Verandering die Hitler doorvoerde

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
LEO
Lid
Berichten: 646
Lid geworden op: 30 apr 2005, 16:17
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door LEO »

Ik schrijf nergens dat Hitler de bedenker van die zaken was. Ik schrijf dat hij toestemming gaf om de genoemde zaken te ontwikkelen.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door Moengoman »

De Gestapo is ook al niet origineel - Lenin had al de NKVD - maar de wijze waarop deze organisatie een samenleving in zijn greep hield is later door vele militaire dictaturen overgenomen. De Gestapo vertrouwde vooral op roddels en anonieme aangiften.
Het vernietigingskamp, dwz een concentratiekamp met slechts als doel de "inwoners" zo snel en efficiënt mogelijk om zeep te helpen, lijkt wel een verandering van Hitler zelf te zijn. Deze is later, voor zover ik weet, alleen in Cambodja toegepast.

Ik heb wel eens gehoord dat het moderne Nederlandse belastingstelsel aan de Duitse bezetting te danken is. Maar ik weet niet of dat waar is.

Dat van die dierenrechten daar wil ik graag een bronvermelding van hebben. Tot dan beschouw ik deze als de zoveelste Hitler-fabel. Van de 19e eeuwse filosofen Bentham en Schopenhauer is me wel bekend dat ze voor dierenrechten hebben gepleit.

Overigens zie ik Hitler niet als een grote leider. Het woord mislukkeling is meer op zijn plaats. Eén reden is dat hij wel wist hoe een oorlog te beginnen, maar niet hoe deze te beëindigen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door coco »

Had Hitler uberhaupt iets van hemzelf?
Zelfs zijn snor kwam naar het idee van Charlie Chaplin ;) (heb ik weleens gehoord)
En de groet kwam min of meer van Mussolini.

mvg,

PS: Sorry voor off-topic*
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door iknowdintoo »

En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen :P .
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen :P .
Zoek maar eens op over groet en snor anders, maar ik geloof dat ik er erg ver naast zit hoor ;)

mvg,
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door iknowdintoo »

coco schreef:
iknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen :P .
Zoek maar eens op over groet en snor anders,
Ik snap je zin niet helemaal?
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door coco »

iknowdintoo schreef:
coco schreef:
iknowdintoo schreef:En z'n kapsel had 'ie zo omdat hij het litteken van het schampschot dat hij in WOI had opgelopen wou verbergen :P .
Zoek maar eens op over groet en snor anders,
Ik snap je zin niet helemaal?
Zoek maar ergens (Wikipedia ofzo) op over hoe het zit met de Hitlergroet en met Hitlersnor, ik heb weleens gehoord dat die gewoon zijn overgenomen van Mussolini en Charlie Chaplin, anders PB je maar even dat is wat beter dan dit off-topic gedoe :P

ter ondersteuning: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
siggel
Lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 08 jun 2005, 19:17
Locatie: Assendelft

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door siggel »

Moengoman schreef:De Gestapo is ook al niet origineel - Lenin had al de NKVD - maar de wijze waarop deze organisatie een samenleving in zijn greep hield is later door vele militaire dictaturen overgenomen. De Gestapo vertrouwde vooral op roddels en anonieme aangiften.
Het vernietigingskamp, dwz een concentratiekamp met slechts als doel de "inwoners" zo snel en efficiënt mogelijk om zeep te helpen, lijkt wel een verandering van Hitler zelf te zijn. Deze is later, voor zover ik weet, alleen in Cambodja toegepast.

Ik heb wel eens gehoord dat het moderne Nederlandse belastingstelsel aan de Duitse bezetting te danken is. Maar ik weet niet of dat waar is.

Dat van die dierenrechten daar wil ik graag een bronvermelding van hebben. Tot dan beschouw ik deze als de zoveelste Hitler-fabel. Van de 19e eeuwse filosofen Bentham en Schopenhauer is me wel bekend dat ze voor dierenrechten hebben gepleit.

Overigens zie ik Hitler niet als een grote leider. Het woord mislukkeling is meer op zijn plaats. Eén reden is dat hij wel wist hoe een oorlog te beginnen, maar niet hoe deze te beëindigen.
@Moengoman, concentratiekampen bevonden al in de boerenoorlog in zuid-afrika, en zijn zover als ik weet ook in bosnie gebruikt in de jaren 90.
(\_/)
(o.o)
(><) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door Moengoman »

De concentratiekampen tijdens de Boerenoorlogen waren geen vernietigingskampen. Ik had het met name over Sobibor, Treblinka en Belzec.

http://www.go2war2.nl/artikel/1747/Sobibor.htm

Slavenkampen met hoge sterftecijfers waren in het Egypte van de farao's al in gebruik. De toepassing om zo snel en efficiënt mogelijk te moorden is geheel de "verdienste" van Hitler.
Gebruikersavatar
Falcode
Lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 feb 2009, 13:07

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door Falcode »

straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?

medicijnen? die uitgevonden zijn door het testen op joden?
I believe in one thing only, the power of human will
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door iknowdintoo »

Falcode schreef:straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?
Nee, die waren gewoon het eerst met het gebruiken hiervan.
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door de korte golf »

coco schreef:Zoek maar ergens (Wikipedia ofzo) op over hoe het zit met de Hitlergroet en met Hitlersnor, ik heb weleens gehoord dat die gewoon zijn overgenomen van Mussolini en Charlie Chaplin, anders PB je maar even dat is wat beter dan dit off-topic gedoe :P

ter ondersteuning: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hitlergroet
de Romeinen hadden toch ook zo'n soort groet. alleen dan met de hand verticaal ofzo.
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door micky »

raketten, aanvalsgeweer en straalvliegtuigen.
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door Frontovik »

'Vind ik niet echt iets wat Hitler zelf heeft gedaan.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
Gast

Re: Verandering die Hitler doorvoerde

Bericht door Gast »

Falcode schreef:straalvliegtuigen? die zijn er nu dankzij de nazi's toch?
medicijnen? die uitgevonden zijn door het testen op joden?
Medicijnen! Als die bewering niet zo triest zou zijn zou ik me suf lachen. Veel van de gedane experimenten hadden o.ao betrekking op hoe kan ik mensne arische trekken geven. Vruchtbaarheid: hoe kunnen we vrouwen meerlingen laten baren : meer soldaten. Behandelingen bedenken voor slachtveld verwondingen.
Zover mij bekend is uit al dat geexperimenteer niet veel zinnigs voortgekomen. Veel artsen hebben niet meer en minder als hun eigen sadistische fantasieen uitgevoerd. benzine ipv bloed, ogen inkleuren met blauwe verf e.d.

Bij de Britten werd ervaring opgedaan met plastische chirurgie dankzij de behandelingen van de Brandwonden van piloten. De contact lens werd bedacht. (Men kwam erachter dat de plastic splinters in de ogen geen afweer reacties van het lichaam opriep). Verbetering in bloedtransfusies.
micky schreef:raketten, aanvalsgeweer en straalvliegtuigen.
raketten: chinezen
straal jager: deze uitvinding wordt gedeeld door de Brit Sir Frank Whittle and Hans von Ohain
Beiden onafhankelijk vanelkaar. Whittle vroeg in 1930 patent op zijn straalmotor aan en Ohain in 1936.
De eerst vliegende straaljager waren de Duitsers en teven de eerste van wie de straaljager vloog (1939)
Plaats reactie