broeken gekeken, en ben wel van mening dat deze broek gewoon na-oorlogs DDR is, origineel is die sowieso niet. Ik heb er in ieder geval geen interesse in.

Ik wens hem er succes mee :wink:

Gr. Jim
Bedankt voor de informatie Jim !
Heb hem dit allemaal ook uitgelegd, en tegen mij zei die van oh nja degene die er interesse in heeft stuur ik wel betere foto's. En van de broek wist hij het niet. Dus nogmaals allemaal bedankt voor de informatie !
Grt,
Silvano
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie