Foto's die indruk maken (3)

Forumonderdeel m.b.t. afbeeldingen uit de Tweede Wereldoorlog
Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4834
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door patrickh »

iknowdintoo schreef:Wat voor divisie is het eigenlijk? Ik herken het symbool zo niet..
20 ste Waffen-Grenadierdivisie van de SS (Estlandse no 1) Estland
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door michiel01 »

nee sorry, dit waren net twee foto's waar geen uitgave datum bij staat. stond enkel het originele onderschrift bij zoals de plaatser van de foto's heeft vermeld.
Gebruikersavatar
biertje3
Lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 25 feb 2009, 19:05

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door biertje3 »

niet voor de zwakemaag
Bijlagen
guards-shot640.jpg
boxcar-dachau.jpg
allies-bomb-northern-nazi-germany-60.jpg
allies-bomb-northern-nazi-germany-60.jpg (52.28 KiB) 408 keer bekeken
90826.jpg
779px-Dead_german_member_of_Waffen-SS.jpg
Frontovik
Lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 21 dec 2008, 12:31

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door Frontovik »

Jammer dat hij een beetje klein is:

Afbeelding

1941, een man in het geblokkeerde Leningrad krijgt zijn dagrantsoen.
Sovjet re-enactment groep
http://krasnyoktjabr.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

What ever happens, we have got
the Maxim guns, and they have not!
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door jurgen »

Die Duitse soldaat op de laatste foto van biertje, zou die de 20 al gepasseerd zijn? lijkt me niet voor zover ik kan zien.
micky
Lid
Berichten: 578
Lid geworden op: 22 sep 2005, 17:09
Locatie: Heerlen

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door micky »

Moeilijk te zeggen ik zie het niet goed.
Vreemd dat er een spel kaarten naast de dode SS'er ligt...
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door darkness »

Afbeelding
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door jeroen wo2 »

De gesneuvelde SS'er met de M44 DOT camo jas is gesneuveld in de buurt van Falaise als het goed is.
Never Back Down
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door jurgen »

Wat is die laatste foto? Ik meen iets duits want links zie ik precies een MG 08/15
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door sniper snoop »

jurgen schreef:Wat is die laatste foto? Ik meen iets duits want links zie ik precies een MG 08/15
De LMG 08/15 werd niet voorzien met wielen en zeker geen schild. Want dit was een draagbaar type, tegenover de MG08 die op poten stond. Vaak word de lMG 08/15 verward met de lMG08/18 , een luchtgekoelde versie. Bovendien is het geen echte machinegeweer, maar speelgoed. Die foto heb ik al veel eerder gezien. Als ik mij nog herinner, stond er vermeld dat het Britse kinderen zijn die oefenen met gasmaskers. Ik kan verkeerd hebben, maar dit is wat ik zag.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
darkness
Lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 24 apr 2006, 10:54

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door darkness »

sniper snoop schreef:
jurgen schreef:Wat is die laatste foto? Ik meen iets duits want links zie ik precies een MG 08/15
De LMG 08/15 werd niet voorzien met wielen en zeker geen schild. Want dit was een draagbaar type, tegenover de MG08 die op poten stond. Vaak word de lMG 08/15 verward met de lMG08/18 , een luchtgekoelde versie. Bovendien is het geen echte machinegeweer, maar speelgoed. Die foto heb ik al veel eerder gezien. Als ik mij nog herinner, stond er vermeld dat het Britse kinderen zijn die oefenen met gasmaskers. Ik kan verkeerd hebben, maar dit is wat ik zag.
Verkeerd gezien :)

De foto is van Viktor Bulla en noemt "Pioneers in Defense Drill" en is gemaakt in Leningrad (1937)

Het een soort paramilitaire organisatie voor kinderen m.a.w. een soort Russische Hitler Jugend.

Bulla's photograph of hundreds of children wearing gas masks was not meant to be ghoulish, a commentary on war or lost innocence, but rather exemplified a reason for pride--the country was blessed with well-trained, well-equipped and obviously courageous young fighters
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door sniper snoop »

darkness schreef:
sniper snoop schreef:
jurgen schreef:Wat is die laatste foto? Ik meen iets duits want links zie ik precies een MG 08/15
De LMG 08/15 werd niet voorzien met wielen en zeker geen schild. Want dit was een draagbaar type, tegenover de MG08 die op poten stond. Vaak word de lMG 08/15 verward met de lMG08/18 , een luchtgekoelde versie. Bovendien is het geen echte machinegeweer, maar speelgoed. Die foto heb ik al veel eerder gezien. Als ik mij nog herinner, stond er vermeld dat het Britse kinderen zijn die oefenen met gasmaskers. Ik kan verkeerd hebben, maar dit is wat ik zag.
Verkeerd gezien :)

De foto is van Viktor Bulla en noemt "Pioneers in Defense Drill" en is gemaakt in Leningrad (1937)

Het een soort paramilitaire organisatie voor kinderen m.a.w. een soort Russische Hitler Jugend.

Bulla's photograph of hundreds of children wearing gas masks was not meant to be ghoulish, a commentary on war or lost innocence, but rather exemplified a reason for pride--the country was blessed with well-trained, well-equipped and obviously courageous young fighters
Klopt, nu weet ik het weer. Het waren Russen. Maar er stond vermeld dat het een training was. Aah, wellicht de zoveelste verkeerde onderschrift. Net zoals Ieper. Er stond een foto van Ieper uit 1914 en er stond vermeld "Ieper 1918". Tegen die tijd lag alles plat.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Thom
Lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 dec 2008, 00:33
Locatie: Utrecht / Hamburg

Re: Foto's die indruk maken (2)

Bericht door Thom »

SPEARHEAD schreef:Over there, over there, send the word, send the word over there, that the yanks are coming, the yanks are coming, the drums rumtumming ev'ry where so prepare, say a pray'r, send the word, send the word to beware, we'll be over, we'recoming over and we won't come back till it's over over there.
Afbeelding
Dat is een prachtige foto.
Daar valt de intocht van 4 jaar eerder bij in het niets.

Afbeelding
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door okke »

Ik wist niet dat de strijd ging om de mooiste militaire parade... :P
Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Gebruikersavatar
de korte golf
Lid
Berichten: 553
Lid geworden op: 24 mar 2007, 12:36
Locatie: Terherne
Contacteer:

Re: Foto's die indruk maken (3)

Bericht door de korte golf »

dit is misschien niet een oude foto, maar hij is wel apart.
Afbeelding
I'm not Colorblind, I know the world is just Black and White...
Plaats reactie