Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Over het hier en nu (nieuwsberichten, actualiteiten en dergelijke, in relatie met WOII)
Kritiek
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2008, 00:33

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Kritiek »

NOOT:
Zolang ik alles kan onderbouwen maak ik niemand zwart.
Ook met onderbouwingen maak je mensen zwart. Sowieso is een onderbouwing geen bewijs. Alleen correcte onderbouwingen zijn dat. Enkel in extreem rechtse staten geldt jouw redenatie. Middels het ontkennen van de mogelijkehid van het bewijzen van noodzakelijkheid worden bewijslasten buiten het individu geplaats en zo onderhevig aan petitio principii's: motiveringen middel autoriteit, meerderheid, emotie of andere onzin.

In ieder geval wil ik gezegd hebben dat ik niet meer op je ongefundeerde uitlatingen in zal gaan. Je hebt bewezen op oneerlijke en gesloten wijze deze discussie te voeren. Daarnaast wil ik je mede gedeeld hebben dat ik, nadat ik je de betekenis van de universale verklaring van de mens heb zien verdraaien, zelfs nadat ik je geattendeerd had op je 'fout', niet meer geloof dat je niet extreem rechts bent. Ik kan het misschien niet bewijzen, maar voor mij is dit genoeg.

Wat je doet bewijst tegelijkertijd de problematiek van het werken met wetten, ook wel regelbasis genoemd: de standplaats (in dit geval gebruikt als 'doel') bepaalt de implementatie van de regelbasis. Zolang er doelen bestaan en regelbases zijn doelen, kan hier geen eerlijke situatie uit ontstaan omdat ieder 'doel' nu eenmaal het 'doel' naar voren haalt, waardoor het andere wordt buitengesloten. Dat is in ieder geval wat er in Nazi Duitsland heeft plaatsgevonden: Uit de democratie de totalitaire staat.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Veltro »

Allereerst bedankt voor de informatie. Ik zal de bronnen bestuderen.

“Ook met onderbouwingen maak je mensen zwart. Sowieso is een onderbouwing geen bewijs. Alleen correcte onderbouwingen zijn dat.”
Ik denk dat het voor iedereen duidelijk was dat ik met mijn zin “Zolang ik alles kan onderbouwen maak ik niemand zwart.” een correcte onderbouwing voor ogen had. En zoals jij terecht aangeeft is een correcte onderbouwing een bewijslast. Met bewijs kan je niet iemand zwart maken, omdat je een algemeen geaccepteerde waarheid verkondigd dit in tegenstelling tot ongefundeerde laster.

“Enkel in extreem rechtse staten geldt jouw redenatie. Middels het ontkennen van de mogelijkehid van het bewijzen van noodzakelijkheid worden bewijslasten buiten het individu geplaats en zo onderhevig aan petitio principii's: motiveringen middel autoriteit, meerderheid, emotie of andere onzin.”
De relevantie en de achtergrond van deze theoretische strekking ontgaat mij volledig.
Maar kan je mij ergens quoten in deze discussie waarbij ik mijzelf motiveer doormiddel van middel autoriteit, meerderheid, emotie of andere onzin?

”In ieder geval wil ik gezegd hebben dat ik niet meer op je ongefundeerde uitlatingen in zal gaan.”
Grappig, daar ik elke keer degene ben die mijn statements beargumenteer.

“Je hebt bewezen op oneerlijke en gesloten wijze deze discussie te voeren.”
Wil je mij quoten waar ik dit doe.

“Daarnaast wil ik je mede gedeeld hebben dat ik, nadat ik je de betekenis van de universale verklaring van de mens heb zien verdraaien, zelfs nadat ik je geattendeerd had op je 'fout',”
Kan je mij quoten waar ik de universale verklaring van de mens verdraai.

“niet meer geloof dat je niet extreem rechts bent. Ik kan het misschien niet bewijzen, maar voor mij is dit genoeg.”
Je verklaard mij hier dus alszijnde extreem rechts. Je geeft echter zelf aan dat je dit niet kan/wil bewijzen, of in ieder geval dit niet hier openbaar hebt kunnen onderbouwen. Dit is dus pure laster.

