Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Gebruikersavatar
Von Brand
Lid
Berichten: 284
Lid geworden op: 04 mar 2007, 18:35
Locatie: Rhenen

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Von Brand »

Dat een binnenwerk (donker)bruin van kleur is wil niet zeggen dat deze daarom perce doorgebruikt hoeft te zijn. Er zijn zat voorbeelden van goede binnenwerken welke ook een donkerbruine kleur hebben, waarme ik niet wil zeggen dat je sowieso ongelijk hebt wat betreft deze helm.
Ein Wiedersehen war seine und unsere Hoffnung........
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Waarvoor kom je dan? dat we jouw (misschien) wel fake jasje de hemel in prijzen? of plaats je het hier alleen voor de ooo's en aaa's ik probeer alleen maar te helpen met fake dingen te onderscheiden van origineel, maar als jij geen hulp meer nodig hebt met verzamelen wens ik je veel succes de aankomende verzamel jaren. ;)
Wat ik overigens wel duidelijk kan zien op de foto's is dat de adelaar een veelste klein hoofd heeft en de borst 'veren' veelste puntig zijn naar men zin.

mvg,[/quote]

ik kom om naar andere verzamelingen te kijken. en mogelijk iets te leren, maar hulp is iets anders.
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door coco »

Manu Forti schreef:Waarvoor kom je dan? dat we jouw (misschien) wel fake jasje de hemel in prijzen? of plaats je het hier alleen voor de ooo's en aaa's ik probeer alleen maar te helpen met fake dingen te onderscheiden van origineel, maar als jij geen hulp meer nodig hebt met verzamelen wens ik je veel succes de aankomende verzamel jaren. ;)
Wat ik overigens wel duidelijk kan zien op de foto's is dat de adelaar een veelste klein hoofd heeft en de borst 'veren' veelste puntig zijn naar men zin.

mvg,
ik kom om naar andere verzamelingen te kijken. en mogelijk iets te leren, maar hulp is iets anders.[/quote]

Dat is geen antwoord op mijn vraag waarom jij je jasje en helm plaatst ;)

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door ammo »

Plaats eens ff een foto , van de onderkant van de flappen in de helm,
dan is het snel genoeg te zien of de helm noors door gebruikt is .
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door JimK »

ammo schreef:Plaats eens ff een foto , van de onderkant van de flappen in de helm,
dan is het snel genoeg te zien of de helm noors door gebruikt is .
Ik weet niet of hij het wel horen wil?
Het probleem is vaak dat als je een helm hebt met een lichtgekleurd binnenwerk mensen direct roepen dat het een replica is..
Ik weet niet wat dat voor mensen zijn, maar dat is pure onzin.

Ik zei, jou helm lijkt Noors doorgebruikt, en dat lijkt hij ook. Hij heeft niet echt de normale kleur van een binnenwerk, en wel die van een Noors doorgebruikte. Of die waar ooit een keer verkeerde olie of ander middel opgebruikt is. In ieder geval is jou foto niet duidelijk genoeg, daarom lijkt het ook zo :wink: .
.., het kan toch ook zo zijn dat hij gewoon Duits is en blijft? ;-)
Dat kan.

[img]jammer vind ik dat er bijna nooit eens een positieve reactie komt op geplaatste ads.

Ik kom hier ook niet voor hulp.[/img]
Als iemand iets heel moois heeft waar niets mis mee is horen ze dat ook.
Bij deze jasjes moet je letten op hoe de knopen bevestigd zitten. Hier zie je dat er een stukje metaaldraad in een "achtje" gebogen is. Ik heb nagezocht of dat zo hoort en ben erachter gekomen dat het zo hoort te zitten.
Ik zei dat ik twijfelde bij jou eerste foto. Nu je meer foto's hebt geplaatst wordt het een stuk makkelijker om een stuk te beoordelen.
Jou jas is een originele, daar ben ik wel van overtuigt. Het model is goed, de knopen, de zakken etc. Dit is het oude model, zogenaamd Weisser Rock alter art. Met 6 knopen, en de vier zakken. De kraag die rechtopstaat is ook origineel en van het goede model. Daar is verder niks mis mee. Dat is de reden waarom betere foto's nodig waren, en dat valt toch prima te beoordelen vanaf de foto :wink: Deze jas werd gedragen door officieren in barakken en trainingskampen. Daarbuiten mochten ze alleen gedragen worden tijdens paardrijden en wanneer hun eenheid sportkleding droeg. Dit model is in 1937 vervangen voor het model wat je normaal op foto's tijdens de oorlog tegenkomt.

Het gene wat moeilijker wordt is de adelaar, hier heb ik nog wel twijfels bij, deze lijkt me wel repro. De schouderstukken zijn denk ik naoorlogs, misschien iets vroeg DDR oid. Dat weet ik niet precies. Maar de kleur is niet zo mooi, en het zilverdraad is anders in elkaar gezet/geweven of hoe het gebeurt dan dat van die uit wo2. Vergelijk het maar eens als je het wilt zien.

Samengevat: goede jas, emblemen er op gezet.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Schwerpunkt »

Probleem van de helm kan snel opgelost worden , nl plaats goede kwaliteit foto's in het buitenlicht getrokken , een donkerder of roder uitziend binnenwerk betekent niet altijd dat het Noors doorgebruikt werd maar het kan wel. Goede foto's zullen dat snel duidelijk maken.

