Mijn SS Tunic

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

ammo schreef:Ik vind repro helemaal niks , enzeker niet in een verzameling of museum.
Er word toch niet gevraagt wat jij er persoonlijk van vind ?
Er word alleen gevraagt wat men van het jasje vind,niet of jij hem in je verzameling of museum wilt. :(

mvg
Aude Audenda
ammo
Lid
Berichten: 3509
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door ammo »

Jasper J schreef:
ammo schreef:Ik vind repro helemaal niks , enzeker niet in een verzameling of museum.
Er word toch niet gevraagt wat jij er persoonlijk van vind ?
Er word alleen gevraagt wat men van het jasje vind,niet of jij hem in je verzameling of museum wilt. :(

mvg
Het jasje is helemaal niks , is gewoon repro zooi.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

ammo schreef:
Jasper J schreef:
ammo schreef:Ik vind repro helemaal niks , enzeker niet in een verzameling of museum.
Er word toch niet gevraagt wat jij er persoonlijk van vind ?
Er word alleen gevraagt wat men van het jasje vind,niet of jij hem in je verzameling of museum wilt. :(

mvg
Het jasje is helemaal niks , is gewoon repro zooi.

Wat een niveau! :shock:

Ik stop met mijn commentaar op dit onderwerp want dit slaat nergens op.
Aude Audenda
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door SS collector »

Jasper J wat verzamel jij eig van WO II is het iets specifieks of is WO II algemeen ?
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Ik verzamel wo2 vooral duits en nl,maar heb ook wel wat engels n amerikaans.

mvg
Aude Audenda
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door SS collector »

Jasper J schreef:Ik verzamel wo2 vooral duits en nl,maar heb ook wel wat engels n amerikaans.

mvg
Duits is wel het meest gewild in de verzamelingen denk ik.

mvg
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door de korte golf »

er zijn ook héél veel verzamelaars van o.a engels en amerikaans
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
SS collector
Lid
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 jan 2009, 21:45

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door SS collector »

de korte golf schreef:er zijn ook héél veel verzamelaars van o.a engels en amerikaans
Ja maar de meeste die ik ken fixeren zich op WO II Duits en daarmee dacht ik dat Duits het meest gewild was.
A single spark of courage, can ignite the fires of hope
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door johan willaert »

De topicstarter vraagt nu wel net wat we van het jasje vinden en bijgevolg verwacht hij een antwoord op die vraag.
Dat velen onder jullie alleen maar positieve reacties verwachten, verklaart veel over de ernst waarmee jullie 'verzamelen'.
Als je geen kritiek kan verdragen, moet je helemaal geen berichten plaatsen om dit forum, en zeker geen repro-zooi in een 'VERZAMELAARS'-gedeelte.

Net zoals sommigen het beu zijn om minachtende reacties te lezen van echte verzamelaars, ben ik het beu om geassocieerd te worden met 'erzatz' verzamelaars die vinden dat een repro-item dezelfde verzamelwaarde heeft als een origineel geschiedkundig item. Niet alleen worden door dit soort praktijken de serieuze verzamelaars met dezelfde meewarigheid bekeken als de repro-kopers; daarnaast lopen diezelfde serieuze verzamelaars het gevaar aanzien te worden voor mensen met extreme sympathieën en gedachtengoed.

Want laat ons de zaak eens nuchter bekijken.... Waarom koopt iemand een repro-uniform? De enige aanneembare redenen zijn voor het gebruik tijdens re-enactment en filmwerk. Maar ik kan me niet voorstellen dat men in de Lage Landen kan gaan re-enacten met een zwart politiek SS-uniform. Wat er dus overblijft is dat de eigenaar zich enigszins verbonden toont met de organisatie die destijds deze uniformen droeg. Ik overdrijf misschien en besef ook wel dat dit forumlid niet die bedoeling heeft, maar het is maar hoe het overkomt naar een buitenstaander toe. En laat het nu net die buitenstaanders zijn die wetten maken waarmee de echte verzamelaars geconfronteerd worden.
Het is nu al verboden in sommige Europese landen om dergelijke dingen te verhandelen en binnenkort wordt er in Frankrijk misschien een wet gestemd die het bezit van dergelijke uniformen door particulieren gaat verbieden....
De enige aanleiding daartoe is omdat mensen met extreme opvattingen massaal deze goedkope repro-uniformen kopen en er af en toe mee gaan rondwandelen...

