Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
richard757
Lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 01 mar 2009, 22:19
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door richard757 »

hij staat er weer het beruchte jasje

http://link.marktplaats.nl/236481090
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ammo »

richard757 schreef:hij staat er weer het beruchte jasje

http://link.marktplaats.nl/236481090

Yep , Die gozer verkoopt alleen zooi.
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
JimK
Lid
Berichten: 2214
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:34
Locatie: ergens in nederland
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door JimK »

:frownno: wederom garantie
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

dump schreef:garantie niet onder de 600 E
Eh? Pas vanaf een bepaald bod is er garantie? Onder de 600 euro is het een vervalsing, daarboven niet. Wat een onweerlegbare logica :bonk:
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik S. »

http://link.marktplaats.nl/235463360

FF wat gecorrespondeerd :mrgreen: .

Ik plaats geen onzinbiedingen, ik probeer iemand te verhoeden op het kopen van replica kledij, het jasje is zoals ik op de foto's kijk duidelijk Zweeds, of hoe U het met uw spellingsproblemen "zweets" zou noemen. Ook zijn de emblemen op het jasje duidelijk repro's, en de epauletten vroege bundesgrenzgeschutz.

Het waffen ss tarnjacke is ook een duidelijke Repro gemaakt van Sturm, het rijgkoord klopt ook niet, dit is het standaard koord voor de Chechiesche gasmaskertas. De Drillich stof in de zakken is in een verkeerde kleur. Ook zet ik grote vraagtekens bij uw verzamelvaardigheden. Ook de prijs komt totaal niet overeen met dat van een originele, originelen gaan boven de 5.000 euro op de europese beurzen.

De duitse helm is een duidelijke Fake, overgespoten en met slechte decal.

Groet,

Panzer Grenadier
zo ben je niet serieus nemen
maar markt verzieker van origineel spul
ik wil best uw mening begrijpen maar ik vind dit niet de weg
dit jasje heb ik zelf jaren geleden op een rommel markt gevonden tussen voden
het was in gebruikte staat zo doend heb ik zelf niet de indruk gehad dat het om mogelijk een repro zou kunnen zijn ik heb wel bij een oud verzamellaar van BIJNA 80 JAAR laten rien/keuren hij bestempelde het zeker eerder origineel dan repro
dat er volgens u niet meer een origineel toutje in zit dat u dan maar gelijk het een repro is
mag u denken !!en dat de voering niet klopt volgens u vind u aan leiding te vinden een repro te vinden
over de waarde maag gespekuleerd worden ik zelf heb zo.n smoc nooit gezien voor zo.n prijs
wel voor 850 of over de 1000 op beurzen . maar vragen sta vrij maar en bieden ook maar kan dat gerelizeerd worden is mijn vraag teken !.,op internationaal nivo verkopen doe ik niet aan
en zijn ook niet te vinden op MP

ik heb wel de vraag teken op het begrijpen van van de werkelijkheid van de die oorlog en het gebruik van dat soord uniformen in die oorlog
u redeneer dat u van uit gaat dat u niet op de hoogte bend van het feit dat het werd gedaan en daar om het bestaan van dat unifirmen niet er kend en bestempeld als niet origineel door heer uitgebracht het is maar hoe je zo iets interputeerd
maar neem maar aan dat deze 100 % oorlogs jasjes zijn met originelen stukken er op
ik ben ook van overtuigt van de originle van deze en durf met gerust hard garantie te geven


als eerst plaats ben ik miltaria ver kooper
en als tweede een prive verzamellaar

alles wat ik koop kom van uit anderen handelaren of veramelaars !!!
ik kan nooi weten wat er vooraf er mee is gedaan
bij vermoeden van niet juist heid wat niet bevestigt word door verkoper zal ik niet aan kopen
als dit wel zo vermeld word door verkoper dergelijks vermeld ik dat ook als het een repro is
over de helm ik mag aan nemen dat u de M 42 bedoel waar u op geboden heeft is originel
u spreekt van een slecht plaatje is dat is zeker zo er zit bijna niets meer op ik vind het dan ook zeer knap dat je dan ook kan waarnemen dat deze slecht is u bedoel repro waarschijnlijk
ik stel dan ook voor dat u bij in mijn dienst kom als speur neus
ik wil als laaste in haken op de opmerking op dat de epauleten vroeg bundesgenze zou kunnen zijn ?
maak ik toch op uit u worden dat u nooit maar gewoon een vermoeden uit spreekt
over deze als u gelijk heeft kan nooit aan getoont worden om dat deze gelijkwaardig gefabrizeerd zijn met gelijk stof als uit de oorlog alleen bij zeer laate modelen is deze wel makelijk te onder scheiden
maar ik je verzekeren dat deze origineel duits wo 2 is en de zeldzame van panzer rosse

meneer panzer u mag vinden wat u vind !!voor uw zelf moet u niets kopen waar u niet achter staat
maar laat het dan daar bij, wand niemand begrijpt op deze manier niet uw bereden voering
en maakt onnodig mensen bang en mij boos

vg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
iknowdintoo
Lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 10 okt 2007, 17:33
Locatie: Terherne, Friesland
Ontvangen: 1 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door iknowdintoo »

