bom

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: bom

Bericht door sniper snoop »

ammo schreef: Ik wil hier toch ff op reageren, Projectielen bevatten geen kruit, maar explosieve of explosief brandstichtende (fosfor )lading , gas , rook,
branstichtende lading.

Beetje dom om de 4 inch stokes uit het water te halen , ze bevatten gas of een fosfor lading, en zijn zo onstabiel als maar kan,
een verkeerde beweging en het kan verkeerd gaan.

Dit is nou wat ik wil bedoelen met kruit. En ik weet dat het dom was. Maar de Stokes lagen op een plaats die nog erger was dan uithalen. Ze lagen in een rivier met serke stroom en net bij een oude dam. Die oude dam kon geen drijvende puin tegen houden. Dit betekend dat takken, planken, blikken, en noem maar op gewoon met een enorme kracht tegen de Stokes konden raken. Als er eenmaal een gat in de Stokes zat, kon gewoon de stoffen opgelost worden tot gas. Liever mijn handen riskeren om uiteindelijk een hele dorp uit het gevaar te houden, want ze lagen amper 1 kilometer van een dorp met hoge inwoners. Bovendien heb ik de Dovo zeker al contact genomen. Zij vinden dus riskerend maar uiteindelijk zoals de granaten er lagen was het wel beter om uit de rivier te halen. Want het kon zeker een half uur duren en meer voor ze konden opgehaald worden. In die tijd, kan alles gebeuren.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sturnbarnfurher
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mar 2009, 22:18
Locatie: gelderland

Re: bom

Bericht door sturnbarnfurher »

o kwamen ze die de zelfde dag ophalen dan.
vreemd ik moest een week wachten.
en er een kist over heen zetten. om dat ze een route afleggen.
oke das snel
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: bom

Bericht door sniper snoop »

sturnbarnfurher schreef:o kwamen ze die de zelfde dag ophalen dan.
vreemd ik moest een week wachten.
en er een kist over heen zetten. om dat ze een route afleggen.
oke das snel
Naarmate land. België is niet vergelijkbaar met Nederland. Er ligt hier meer dan in Nederland. Zeker in West-Vlaanderen. :wink:
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sturnbarnfurher
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mar 2009, 22:18
Locatie: gelderland

Re: bom

Bericht door sturnbarnfurher »

ja dat weet ik dat er meer ligt.
mooi voor een verzammelaar dat gebied.
ga er ook eens heen om te zoeken. lijkt me geweldig daar.
heb een duitse helm bodemvondst maar wil eens een gavere helm vinden.
vindt jij die nog daar regelmatig of niet. :)
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: bom

Bericht door sniper snoop »

sturnbarnfurher schreef:ja dat weet ik dat er meer ligt.
mooi voor een verzammelaar dat gebied.
ga er ook eens heen om te zoeken. lijkt me geweldig daar.
heb een duitse helm bodemvondst maar wil eens een gavere helm vinden.
vindt jij die nog daar regelmatig of niet. :)
Hier vind je wel vaak mooie spullen. Maar zoeken met detector mag niet. Tenzij je toelating krijgt van de eigenaar. Ik weet een vriend die een compleet Maschinengewehr 08 uit de grond heeft gehaald. Enkel wat doorgeroest aan de mantel en box en wat geplooid en verder niks. Een andere heeft een Colt M1911 gevonden. Helemaal compleet, want de handvat is uit kunststof.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
sturnbarnfurher
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mar 2009, 22:18
Locatie: gelderland

Re: bom

Bericht door sturnbarnfurher »

nou das een top vondst.
gaaf om zo iets uit de grond te halen.
heb slechts twee k98 uit de grond gehaald.
en in slechte staat dat was al mooi voor me.
Gebruikersavatar
Jim
Lid
Berichten: 2057
Lid geworden op: 09 aug 2004, 03:56
Locatie: Budel
Ontvangen: 25 keer

Re: bom

Bericht door Jim »

Wel een heel vage beschrijving! Niets over lengte doorsnede materiaal ijzer / messing? En meteen concluderen dat het een Britse bom betreft.
Ik hier 2 zuurstof flessen liggen uit een Horsa glider en de meeste die het zien denken meteen aan een (vliegtuig)bom!
Zo kwam er eens iemand af die meende een granaat te hebben gevonden. Wat uiteindelijk de restant van een oude brommer uitlaat bleek.
Zonder een foto van het voorwerp zelf of een plaatje van iets vergelijkbaars, zoek een op internet als een foto niet lukt.

En daarbij als je een explosief vermoed = politie inschakelen. Maar in Arnhem en omgeving mag je niet bewust gaan zoeken en niet voor niets.
Ik heb eens met een blinde en vingers missende collega (1 hand geheel misvormd) samengewerkt. Hij had als jongen met iets gespeeld wat hij had gevonden op het landingsterrein in Wolfheze.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944
sturnbarnfurher
Lid
Berichten: 47
Lid geworden op: 10 mar 2009, 22:18
Locatie: gelderland

Re: bom

Bericht door sturnbarnfurher »

oke kerel snap je
maar er is een foto van die bom gemailt.
en klopt het is een smk.britse smoker granaat.
ik altijd op me hoede met dat soort dingen.
en meld dan ook gevaarlijk spul.
en het klopt je mag in arnhem niet zoeken.
ik kom het ook vaak genoeg zo tegen, :/
Plaats reactie