Wat rkmilitaria betreft die is heel recent op Lowlands forum nog in opspraak gekomen vanwege een groot aantal camo SS helmen op zijn site die FAKE zijn en leuk aangeboden worden voor 5000 euro/stuk. Ook zijn nieuwe HG cap van 1200 euro is een FAKE. Ik zou snel mijn conclusies trekken en mijn klantenkaart versnipperen. En al de rest dat je er gekocht hebt door een expert op echtheid laten nakijken.

Diegenen die beweren dat je militaria niet op echtheid kunt beoordelen aan de hand van (goede) foto's hebben het mis , wat zitten we hier anders allemaal te doen en waarom wordt er meer dan ooit via het net gekocht ? De sterkte van forums is net dat je in een handomdraai opinies hebt en een conclusie kan trekken.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door jeroen wo2 »

Dit lijkt me niet goed of ik denk dat ....
Dat is zoveel de laatste tijd te lezen hier, post alleen is iets waar die gozer wat aan heeft.
Niet iedereen heeft verstand van dit soort spul, ik weet ook niet alles maar Jim geeft bijv. een goede uitleg en verteld waarom dit orgineel is en waarom niet, daar heb je tenminste wat aan.
Wees is een keer duidelijk, de laatste tijd zie je veel van die mensen die ''Denken'' het even te weten maar de ballen er verstand van te hebben.
De meeste mensen die het even denken te weten hebben niet eens referentie boeken.
Over het algemeen is Weitze wel een betrouwbare dealer maar ik heb ook via andere personen gehoord dat hij zo zijn fouten gemaakt heeft en dat blijf je bij iedere grote dealer houden.
Maargoed, een leuk jasje Manu Forti!
Never Back Down
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door jeroen wo2 »

Ik kan je vertellen dat je metalen borstadelaar op je jasje Repro is helaas.
Het is te herkennen aan een aantal punten en ik hoop dat ik je dat door deze foto het beste kan uitleggen.
Hier onder zie je een foto met bovenaan een orginele adelaar en onderaan jou adelaar.

Afbeelding

Punt 1. De nek van jou adelaar is te dun, bij een orginele is deze dikker.
Punt 2. De veren op de vleugels van jou adelaar overlappen elkaar niet goed en zijn niet scherp afgewerkt.
Punt 3. De veren op de poten van de adelaar zijn slorig afgewerkt en komt niet overeen als op een orgineel.

Ik hoop dat je wat aan de informatie hebt.
Never Back Down
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Mgschutze, bedankt voor je verhelderende visie. Ik ga zeker kijken naar de epauletten.
Jeroen wo2: jij ook bedankt voor de opheldering en de mogelijkheid is inderdaad groot dat de adelaar niet klopt, dat ga ik ook verder uitzoeken.
Aan jullie informatie heb ik iets gehad. Wat Jeroen ook zei, reageer alleen als je ook daadwerkelijk iets nuttigs te melden hebt. Nogmaals bedankt.

Ik zal de foto's van de helm z.s.m. proberen te plaatsen, ik heb ook niet zo'n fantastische camera weet je.. ;-).
Ik kan je wel alvast zeggen dat de binnenrand (flappen binnenwerk) een grijze stof heeft, zonder pinnetjes/nageltjes erin, foto's volgen nog.
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

mgschutze schreef:
ammo schreef:Plaats eens ff een foto , van de onderkant van de flappen in de helm,
dan is het snel genoeg te zien of de helm noors door gebruikt is .
Ik weet niet of hij het wel horen wil? --> Onzin!
Het probleem is vaak dat als je een helm hebt met een lichtgekleurd binnenwerk mensen direct roepen dat het een replica is..
Ik weet niet wat dat voor mensen zijn, maar dat is pure onzin.

Zie mijn vorige post van mijn vorige helm, haastige conclusies!
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Zoals beloofd, de foto's van de helm.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop dat ze duidelijk genoeg zijn.

Gr Tim
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door JimK »

Manu Forti schreef: Het probleem is vaak dat als je een helm hebt met een lichtgekleurd binnenwerk mensen direct roepen dat het een replica is..
Ik weet niet wat dat voor mensen zijn, maar dat is pure onzin.
Zie mijn vorige post van mijn vorige helm, haastige conclusies!
Bedoel je deze? http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?f=36&t=21215

Sorry dat ik je niet volg, maar wat zijn haastige conclusies?
Bij die vorige helm was er niks aan te merken op het binnenwerk, alleen moest ik de andere leden daar even van overtuigen.


Wat betreft deze liner. Ik vind hem heel moeilijk.
Ik zou hem niet willen hebben, de kleur staat me niet aan. Veel fakes worden ook zo behandeld om ze oud te laten lijken. De dikte van het leer lijkt mij te dik. Maar dat is iets wat je beter kunt voelen. Het vilt in de ring is blank, deze zie je in bijna alle repro's. Ik zie graag grijs vilt in een liner.
Helemaal zeggen wat deze liner nu is doe ik niet, ben ik niet zeker genoeg van.

Gr. Jim
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Nou oké, bedankt voor je inzet in ieder geval en bedankt voor je visie! :-)

Ik zal er zelf ook nog een op gaan researchen.
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Erik S. »

Op je profiel staat dat je in Goes woont.

Als je een keer op een zonnige middag langskomt wil ik hem wel fotograferen, ik heb wél een goede camera.
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Manu Forti
Lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 07 aug 2008, 13:28
Locatie: Goes

Re: Nieuwe luftwaffe helm Manu Forti

Bericht door Manu Forti »

Anders kom je naar mij ;-) haha
---Luftwaffe--- Feuer Frei!
Plaats reactie