Dat duurde me echt een tien minuten om te lezen..
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik S. »

_/-\o-

Mij een 5 minuten extra om het geheel ook daadwerkelijk te begrijpen!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ammo »

Die gozer is en blijft een oplichter
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Wat een draak van een e-mail... :')
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Fahnenjunker
Lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 09 aug 2005, 20:55

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Fahnenjunker »

Een dergelijke verkrachting van het Nederlands zou strafbaar gesteld moeten worden.
Maar laat ik ook eens muggeziften (of was het nou muggenziften?), met Chechiesche gasmaskertas bedoel je zeker Tjechische gasmaskertas? :wink:
Der Sammler wohnt nur ein Stockwerk hoher als der Wahnsinn...
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Oplichter of niet?!

Bericht door asjemenou »

Toch is er al 650 Euro voor geboden. Of is dit een onzinbieding? Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met deze verkoper maar wat is dat precies voor iemand? Verkoopt hij alleen via Marktplaats of staat hij ook op beurzen?
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
ammo
Lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 07 aug 2007, 15:04
Gegeven: 3 keer
Ontvangen: 46 keer

Re: Oplichter of niet?!

Bericht door ammo »

asjemenou schreef:Toch is er al 650 Euro voor geboden. Of is dit een onzinbieding? Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met deze verkoper maar wat is dat precies voor iemand? Verkoopt hij alleen via Marktplaats of staat hij ook op beurzen?

Verkoper ,verkoopt volgens mij alleen op MP, Een originele smock kost meer dan het 10 voudige .
Nemo Me Impune Lacessit
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Russisch uniformjasje wo2

Bericht door asjemenou »

Het blijft mij verbazen hoe weinig kennis er blijkbaar bestaat van de Sovjet Russische militaria. Zie, http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... e-wo2.html . Over de andere aanbiedingen van deze verkoper zal ik niets zeggen maar waaruit moet nu blijken dat deze M43 Gimnastyorka WOII aanmaak is? Aan de vage stempel die niet meer te lezen is?

Afbeelding

Afbeelding

Zo aan de kleur en de snit van de tuniek te zien gaat het hier om een naoorlogse aanmaak. De combinatie van uniformjas en schouderepauletten klopt ook niet. De M43 Gimnastyorka op de foto is een manschappenuitvoering met naoorlogse schouderepauletten van een luitenant. Misschien leuk voor een Sovjet WOII reenactor. Wel de schouderepauletten verwisselen voor die van een onderofficier.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Mosin Nagant M1891

Bericht door asjemenou »

Het is blijkbaar niet mijn dag vandaag om mijn Sovjet WOII verzameling eens uit te breiden. Op Marktplaats stonden maar liefst 2 Russische Mosin Nagant M1891 geweren te koop. Eentje van voor 1870 en één zelfs uit 1814!

Afbeelding

Afbeelding

Deze advertentie is inmiddels verwijderd maar bij navraag bleek het hier om een Russische Mosin Nagant te gaan welke is aangepast en doorgebruikt door het Finse leger. Op zich niets mis met het geweer. Het zag er zelfs nog wel mooi uit. Het geweer heeft een loop welke vervaardigd is bij de Finse wapenfabriek VKT (Valtion Kirvaaritehdas). Zo aan het serienummer te zien dateert deze van rond 1942. Het grendelgedeelte/kolf e.d. zal wel ouder zijn. In feite een Finse Kivääri M91 dus. Ik heb de verkoper toch maar verteld dat dit geweer nooit van voor 1870 kan zijn. Blijkbaar heeft hij dit niet helemaal begrepen uit mijn e-mail of is het gewoon desinteresse.

Bovenstaande Mosin Nagant is blijkbaar verkocht maar niet getreurd er is er nog één in de aanbieding; http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... klaar.html .

Afbeelding

Afbeelding

Volgens de verkoper gaat het hier om een Sovjet Russisch antiek M91 geweer uit 1814. :bonk: Laten we maar aannemen dat het om een typefoutje gaat. Zo aan de detailfoto van de stempel op de kamer te zien gaat het om een Mosin Nagant M1891, welke is vervaardigd in de wapenfabriek van New England Westinghouse in de Verenigde Staten van Amerika. Deze Mosin Nagants werden vervaardigd tussen 1915 en 1918 voor het Russische leger. Feit is dat weinig van deze in Amerika gefabriceerde Mosin Nagants ook werkelijk aan Rusland zijn geleverd.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Auke »

Meestal geldt "what you see is what you get"...

Krijg ik hier dan niets?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0390300104
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Plaats reactie