Telescoopvizier?

Collecties met zowel Duitse als geallieerde militaria. Let op; nieuwe aanwinsten graag plaatsen onder ofwel as of geallieerd.
Plaats reactie
Mohawk
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2009, 07:59

Telescoopvizier?

Bericht door Mohawk »

Valt een telescoopvizier ook onder de wapenwet en is het dus verboden om zo'n ding te hebben?
De wapenwet schreef:geluiddempers (al dan niet gemonteerd op een vuurwapen) en andere
onderdelen of hulpstukken die een vuurwapen een verboden karakter
geven.
Naar mijn idee valt hier ook een telescoopvizier onder.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Re: Telescoopvizier?

Bericht door Doornewaard »

Vindt jij een telescoopvizier een verboden karakter dan?. Ik niet, verbetert alleen.
Mohawk
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2009, 07:59

Re: Telescoopvizier?

Bericht door Mohawk »

Je kan er een nep geweer wel een stuk "echter" mee laten lijken. Geeft een demper dan wel een verboden karakter?
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Telescoopvizier?

Bericht door racefiets »

Een kijker valt niet onder de wapenwet. Een geluidsdemper zorgt ervoor dat het schot minder goed te horen is en daarom valt deze voor vuurwapens wel onder de wapenwet.
Mohawk
Lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 jan 2009, 07:59

Re: Telescoopvizier?

Bericht door Mohawk »

Heel erg bedankt!
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Telescoopvizier?

Bericht door sniper snoop »

racefiets schreef:Een kijker valt niet onder de wapenwet. Een geluidsdemper zorgt ervoor dat het schot minder goed te horen is en daarom valt deze voor vuurwapens wel onder de wapenwet.
Vind ik wel een vreemde uitspraak. Een vizier zorgt ervoor dat de schutter op een verdere afstand kan bevinden. Hij zou zo op een verlaten plaats gestationeerd zijn en zijn doelwit uitschakelen. Vind ik toch.

Btw, niemand heeft gevraagd welke wapenwet. Wie weet is het een Belg. Belgische wapenwet is minder streng dan de Nederlandse.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Telescoopvizier?

Bericht door racefiets »

Het forum is een .nl forum en ik ga dan ook van de nederlandse wapenwetgeving uit. De nederlandse overheid vind dat geluid dempers het illegaal gebruik van vuurwapens in de hand werkt en daarom hebben ze deze verboden.
Gebruikersavatar
sniper snoop
Beste Signature 2010
Beste Signature 2010
Berichten: 1704
Lid geworden op: 23 jul 2006, 03:09
Locatie: Ieper - Belgie
Contacteer:

Re: Telescoopvizier?

Bericht door sniper snoop »

racefiets schreef:Het forum is een .nl forum en ik ga dan ook van de nederlandse wapenwetgeving uit. De nederlandse overheid vind dat geluid dempers het illegaal gebruik van vuurwapens in de hand werkt en daarom hebben ze deze verboden.
Belgen zijn dus niet welkom.....zo lees ik het. Want het gaat alleen om de Nederlandse wetgeving.
"Always remember both sides of the line"~~~~ Britse oudstrijder en oudste Brit ooit (tot hij overleed), Harry Patch (110 jaar) - Menenpoort Ieper, 21 juni 2008

Heb je Battlefield 1918 problemen? Klik hier en leg uit wat het probleem is!
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Telescoopvizier?

Bericht door racefiets »

Belgen zijn zeker wel welkom. Enkel ga ik er vanuit dat als het niet specifiek vermeld is dat het om de nederlandse wetgeving gaat.
Plaats reactie