En het argument dat het echte werk onbetaalbaar is, gaat niet op. Alles is een kwestie van prioriteiten en gedrevenheid. Het is goed dat de prijzen van originele items zo duur zijn. Dan pas wordt het verzamelaarskaf van het koren gescheiden...
Of dachten jullie misschien dat degenen die over een grote verzameling originele spullen beschikken alles gratis hebben gekregen? Daarnaast is het aanbod van originele items en geloofwaardige informatie erover nooit groter geweest dan in het hedendaagse internettijdperk....

Voor de prijs van de jasjes getoond in de eerste post van dit topic had je waarschijnlijk al een originele Duitse helm.
Dat had het verschil gemaakt tussen een verzamelaar en een repro-koper..... En de reacties waren waarschijnlijk een stuk beter geweest.
Maar inderdaad, ieder z'n ding, maar verwacht dan niet dat de echte verzamelaars complimenten gaan uitdelen....

Johan
29th Let's Go!!!!!
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Peter F »

Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen worden waar uiteindelijk niemand op reageert, of repro collector's doorverwijzen naar een forum van intertoys/Bart Smit. Want dan is er duidelijkheid. Waar ligt de grens van het doel van het verzamelaars topic van wo2.nl? Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

johan willaert schreef:De topicstarter vraagt nu wel net wat we van het jasje vinden en bijgevolg verwacht hij een antwoord op die vraag.
Dat velen onder jullie alleen maar positieve reacties verwachten, verklaart veel over de ernst waarmee jullie 'verzamelen'.
Als je geen kritiek kan verdragen, moet je helemaal geen berichten plaatsen om dit forum, en zeker geen repro-zooi in een 'VERZAMELAARS'-gedeelte.

Net zoals sommigen het beu zijn om minachtende reacties te lezen van echte verzamelaars, ben ik het beu om geassocieerd te worden met 'erzatz' verzamelaars die vinden dat een repro-item dezelfde verzamelwaarde heeft als een origineel geschiedkundig item. Niet alleen worden door dit soort praktijken de serieuze verzamelaars met dezelfde meewarigheid bekeken als de repro-kopers; daarnaast lopen diezelfde serieuze verzamelaars het gevaar aanzien te worden voor mensen met extreme sympathieën en gedachtengoed.

Want laat ons de zaak eens nuchter bekijken.... Waarom koopt iemand een repro-uniform? De enige aanneembare redenen zijn voor het gebruik tijdens re-enactment en filmwerk. Maar ik kan me niet voorstellen dat men in de Lage Landen kan gaan re-enacten met een zwart politiek SS-uniform. Wat er dus overblijft is dat de eigenaar zich enigszins verbonden toont met de organisatie die destijds deze uniformen droeg. Ik overdrijf misschien en besef ook wel dat dit forumlid niet die bedoeling heeft, maar het is maar hoe het overkomt naar een buitenstaander toe. En laat het nu net die buitenstaanders zijn die wetten maken waarmee de echte verzamelaars geconfronteerd worden.
Het is nu al verboden in sommige Europese landen om dergelijke dingen te verhandelen en binnenkort wordt er in Frankrijk misschien een wet gestemd die het bezit van dergelijke uniformen door particulieren gaat verbieden....
De enige aanleiding daartoe is omdat mensen met extreme opvattingen massaal deze goedkope repro-uniformen kopen en er af en toe mee gaan rondwandelen...

En het argument dat het echte werk onbetaalbaar is, gaat niet op. Alles is een kwestie van prioriteiten en gedrevenheid. Het is goed dat de prijzen van originele items zo duur zijn. Dan pas wordt het verzamelaarskaf van het koren gescheiden...
Of dachten jullie misschien dat degenen die over een grote verzameling originele spullen beschikken alles gratis hebben gekregen? Daarnaast is het aanbod van originele items en geloofwaardige informatie erover nooit groter geweest dan in het hedendaagse internettijdperk....

Voor de prijs van de jasjes getoond in de eerste post van dit topic had je waarschijnlijk al een originele Duitse helm.
Dat had het verschil gemaakt tussen een verzamelaar en een repro-koper..... En de reacties waren waarschijnlijk een stuk beter geweest.
Maar inderdaad, ieder z'n ding, maar verwacht dan niet dat de echte verzamelaars complimenten gaan uitdelen....

