hoe moeten we hiermee omgaan?

Opmerkingen en suggesties voor het forum kunnen hier besproken worden. Ook staan hier mededelingen, waaronder de forumregels.
Gesloten
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

hoe moeten we hiermee omgaan?

Bericht door Arjen »

Is dit bedoeld als post maar raak voor een knaak of is dit bedoeld als zoek maar info en post t hier of wat?
de kennisdoos bedoel ik; want volgens mij is t wel een tof plan; als een soort opslag van kennis om de boel te securen voor later gebruik; maar wees ff wat duidelijker voor deze domme dwaas.
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik wil hierin binnenkort bijvoorbeeld een reisverslag naar Breendonk (zie ook WO2-Extra) en Auschwitz-Birkenau plaatsen. Informatie over museau bijvoorbeeld. Tentoonstellingen, exposities (hoewel dat ook bij 'actueel' zou kunnen nu ik er langer over nadenk)....scripties, onderzoeken, verslagen, interessante dingen...

Ja, ik weet 't ook (nog) niet precies. Het is maar een idee natuurlijk
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

misschien een opsomming van die musea?
of als schatkist van kennis en reisverslagen bewaard voor het nageslacht
want actueel vind ik zo...actueel
:-P
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Ik zou de omschrijving kunnen aanpassen van dit forum bijvoorbeeld. Aan het onderschrift zal ik sowieso even 'musea' toevoegen, maar ik moet zeggen dat dat schatkist wel uitdagend klinkt. "WOII Schatkist", is dat wat? WOII Kennisdoos is weer wat volwassener.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

ik vind kennisdoos wel tof juist; omdat je toch denkt: huh?
en dat is het moment dat je erop klikt

En wat dacht van een apartje thread for musea e.d?
en dan de kennisdoos als een nieuwe hoofdgroep indelen.
net zoals nu algemeen en wo2
en dan verschillende threads; eentje over kunst, eentje over musea enz.
of is dat weer te ver doorgedacht?
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Opzich een goed idee. Iik moet eigenlijk ook nog een forum verzinnen waar je gewoon iets kunt kletsen over WOII terwijl het niet meteen een discussie hoeft te worden (dat klinkt zo zwaar), heb je daar een leuke benaming voor misschien? WOII Algemeen bijvoorbeeld, maar dat lokt weer teveel algemene dingen uit misschien :+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Musea en monumenten en herrinneringsplaatsen e.d. dan samen? Anders ben je vrij snel uitgepraat denk ik.

En misschien een gedeelte over personen die tijdens WOII belangrijk waren, dan kun je denken aan verzetsstrijders, onderduikers, nazi's, maar ook aan je oma en haar avonturen. Iets van WOII persoonlijk.

En luchtig over woII praten lijkt me moeilijk, maar het kan vast. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

op zich een leuk plan
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Misschien moeten we er forum onderdeeltje een korte omschrijving posten als mededeling, met info van de bedoeling ofzo. Wie wil WOII Persoonlijk trouwens, YPPY??

:+
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
YPPY
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 24 okt 2002, 19:56
Contacteer:

Bericht door YPPY »

Proos schreef:Misschien moeten we er forum onderdeeltje een korte omschrijving posten als mededeling, met info van de bedoeling ofzo. Wie wil WOII Persoonlijk trouwens, YPPY??

:+
Dat is wel handig, dan is het duidelijk. Maar laat dit topic eerst maar even lopen voor je een nieuwe groep, of nieuwe fora aanmaakt, er komen vast nog veel leuke ideeën. :)
Voor lieve berichtjes, schattige dieren of wat anders leuks kun je altijd mailen.

*Weer alleen*
Gebruikersavatar
PPL
Lid
Berichten: 1889
Lid geworden op: 24 okt 2002, 17:21
Locatie: Amsterdam

Bericht door PPL »

Ik zou zelf willen aangeven om "vragen volwassenen" en "vragen kinderen & jongeren" samen te voegen.
Waarom zouden we dit scheiden ?
Komt ook de overzichtelijkheid ten goede als we het combineren en de kans dat iemand in het verkeerde forum zit wordt kleiner.

Het enige nut kan eventueel de taalkeuze zijn, maar dat is toch nauwlijks controleerbaar.
Ik denk niet dat we de illusie moeten koesteren dat kinderen de onderwerpen in "volwassen" niet lezen.
We kunnen moeilijk een bord ophangen "verboden toegang onder de 18"
(volgende vraag is of mensen zich er aan zouden houden...)

Cover up your face, you can't run the race.
The pace is too fast, you just won't last.
Gebruikersavatar
Arjen
Lid
Lid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 25 okt 2002, 01:35
Contacteer:

Bericht door Arjen »

daar heb je gelijk in; ik weet nog hoe ik was toen ik klein was....
Alles waar boven de 18 of verboden voor jongeren stond was ik te vinden.
Plus dat vragen van kinderen en volwassen op zich niet belangrijker/minder belangrijk dan de ander zijn.En dat je als kind jezelf al gauw ergens buiten voelt staan.
om een lang verhaal kort te maken ik ben t er wel mee eens ja
Meester Zhuang's repliek op de vraag om minister te worden:
"Scheer je weg! Ik geef er de voorkeur aan om in mijn modderpoel te blijven spelen, in plaats van me door een potentaat in het gareel te laten slaan! Nooit van mijn leven zal ik een ambt aanvaarden, Maar altijd fijn blijven doen waar ik zin in heb."
http://odeon.xs4all.nl/
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Okee okee :mrgreen:
Ik verander 'm terug. Een vraag is tenslotte een vraag....
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
Sjoerd
Lid
Berichten: 3362
Lid geworden op: 28 nov 2002, 11:28
Locatie: Dronten (Flevoland)

Bericht door Sjoerd »

Op zich een goed idee, maar ik zou geen scripties en andere dingen die je voor school kan gebruiken hier neerzetten. Dat heeft een hele simpele reden: Je krijgt dan allemaal scholieren die dat gaan printen en letterlijk inleveren met als gevolg dat ze nog niets geleerd hebben. Misschien is het aardig om een database van links aan te leggen naar informatieve sites die geen komplete verslagen aanbieden?
'The past is a source of knowledge, and the future is a source of hope. Love of the past implies faith in the future. '
Stephen E. Ambrose
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

In 't vragenforum gaan we dat ook zeker niet doen.

Dat hebben we inmiddels ook vastgelegd in o.a. de FAQ van 't vragenforum. Klik hier voor de FAQ. Klik hier voor de thread "Sorry, we zijn geen servicelijn of helpdesk"

Slotje.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gesloten