Verzameling WO2

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Verzameling WO2

Bericht door Erik S. »

jeroen wo2 schreef:Ik zou jezelf niet zo zeer verplichten aan streek, tenminste dat doe ik niet.
Ik koop gewoon al het orginele Duits wat ik leuk vind.
Trouwens, Erik S verzamel je zelf ook dingen van Bergen op Zoom?
Me oma heeft er in de oorlog gewoont, die vertelde me nog leuke verhalen uit die omgeving.

Nou en of!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling WO2

Bericht door S1991 »

Westwall schreef:
coco schreef:Streek gebonden wordt in mijn geval vrij lastig, omdat mijn streek dan de Biesbosch zou zijn, en er zijn genoeg verhalen bekend van line crossings onderduiken enzo, maar die spullen zijn IMO prakties onvindbaar, het dorp zelf zat vol met NSB'rs en dat intereseerd me niet echt, het enige wat ik dus doe is lezen over het dorp en de streek in oorlogs tijd ;)

mvg,
In midden-limburg is er echt genoeg gebeurd in WO2, er is zelfs een boek geschreven van ruim 640 bladzijden over Roermond en omstreken tijdens de wo2. \wij hebben dat boek ook en het is echt fantastisch om de verhalen in dat boek te lezen. Zo is er bij ons een paar huizen verder een man gefusilieerd in de tuin. En zo'n verhalen zijn echt super interessant. :)
Klopt, Van kazemat tot Kelderleven bedoel je? Is een prachtig boek met goede informatie :)
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
Westwall
Lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 20 okt 2008, 15:23

Re: Verzameling WO2

Bericht door Westwall »

omgitsme schreef:
Westwall schreef:
coco schreef:Streek gebonden wordt in mijn geval vrij lastig, omdat mijn streek dan de Biesbosch zou zijn, en er zijn genoeg verhalen bekend van line crossings onderduiken enzo, maar die spullen zijn IMO prakties onvindbaar, het dorp zelf zat vol met NSB'rs en dat intereseerd me niet echt, het enige wat ik dus doe is lezen over het dorp en de streek in oorlogs tijd ;)

mvg,
In midden-limburg is er echt genoeg gebeurd in WO2, er is zelfs een boek geschreven van ruim 640 bladzijden over Roermond en omstreken tijdens de wo2. \wij hebben dat boek ook en het is echt fantastisch om de verhalen in dat boek te lezen. Zo is er bij ons een paar huizen verder een man gefusilieerd in de tuin. En zo'n verhalen zijn echt super interessant. :)
Klopt, Van kazemat tot Kelderleven bedoel je? Is een prachtig boek met goede informatie :)
Correct! Ik heb zelfs ook nog een klein boekje (met harde kaft) over de Tweede Wereldoorlog uitsluitend in Herten...
Staat ook veel interessants in.
paul060694
Lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mar 2009, 18:49

Re: Verzameling WO2

Bericht door paul060694 »

ik zelf verzamel ook alles door elkaar wo1 wo2 en nieuwe spullen dit is onverstandig maar je kan wel makkelijk ruilen :wink:
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling WO2

Bericht door S1991 »

paul060694 schreef:ik zelf verzamel ook alles door elkaar wo1 wo2 en nieuwe spullen dit is onverstandig maar je kan wel makkelijk ruilen :wink:
Dat doen wel meerdere, maar later ga je je toch echt op iets specifieks richten en dan ga je dat verzamelen. Dat heb ik ook op het begin gehad, nu niet meer zo erg. Maar misschien dat er ooit nog wel een Doughboy uit WWI in de collectie komt van de 26th ID.

Grt
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzameling WO2

Bericht door jurgen »

US wo1 is mooi en nog redelijk goedkoop.
Al wordt het de laatste tijd wel duurder omdat er meer verzamelaars komen.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzameling WO2

Bericht door S1991 »

jurgen schreef:US wo1 is mooi en nog redelijk goedkoop.
Al wordt het de laatste tijd wel duurder omdat er meer verzamelaars komen.
Klopt inderdaad, het is zeker mooi en redelijk goedkoop. Zag laatst een US schuitje WWI 20 euro.. Maar goed. Dit was helemaal off-topic, en nu weer on-topic.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Plaats reactie