Johan
Sorry johan jouw post gaat ergver.
Dat menen repro kopen omdat ze een bepaalde verbondenheid voelen met b.v de politieke ss.
Ik ben een serieuze verzamelaar maar heb 1 ss repro camo broek om iets aftemaken,ik kan eenorigineele niet betalen .
Dat jij het nou goed vind dat origineel zo duur is zal wel komen omdat je zoveel geld hebt,maar ik kan geen ss camo broek origineel betalen en de prijzen slaan nergens op.
Dus nu ik zo,n repro broek heb ben ik dus iemand die zich verbonden voelt met de waffen-ss.
En als een prijs geen argument is zal je nooit een verzameling krijgen 3 jaar sparen voor een ss camo broek is gewoon onzin.
Nogmaals ik ben een serieuze verzamelaar 98% is orgineel alleen de echt onbetaalbaare dingen zo als de ss camo broek is repro.
Door alleen maar negatieve reacties zeker op nieuwe forum leden zal dit forum ten onder gaan.
Ook al vinden veel mensen repro niets kunnen ze dat dan een keer normaal uitleggen?
mvg een echte verzamelaar.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Jasper J
Lid
Berichten: 1774
Lid geworden op: 10 mei 2005, 13:01

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Jasper J »

Peter F schreef:Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen worden waar uiteindelijk niemand op reageert, of repro collector's doorverwijzen naar een forum van intertoys/Bart Smit. Want dan is er duidelijkheid. Waar ligt de grens van het doel van het verzamelaars topic van wo2.nl? Alvast bedankt.
Ik roep de staff op dit soort kinderachtige reacties niet te accepteren.
Ik ga me anders ernstig beraden om het forum te verlaten.
Wat je er ook van vindt dit verrijkt het forum zeker niet.
Aude Audenda
Gebruikersavatar
Schwerpunkt
Lid
Berichten: 527
Lid geworden op: 07 feb 2009, 21:48
Gegeven: 2 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Schwerpunkt »

johan willaert schreef:Voor de prijs van de jasjes getoond in de eerste post van dit topic had je waarschijnlijk al een originele Duitse helm.
Dat had het verschil gemaakt tussen een verzamelaar en een repro-koper..... En de reacties waren waarschijnlijk een stuk beter geweest.
Maar inderdaad, ieder z'n ding, maar verwacht dan niet dat de echte verzamelaars complimenten gaan uitdelen....

Johan
Volledig mee eens Johan.
German Helmet Vault : www.germanhelmetvault.com
Collecting German WW2 helmets in the 21st century.
German Helmet Walhalla : www.ghw2.com
Een internationaal forum voor militaria verzamelaars.
Peter F
Lid
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 jul 2008, 20:57

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door Peter F »

Jasper J schreef:
Peter F schreef:Misschien kan de staff gewoon een nieuw sticky topic aanmaken waar repro uniformen getoond kunnen worden waar uiteindelijk niemand op reageert, of repro collector's doorverwijzen naar een forum van intertoys/Bart Smit. Want dan is er duidelijkheid. Waar ligt de grens van het doel van het verzamelaars topic van wo2.nl? Alvast bedankt.
Ik roep de staff op dit soort kinderachtige reacties niet te accepteren.
Ik ga me anders ernstig beraden om het forum te verlaten.
Wat je er ook van vindt dit verrijkt het forum zeker niet.
Namaak uniformen kun je aanschouwen op re-enactmentforum.nl. Dit is een wo2 forum, dus misschien zit je hier met een verkeerd doel?

PS. Je noemt jezelf een 'echte' verzamelaar... maar je hebt niet allemal 'echt' spul... Een 'echte' verzamelaar vind gewoon alles wat hij 'echt' wil hebben en wat 100% 'echt' is :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Peter F op 08 mar 2009, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Mijn SS Tunic

Bericht door johan willaert »

Jasper J schreef:Dat jij het nou goed vind dat origineel zo duur is zal wel komen omdat je zoveel geld hebt,maar ik kan geen ss camo broek origineel betalen en de prijzen slaan nergens op.
Dus nu ik zo,n repro broek heb ben ik dus iemand die zich verbonden voelt met de waffen-ss.
En als een prijs geen argument is zal je nooit een verzameling krijgen 3 jaar sparen voor een ss camo broek is gewoon onzin.
Dat je drie jaar moet sparen voor degelijke broek is geen onzin, maar realiteit. Voorlopig had je daar best een gewone broek van 1000Euro onder kunnen steken... Ik heb voor sommige stukken in mijn collectie 10 jaar geld opzij gezet, klaar tot de gelegenheid zich voor deed...
Ik heb niet zoveel geld, maar verzamel meer dan 30 jaar gericht en doelbewust. Repro kopen is nooit een optie geweest, maar sparen en gericht kopen des te meer.... Ik zie hier mensen van 20 jaar of minder die denken even rap een collectie bij elkaar te kopen.
Sorry, maar als je niet bereid bent om veel geld uit te geven, moet je misschien niet verzamelen....
29th Let's Go!!!!!
Gesloten