Duitse helmen uit normandie

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door killingspree »

tuurlijk koop je wel nog helmen voor 20 euro...
das echt niet on mogelijk.
de vraag is waar, rommel markten etc...

voor wat betreft de originaliteit van die helm. Tja das een antwoord waar niemand hier een antwoord op kan geven zonder enige vorm van foto's etc.
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door Schijnwerper »

Idd kan nog zeker wel. Kon na het EK Van 2006 er nog een paar kopen voor 2 euro perstuk! :wink:
zijn nog te koop sla je slag.
http://kleding.tweedehands.net/carnaval ... helm1.html
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door killingspree »

tsssss :roll:

haha :(
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door Peter »

In Normandie is er niet gek veel te koop voor 20 euro, wat ik wél weet is dat er Spaanse Modelo Z als Casque Allemande te koop worde aangeboden. Roestig en wel! En die waren al duurder dan 20 euri...
Daar is 'ie weer!
anti repro
Lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 14 mar 2007, 19:50

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door anti repro »

20 euro en dan nog meerdere.... te mooi om waar te zijn. :frownno:
merkloos
Lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 14 sep 2008, 14:21

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door merkloos »

ik weet ook een een andere stahlhelm voor weinig geld

Afbeelding

onze favoriete helm die verboden is door de knvb :) Die is wel leuk dat moet ik toe geven XD
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door SiNiStEr »

merkloos schreef:ik weet ook een een andere stahlhelm voor weinig geld

Afbeelding

onze favoriete helm die verboden is door de knvb :) Die is wel leuk dat moet ik toe geven XD
Deze "grap" werd hierboven al gemaakt en helpt de topic-starter niks verder. Misschien moet je in het vervolg een dergelijke grap proberen te combineren met een opbouwend antwoord zodat niet je hele reactie als spam kan worden bestempeld. :+

In Normandië zul je echter niet veel leuks meer vinden voor weinig geld. Daarvoor zijn er teveel toeristen geweest die veel neer wilden tellen voor dergelijke "souvenirs". Wellicht zoals Killingspree zegt nog op rommelmarkten maar toch ook dan zou ik je niet willen adviseren om in Normandië te gaan zoeken.

Maargoed, zonder foto's is het inderdaad onmogelijk om hier wat zinnigs over te zeggen en kunnen we dus alleen maar op onze intuïttie af gaan. En die verteld ons dus dat het zeer onwaarschijnlijk is om originele Duitse helmen tegen te komen voor die prijs in Normandië, zelfs al gaat het om half rotte bodemvondsten. :o
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
seeadler
Lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 13 mar 2009, 22:10
Locatie: Weesp

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door seeadler »

Hallo,

Dit kunnen evengoed "Spaanse" helmen zijn van die periode, Op Militairiabeurzen zie je er zat van, dozen vol nog, die hebben een metalen clipje aan de voorkant gelast en extra bevestigings gaten naar ik meen. Kosten rond 30 Euro aldaar.

Vervalsen doen ze overal, mensen zijn niet achtelijk als het om geld gaat, mvg, Mark.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door coco »

Volgens mij bedoel jij de Hongaarse met een clipje achterop bevestigd ;)
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
michiel01
Lid
Berichten: 3189
Lid geworden op: 18 jun 2006, 18:26
Locatie: De parel van het zuiden

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door michiel01 »

even los van wat hij bedoelt, Roemeense helmen hebben een clipje (beugeltje voor een riempje) op de achterkant.

Spaanse helmen zie je inderdaad nog wel veel voor een schappelijke prijs, Roemeense ook.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door coco »

michiel01 schreef:even los van wat hij bedoelt, Roemeense helmen hebben een clipje (beugeltje voor een riempje) op de achterkant.

Spaanse helmen zie je inderdaad nog wel veel voor een schappelijke prijs, Roemeense ook.
Ah oke, mijn fout sorry.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door jeroen wo2 »

michiel01 schreef:even los van wat hij bedoelt, Roemeense helmen hebben een clipje (beugeltje voor een riempje) op de achterkant.

Spaanse helmen zie je inderdaad nog wel veel voor een schappelijke prijs, Roemeense ook.
Vreemd, ik dacht toch echt dat de Roemeense helm op het Nederlandse model uit 1940 leek?
Ik heb hier namelijk nog een Hongaarse helm met clip aan de achterkant liggen.
Never Back Down
Gebruikersavatar
dutchhelmets
Lid
Berichten: 384
Lid geworden op: 03 mar 2007, 01:57
Locatie: nederland
Contacteer:

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door dutchhelmets »

Roemenen hadden inderdaad Nederlandse vooroorlogse helmen. m39(model m34) met nederlandse binnenwerk, m39/42 met Duitse binnenwerk(geleverd door Verblifa tijdens de bezetting) en dan nog de door de Duitsers buitgemaakte m27 en m34 helmen en geleverd aan Roemenie. deze zijn voorzien van Nederlandse of Duitse binnenwerken. Verder werden nog de m15 Adrian helmen door de Roemenen gebruikt.

groet,
i'd rather die scared to death than die bored to death
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Re: Duitse helmen uit normandie

Bericht door Peter »

seeadler schreef:Hallo,

Dit kunnen evengoed "Spaanse" helmen zijn van die periode, Op Militairiabeurzen zie je er zat van, dozen vol nog, die hebben een metalen clipje aan de voorkant gelast en extra bevestigings gaten naar ik meen.
Dat is de Modelo Z, en die is nog erg lang in gebruik geweest. Het lijkt qua vorm sterk op de Duitse M42, maar heeft een totaal ander binnenwerk en ook de afwerking is afwijkend. Ik heb er een behoorlijk aantal als Duits te koop gezien in Normandië...
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie