Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Hoi allen,


Helm:
Het leder kan van verschillende dieren gemaakt zijn, zo is kalfsleer bijvoorbeeld erg licht van kleur.
Runderleer en juchtleer zijn daarentegen donkerbruin van kleur..
Leer kan door de tijd heen veranderen van kleur, dat hoeft niet per se door verf te gebeuren.
Het probleem is vaak dat als je een helm hebt met een lichtgekleurd binnenwerk mensen direct roepen dat het een replica is..
Nu het binnenwerk donker is, is hij misschien Noors doorgebruikt.., het kan toch ook zo zijn dat hij gewoon Duits is en blijft? ;-)

Ik heb geen kopere nageltjes gevonden en niets duidt erop dat het binnenwerk eruit geweest is. Er zijn geen sporen zichtbaar.


Jasje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier de nieuwe foto's. Toch maar via imageshack, ik snap niets van dat forumprogramma.. haha:-)!
Bij deze jasjes moet je letten op hoe de knopen bevestigd zitten. Hier zie je dat er een stukje metaaldraad in een "achtje" gebogen is. Ik heb nagezocht of dat zo hoort en ben erachter gekomen dat het zo hoort te zitten.
Hij is niet zo wit als hij lijkt overigens..;-)!

Gr MF
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door coco »

Die adelaar ziet er niet echt goed uit naar mijn zin.
Heeft hij verder enige makers stempel?

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Beste Coco,

kun je dan zeggen wat je er niet goed aan vindt? En ja, de adelaar heeft een stempeltje! ;-)

Gr Tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Erik S. »

Manu Forti schreef:Hoi een ieder,

ik heb contact gehad met Helmut Weitze en hij zei dat de helm in orde is, voor zover hij het op de foto's kan zien.


Gr
Helmut Weitze kan wel mooie spullen op zn site hebben staan, maar hij weet ook niet alles. Anders ha hij mij dat NL pre 40 tentzeiltje in mintstaat niet verkocht voor 50 euro.

En al heb je een grote webshop als Ruben Keulers, betekent ook niet dat je alles weet : http://www.rkmilitaria.com/shop/viewpho ... 255&phqu=3 En dat moet 449 euro kosten.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Ik zeg ook niet dat deze mensen alles weten, maar veel wel. Neem Mr. Weitze, overal bekend om zijn kennis en goede spullen. Dat hij dan ook eens de fout in gaat maakt mij niet ongerust. Iedereen maakt fouten.
Ik geloof dat hij goed weet waar hij het over heeft.
Maar goed, daar ieder zijn ideeen over.
Wat vindt je zelf van het jasje?


gr Tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Erik S. »

http://link.marktplaats.nl/234519100 Net als deze gasmaskerbus die hij aanbied, zo vals als een zwarte kat op vrijdag de 13e.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Erik S. schreef:http://link.marktplaats.nl/234519100 Net als deze gasmaskerbus die hij aanbied, zo vals als een zwarte kat op vrijdag de 13e.
wat is er zo vals aan dan? Ik heb hem in handen gehad en zo slechts is hij niet, afgezien van de riemen.

én back on topic a.u.b.!
gr
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Erik S. »

De roest klopt helemaal niet, de roest op de gasmaskerbus is eerder oranje, en als ik naar de onderliggende lak kijk lijkt het wel grijs, dat typische grijs dat je op belgisch doorgebruikte gasmaskerbussen ziet.

Sorry, als ik iets bij hem wil kopen denk ik zeker 3 keer!

Waar heb je het jasje vandaan?
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

het jasje heb ik bij rkmilitaria gekocht, doet er verder niet toe. We hebben verschillende visies en dat is oké.
Maar het draait nu om de objecten!
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door coco »

Manu Forti schreef:Beste Coco,

kun je dan zeggen wat je er niet goed aan vindt? En ja, de adelaar heeft een stempeltje! ;-)

Gr Tim
Omdat ik de details op de Adelaar veelste slordig vind niet echt wat ik gewend ben van Duitse makelij, en ik bedoelde eingelijk heeft het jasje verder enige makers stempels :P
Maar welke stempel heeft de adelaar als we daar toch over bezig zijn?

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Erik S. »

De adelaar doet mij een beetje " repro" aan, dat kan ik aan de "zwarte" kleur en glans zien.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Beste Coco,

welke details? Heb je ooit deze adelaar vastgehad? Deze is precies zoals hij moet zijn.
Ik vind het echt jammer dat de mensen op dit forum iets moeten zoeken naar iets dat ze "twijfelachtig" vinden.
Als iets echt niet klopt en je weet dat kun je het direct benoemen. Dit is allemaal zo vaag.
De stempel is eruit gesleten, als je goed kijkt zie je stempel in het jasje zitten, binnen bij de kraag.

Zeer zeker geen repro, zwaar buntmetall, zwart omdat hij niet schoongemaakt is.
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door coco »

Manu Forti schreef:Beste Coco,

welke details? Heb je ooit deze adelaar vastgehad? Deze is precies zoals hij moet zijn.
Ik vind het echt jammer dat de mensen op dit forum iets moeten zoeken naar iets dat ze "twijfelachtig" vinden.
Als iets echt niet klopt en je weet dat kun je het direct benoemen. Dit is allemaal zo vaag.
De stempel is eruit gesleten, als je goed kijkt zie je stempel in het jasje zitten, binnen bij de kraag.

Zeer zeker geen repro, zwaar buntmetall, zwart omdat hij niet schoongemaakt is.
Hoezo MOETEN wij zoeken naar iets dat twijfelachtig is, wel proberen je alleen te helpen niet een collectie vol met repro zooi te krijgen wat je hebt betaald als origineel en dan Reageer je zo...., wij kunnen er verder weinig aan doen dat jij hier (misschien) wel de boot in bent gegaan..
Tegenwoordig kunnen ze super goed dingen namaken ook qua veroudering, metaal soort en alles (ik heb een fake ek1 als voorbeeld van hoe goed ze kunnen faken), en welke details ik bedoel? bijv. de kop,de nek, de borst, de vleugels, de poten de krans rond het hakenkruis en de achterkant kan ik zo niet bepalen.

mvg,
coco

Ow, en kan je wat foto's plaatsen van de stempels in het jasje en van de achterkant van de adelaar? alvast bedankt ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

het is moeilijk een object over te brengen via foto's that's all.
Het heeft eigenlijk weinig zin, omdat het er toch anders uit ziet en je kunt het niet goed bekijken.
jammer vind ik dat er bijna nooit eens een positieve reactie komt op geplaatste ads.

Ik kom hier ook niet voor hulp.
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door coco »

Manu Forti schreef:het is moeilijk een object over te brengen via foto's that's all.
Het heeft eigenlijk weinig zin, omdat het er toch anders uit ziet en je kunt het niet goed bekijken.
jammer vind ik dat er bijna nooit eens een positieve reactie komt op geplaatste ads.

Ik kom hier ook niet voor hulp.
Waarvoor kom je dan? dat we jouw (misschien) wel fake jasje de hemel in prijzen? of plaats je het hier alleen voor de ooo's en aaa's ik probeer alleen maar te helpen met fake dingen te onderscheiden van origineel, maar als jij geen hulp meer nodig hebt met verzamelen wens ik je veel succes de aankomende verzamel jaren. ;)
Wat ik overigens wel duidelijk kan zien op de foto's is dat de adelaar een veelste klein hoofd heeft en de borst 'veren' veelste puntig zijn naar men zin.

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Plaats reactie