”Wat je doet bewijst tegelijkertijd de problematiek van het werken met wetten, ook wel regelbasis genoemd: de standplaats (in dit geval gebruikt als 'doel') bepaalt de implementatie van de regelbasis. Zolang er doelen bestaan en regelbases zijn doelen, kan hier geen eerlijke situatie uit ontstaan omdat ieder 'doel' nu eenmaal het 'doel' naar voren haalt, waardoor het andere wordt buitengesloten. Dat is in ieder geval wat er in Nazi Duitsland heeft plaatsgevonden: Uit de democratie de totalitaire staat.”
De rechtstaat ga ik niet na bovenstaande met jou bediscussieren.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Kritiek
Lid
Lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 06 nov 2008, 00:33

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Kritiek »

Om weer ontopic te komen:

-Aangetoond is dat de Codex Alimentarius is aangenomen en van tijd tot tijd nieuwe modules toegevoegd.
-Aangetoond is dat op basis van artikel 22 van de rechten van de mens aanspraak gemaakt kan worden op internationale verdragen waarmee jurisprudentie geschapen kan worden om de nationale wetgeving te verwerpen/omzeilen.
-Het is in ieder geval zo dat wanneer nationale wetgeving ontbreekt de Codex Alimentarius leidend is.

Het idee met dit topic is om de gevolgen hiervan te bespreken op de gevolgen voor de gezondheid van het nederlandse volk en op de gezondheid van de wereldbevolking.
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Moengoman »

Feit is dat de kwaliteit van het voedsel in de westerse landen de afgelopen decennia enorm verbeterd is.
Een ander feit is dat in Suriname, met een relatief zwakke overheid, de gelegenheid tot gif spuiten veel gemakkelijker is dan in bijvoorbeeld Nederland. Dat heb ik met mijn ogen kunnen constateren.

Nou ben ik bereid om alle soorten van slechte dingen van farmaceutische en chemische bedrijven te denken. Maar ik zie niet hoe deze Codex Alimentarius, waar ik overigens nog nooit van had gehoord, een slechte invloed heeft gehad op de gezondheid van de Nederlandse bevolking. Wikipedia zegt er dit over:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Codex_Alimentarius

Dan heb ik toch een paar vragen.
a) wat is er mis met deze richtlijnen of de toepassing er van?
b) wat is nou precies het verband met Auschwitz en vooral, welke conclusies verbind je daar aan?

Wat betreft Veltro - ongeacht wie dat Artikel 22 juist interpreteert en ongeacht zijn politieke standpunten, er is nauwelijks iemand op dit forum te vinden die zijn discussies zo sterk op (verifieerbare) feiten baseert als hij. Juist daarom ben ik het zo graag met hem oneens.
Gebruikersavatar
Veltro
Lid
Berichten: 1378
Lid geworden op: 26 jul 2005, 21:05

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Veltro »

@Moengoman: "Wat betreft Veltro - ongeacht wie dat Artikel 22 juist interpreteert en ongeacht zijn politieke standpunten, er is nauwelijks iemand op dit forum te vinden die zijn discussies zo sterk op (verifieerbare) feiten baseert als hij. Juist daarom ben ik het zo graag met hem oneens."
Bedankt, al is het jammer om te horen dat je het daarom zo graag met mij oneens bent :wink:

In dit geval ben ik het wel met jou eens om door te vragen over wat er nu precies mis met de codex is. Persoonlijk gaf ik er echter de voorkeur aan om te vragen naar informatie voor invoering, omdat een tegenstander altijd argumentatie tegen kan aandragen, maar zonder zelf over informatie voor te beschikken kunnen wij nooit afwegen of deze argumentatie zwaarder weegt, noch dat deze informatie (bewust/onbewust) vervormd is.

Ik ben echter nog de eerder aangedragen info aan het lezen, dus uitspraken doe ik nog niet.

@Kritiek; ik vind het uitstekend dat je terug gaat naar het onderwerp, maar je laster staat nog steeds op het internet.
Dus ik verzoek je vriendelijk het te onderbouwen of te verwijderen en je excuses aan te bieden.
Credere, Obbedire, Combattere!!!!Avanti!!!!Saluto Al Duce!!!!
Gebruikersavatar
okke
Lid
Berichten: 3369
Lid geworden op: 25 feb 2003, 20:31
Locatie: Rosmalen
Gegeven: 3 keer

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door okke »

Zelf Denken Samen Leven - Humanistisch Verbond
Moengoman
Lid
Berichten: 838
Lid geworden op: 21 okt 2006, 05:07
Locatie: Moengo, Suriname

Re: Van Auschwitz tot Codex Alimentarius

Bericht door Moengoman »

Voor een land als Suriname is de Codex, zoals in de bovenstaande link beschreven, een zegen. Het bespaart enorm veel werk.
Plaats reactie